Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله اختری و شفیق دیوب، سفیر سوریه بر اهمیت فعال شدن ظرفیت های بازگانی و سرمایه گذاری ایران و سوریه برای مشارکت در بازسازی سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمد حسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در دیدار سفیر سوریه در تهران که با حضور کمیته اقتصادی انجمن ایران و سوریه برگزار شد، با تاکید بر فعال سازی، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران، فناوران و صنعتکاران جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در بازسازی کشور دوست و برادر سوریه، گفت: همکاری های مشترک میان بخش های غیردولتی دو کشور و هفکری و فعالیت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و بازرگانی دو کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران در این دیدار بر ضرورت فعال شدن انجمن دوستی ایران و سوریه از طرف سوری با حضور شخصیت های موثر سوریه تاکید کرد و از پشتیبانی و همکاری با بخش های مختلف جمهوری اسلامی در کشور سوریه خبر داد.
وی اظهار امیدواری کرد که سرمایه گذاران و فعالان بخش های بازرگانی و اقتصادی ایران نسبت به فعالیت در سوریه اهتمام بیشتری داشته باشند و مشارکت مردمی دو کشور بیشتر فعال شود.
آیت الله اختری و شفیق دیوب در این دیدار اظهار امیدواری کردند همکاری های دو کشور در بخش های سیاحتی و زیارتی گسترش یابد و برای رفت و آمد مردم دو کشور بر اساس سیاست های طرفین پیگیری های ویژه انجام شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله اختری روابط ایران سوریه آیت الله دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم

سفیر چین در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت پکن همکاری با کابل برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شینگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت کشورش راه‌ها و امکانات همکاری با طالبان برای گشایش کریدور واخان را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در این دیدار گفته است دولت پکن تلاش می‌کند تا همکاری نزدیک با حکومت طالبان را ادامه دهد.

متقی با ابراز خرسندی از روابط کابل و پکن افزود طالبان فرصت‌های خوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ است و «افزایش صادرات انار و جلغوزه به جمهوری خلق چین و تحولات سرمایه‌گذاری در مس عینک، کریدور واخان و برخی مناطق دیگر» نمونه‌های بارز آن است.

کابل: از همکاری چین در احداث کریدور «واخان» استقبال می‌کنیمدولت موقت طالبان: چین در بازگشایی کریدور «واخان» همکاری کند

کار ساخت 50 کیلومتر جاده در منطقه واخان ولایت بدخشان که افغانستان را به چین وصل می‌کند در حکومت پیشین آغاز شده بود، اما ناتمام متوقف شد.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، کار ساخت این جاده را از سرگرفت و اخیراً نیز والی بدخشان اعلام کرد این پروژه به‌زودی تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • عملیات وعده صادق در جهان بی نظیر بود
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی