Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی، مدیر کل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: حمایت از تولید داخلی، تنظیم بازار مواد پروتئینی و نهاده‌های دامی و حفظ ذخایر استراتژیک استان در پنج محصول گوشت مرغ، گوشت قرمز، جو، ذرت و سویا از وظایف سه گانه این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سنوات گذشته به دلیل بالا بودن میزان تولید گوشت مرغ، این اداره کل اقدام به خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان نموده و مرغ خریداری شده را طبق استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های کنترل کیفی ذخیره سازی و در مواقع کمبود مرغ در بازار اقدام به توزیع می‌کرد، اما امسال بدلیل پایین بودن میزان تولید مرغ خرید مرغ صورت نگرفته است.

مسعودی تصریح کرد: در ۶ ماهه ابتدای پارسال این مدیریت قریب ۷۰۰ تن مرغ مازاد تولیدکنندگان را خریداری کرده بود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای اجرای وظایف و سیاست‌های شرکت پشتیبانی امور دام، این مدیریت در نیمه ابتدای امسال میزان ۶۱ هزارو ۵۸۳ تن نهاده‌های دامی به تفکیک ۳۰ هزارو ۶۸ تن جو، ۲۰ هزارو ۸۹۹ تن ذرت و ۱۰ هزارو ۶۱۶ تن سویا توزیع کرده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش داشته است.

او افزود: همچنین میزان ۶۲۴ تن فرآورده‌های دامی منجمد به تفکیک ۵۰۵ تن مرغ و ۱۱۹ تن گوشت قرمز توزیع شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد کاهش داشته است؛ اما در کنار توزیع گوشت مرغ منجمد میزان ۲۰ هزارو ۸۱۹ تن مرغ گرم در سطح استان توزیع شده است که ۲۷ درصد این میزان از سایر استان‌ها تامین شده است.

او اظهار کرد: در خصوص حفظ ذخایر استراتژیک، اداره کل پشتیبانی امور دام در نیمه اول سال۵۹ هزار و ۴۶۵تن نهاده‌های دامی و هزارو ۱۳۵ تن فرآورده‌های دامی منجمد ذخیره سازی کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ذخیره سازی نهاده‌ها ۵۶ درصد افزایش و ذخیره سازی فرآورده‌ها ۳۹ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی جهاد کشاورزی پشتیبانی امور دام ذخیره سازی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه

حسین امینی نژاد رئیس کمیته امداد شیبکوه گفت: در ماه مبارک رمضان، هزاربسته معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان شامل برنج، مرغ یا گوشت، روغن، انواع حبوبات، شکر، ماکارونی و قند بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ارزش هر بسته معیشتی را یک میلیون تومان عنوان کرده و افزود: ۱۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۶۰۰ بسته افطاری ساده نیز به ارزش ۴۲ میلیون تومان با همکاری مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و بسیج بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه گفت: ۷۰۰ کیلوگرم گوشت گرم هم به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان نیز بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند