Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@07:07:43 GMT

اعتماد به مسکن مهر و مسکن ملی بسیار پایین است!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۱۱۷

اعتماد به مسکن مهر و مسکن ملی بسیار پایین است!

طرح جهش تولید مسکن درصورتی میتواند به بهترین شکل به مردم و بازار مسکن کمک کند که با جانمایی درست و کارشناسی شده و در نظر گرفتن زیر ساخت‌های لازم همراه باشد. محسن فلکی کارشناس مسکن در خصوص وام مسکن و خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه در گفتگو با پول نیوز بیان کرد: بعد از افزایش چشمگیر مسکن در چند سال گذشته عملا خانه اولی‌ها از بازار مسکن حذف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه چه عامل و عواملی باعث ایجاد این وضعیت شد، توضیح داد: کارشناسان حوزه مسکن توضیحات مفصلی داده اند که یکی از این عوامل که تمام کارشناسان حوزه مسکن در آن اتفاق نظر داشتند، کمبود واحد مسکونی در کشور بود که همین امر باعث شد که ساخت مسکن به یکی از شعار‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری بدل شود.

این کارشناس مسکن در خصوص جهش تولید مسکن اذعان کرد: امروز بعد از گذشت چند ماه حالا بحث طرح جهش تولید مسکن و افزایش وام قوت گرفته که دولت محترم به صورت جدی پیگیر ساخت مسکن است ولی مسکن با چه کیفیتی؟ و کجا؟

فلکی در خصوص متقاضی نداشتن مسکن مهر و ملی چنین مطرح کرد: امروز واحد‌های زیادی از دو طرح قبلی پروژه مسکن مهر و مسکن ملی بدون خریدار است و به قیمت‌های بسیارپایینی به علت نبود زیر ساخت‌های لازم هم طالب ندارد.
وی با اشاره به کیفیت و ایجاد اعتماد بین مردم اظهار کرد: طرح جهش تولید مسکن درصورتی میتواند به بهترین شکل به مردم و بازار مسکن کمک کند که با جانمایی درست و کارشناسی شده و در نظر گرفتن زیر ساخت‌های لازم همراه باشد.

این که از زمین‌های در اختیار سازمانها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای تامین مسکن کارگران استفاده شود و وام و تسهیلات کم بهره در اقساط بلند بدهند ایده بسیار خوبی است و گام بزرگی در راستای خانه دار شدن است.
با فعال سازی تعاونی‌های مسکن کارگری مثل دهه ۶۰ و ۷۰ زمین‌های رایگان که در مراحل بعدی و هنگام تحویل سند از کارگران گرفته شود. اگر کارگر بخواهد فقط پول زمین را بدهد باید کلی زیر بار قرض و بدهی برود در صورتی که همین حالا مالکانی داریم که حاضرند زمین هایشان را در این طرح مشارکت بدهند و از محل افزایش ارزش افزوده‌ای که این زمین‌ها برایشان به دنبال دارد، سودشان را دریافت کنند.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه به سه راهکار تامین مسکن کارگران اشاره و خاطرنشان کرد: در گام اول دولت باید در تامین زمین کمک کند که خوشبختانه زیاد است، دوم اختصاص وام‌های بلند مدت و کم‌بهره است که کارگران از عهده پرداخت اقساط وام برآیند و سوم اعمال نظارت بر طرح‌های مسکن و ساخت و ساز که باید صورت گیرد. با شناخت و جدیتی که از ایشان داریم می‌تواند بازار مسکن را سر و سامان دهد منتها برای انجام این کار لازم است یک تیم همراه داشته باشد که عزم و اراده برای ساماندهی بازار مسکن داشته باشد.

وی در عین حال با اشاره به تاخیر بسیار در ساخت و تحویل مسکن مهر گفت: کارگران زیادی به امید خانه دار شدن در این طرح ثبت نام کردند، ولی با گذشت چند دولت هنوز واحد‌های خود را تحویل نگرفته اند؛ مسکن مهر علنا در چهار سال اول دولت قبل بدون نتیجه متوقف بود و هیچ رغبت و اقدامی را در خصوص تکمیل مسکن مهر شاهد نبودیم و در چهار سال دوم به آن پرداخته شد که امیدواریم با توجه به عزم و اراده‌ای که در دولت جدید وجود دارد کارگران هرچه زودتر واحدهایشان را تحویل بگیرند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر کارگران مسکن ملی وام مسکن جهش تولید مسکن بازار مسکن مسکن مهر زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد