Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل اکبری اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های شبانه روزی اعضای هسته تخصصی پیشگیری از قاچاق کالا ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، تعداد ۱۷ دستگاه انواع خودرو قاچاق از نوع تویوتا به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد ریال در سطح شیراز و نمایشگاه های فروش اتومبیل شناسایی و توسط پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان توقیف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: این خودروها بصورت قاچاق و غیرقانونی از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده و با اسناد خودروهای مدل پایین مزایده ای سندسازی گردیده بودند، به نحوی که یک خودرو قاچاق تویوتا مدل ۲۰۱۸ ، در سند به یک خودرو تویوتا مزایده ای مدل ۱۹۸۶ تبدیل و با قیمت خودرو ۲۰۱۸ پلاک شده و به ده برابر قیمت خودرو مزایده ای به فروش می رسیدند و قاچاقچیان از طریق این اقدامات غیرقانونی، مبالغ هنگفتی را به جیب زده و موجب مالباخته شدن خریداران می شدند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ضمن با اهمیت شمردن مشارکت های مردمی در کاهش و پیشگیری از جرائم و آسیب ها، افزود: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس قریب به ۱۱ هزار دیده بانان پیشگیری از جرم دارد که در هسته های مختلف از جمله پیشگیری و مقابله با فساد اداری، قاچاق کالا، جرائم رایانه ای، مواد مخدر، تخلفات صنفی، جرائم و تخلفات محیط زیستی و منابع طبیعی و... در حال فعالیت هستند و در صورت مشاهده جرائم و تخلفات مربوطه، گزارش های خود را به صورت مستند و کاملا محرمانه در سامانه سجام (سامانه جامه اطلاعات مردمی) ثبت می کنند.

این مقام قضایی در خاتمه اعلام کرد: نشانی سامانه سجام sajam.scpd.ir می باشد و همه مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه جرائم یا تخلفات، علاوه بر ثبت نام در این سامانه، حتی به صورت ناشناس گزارش و مستندات خود را جهت پیگیری های لازم ثبت نمایند.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: توقیف خودروی قاچاق اسماعیل اکبری پلیس امنیت جرم دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ فرمانده انتظامي شهرستان نايين از توقيف  گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری به ۴ دستگاه کامیونت مشکوک شدند و این خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ احسان بدیعیان افزود: ماموران حاضر در هماهنگی با مرجع قضائی دربازرسی از این خودروها کالاهایی از جمله  ۱۶۰ عدد ضد یخ، ۱۵۳ عدد انواع شامپو،کفش و ماسک مو، ۵۵ عدد زنجیر موتور،۹ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۴۸ دستگاه کپسول گاز مخصوص جوشکاری که همگی خارجی و بدون اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده را کشف کردند.

وی ارزش اموال کشف شده از سوی کارشناسان مربوطه را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این عملیات ۴ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای شوتی در دشتستان
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز