Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، گفت: ۱۵ سال قبل ما این وضعیت را نداشتیم، یعنی در سامانه‌های راداری، فرماندهی و کنترل و سامانه‌های موشکی زمین به هوا وابسته به تجهیزات خارجی بودیم، درحالی‌که امروز بحمدالله تمام این تجهیزات را به صورت بومی و ایرانی در اختیار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در توضیح اهمیت برگزاری رزمایش‌ها، افزود: در این رزمایش‌ها افرادی را که در طول سال جذب می‌کنیم، آموزش می‌بینند و از آنجایی که کار پدافند هوایی یک کار کاملاً هماهنگ و تیمی است، مهارت‌های افراد در کار گروهی نیز کنترل می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما در این رزمایش جنگ احتمالی را با برگزاری یک بازی جنگ شبیه‌سازی می‌کنیم، به طوری که یک گروه نقش دشمن و یک گروه هم نقش مهاجم را ایفا کردند که در جهت‌های مختلف و ارتفاع‌های مختلف به منطقه رزمایش حمله می‌کنند و ما هم نقش مدافع را داریم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به دفاع همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه مقابل حملات پرحجم هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه رزمایش، گفت: سامانه‌های راداری در منطقه باید اهداف را کشف و مراکز کنترل و فرماندهی باید هدف‌ها را به سامانه‌ها واگذار کند که در این رزمایش موفق شدیم اهداف مختلف در ارتفاع و سرعت‌های مختلف و حتی موشک‌های کروز را با موفقیت مورد اصابت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش ما برای اولین بار بمب‌های بالدار دورایستا که از هواپیما رها می‌شوند را استفاده کردیم و آن را رهگیری کرده و به سامانه‌های پدافندی واگذار کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: ما ترکیبی از تهدیدات از جمله موشک‌های کروز، مهمات دورایستا و هواپیماهای بدون سرنشین با سرعت کم و زیاد داریم انواع آن را در این رزمایش شبیه‌سازی کردیم و توانستیم با سامانه‌های بومی کاری کنیم که هدفی در این منطقه از دست نرود و همگی مورد اصابت قرار گرفتند.

سردار حاجی زاده با اشاره به عملیاتی شدن سامانه راداری قدس در این رزمایش، تصریح کرد: این سامانه کاملاً متحرک است و می‌تواند به سرعت جابجا شود چون در جنگ‌های امروزی هر سامانه‌ای که ثابت باشد بلافاصله مورد اصابت قرار می‌گیرد؛ از سوی دیگر قابلیت کشف هواپیماهای پنهانکار را هم دارد.

وی گفت: دفاع هوایی در کشورمان با وجود قرارگاه مشترک پدافند هوایی، مشترک است و سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه در مناطق سراسر کشور مستقر هستند که تمام آنها در یک شبکه تحت کنترل و فرماندهی برادران ارتش است و زیرمجموعه‌های آن به صورت مشترک است و کار به صورت ترکیبی انجام می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردار حاجی زاده سامانه پدافند سپاه پاسداران ارتش سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، در رزمایش امروز ارتش انتشار تصاویری از فعال شدن آبپاش خودروی زرهی حاشیه ساز شده ومورد توجه رسانهها قرار گرفت.

اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد + فیلم کد خبر 845308 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه رزمایش دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
  • اظهارات فرمانده کل ارتش درباره جزئیات حادثه امروز اصفهان
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • تصاویر| رژه روز ارتش در سراسر ایران
  • عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • گزارش تسنیم از رژه مقتدرانه ارتش در لرستان + فیلم
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال نیروی پدافند هوایی به نمایش درآمد