Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@15:07:54 GMT

۶۶ درصد دانش‌آموزان استان یزد واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۵۶۴

۶۶ درصد دانش‌آموزان استان یزد واکسینه شدند

گروه استان‌ها - استان یزد ۱۰۴ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال دارد که تاکنون بالای ۶۶ درصد این دانش‌آموزان واکسن خود را دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در شرایطی که هیچ کس تصور نمی‌کرد که آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید حضوری شود با اقدام خوب و ضرب‌العجل دولت جدید کار واکسیناسیون سرعت گرفت و حتی نوبت به دانش‌آموزان رسید و سبب شد امیدها برای بازگشایی مدارس و بازگشت به کلاس درس حضوری قوت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

20 روزی از مهر ماه می‌گذرد و مدارس و کلاس‌ها گاهی برگزار می‌شود اما هنوز قطار واکسیناسیون دانش‌آموزان به نیمه‌های راه رسیده است و با ایمن سازی 70 درصدی دانش‌آموزان به آموزش صد در صد حضوری مدارس نزدیک می‌شویم.

کار واکسیناسیون در استان یزد به خوبی در حال انجام است و بخش قابل توجهی از افراد واجدالشرایط استان واکسن خود را دریافت کردند که این مسئله ایمنی خانواده‌های دانش‌آموزان را هم بالا برده است.

محسن موحدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در راستای بازگشایی مدارس و حضور صد درصدی دانش‌آموزان مدارس در آبان ماه بنا به دستور ستاد ملی کرونا کشور و استان یزد واکسیناسیون دانش‌آموزان انجام می‌شود.

موحدی گفت: دانش‌آموزان با تزریق این دو دوز واکسن در حاشیه امنی قرار خواهند گرفت و در ابتدا کلیه دانش‌آموزان 12 تا 18 باید واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 66 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 درصد واکسن خود را دریافت کردند گفت: با همت خانواده‌ها و تسریع در واکسن امیدواریم تا پایان هفته به پوشش بالای 70 درصدی واکسن دانش‌آموزان برسیم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به پوشش 90 درصدی واکسیناسیون معلمان مدارس استان یزد ادامه داد: در برنامه داریم که تا نیمه آبان ماه دو مرحله تزریق واکسن دانش‌آموزان هم به پایان برسد و با همت مدیران مدارس 104 هزار دانش‌آموز استان که در رده 12 تا 18 سال هستند واکسینه شوند و با خیال راحت آموزش حضوری ادامه پیدا کند.

شرط حضور در مدارس واکسیناسیون است، چنانچه دانش‌آموزی واکسن دریافت نکرده باشد باید هر هفته تست پی‌سی‌آر را انجام داده و به مدرسه ارائه دهند، این کار در جهت سالم بودن دانش‌آموزان و عدم بروز مشکل است، توصیه ما این است که دانش‌آموزان دو مرحله واکسن خود را دریافت کنند تا دیگر نیاز به انجام تست نداشته باشند.

اجرای طرح لکه‌گیری

حسینی تبار، رئیس اداره‌ سلامت تندرستی آموزش و پرورش استان یزد در خصوص اجرای طرح لکه‌گیری واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان یزد اظهار داشت: به منظور بازگشایی ایمن و آرام مدارس استان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا دانش‌آموزان دوره متوسطه واکسینه شوند.

وی افزود: بر این اساس از 15 مهر ماه کار واکسیناسیون شروع شده و تا 19 ادامه داشته است که تا روز گذشته 60 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال تزریق واکسن داشتند، برای آن دسته از افرادی که جا ماندند یک فرصتی در نظر گرفته شد.

حسینی تبار گفت: افرادی شرایط تزریق واکسن را داشتند اما مراجعه نکردند در روزهای 21 و 22 مهر ماه می‌توانند به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

53 درصد دانش‌آموزان قزوینی علیه کرونا واکسینه شدند / تا آذرماه به ایمنی نسبی می‌رسیمتداوم آموزش مجازی صدای خانواده‌های کرمانشاهی را درآورد/ "دانش‌آموزان رغبتی برای انجام تکالیف در شبکه شاد ندارند"امام جمعه یزد: تقویت تفکر و تعقل در دانش‌آموزان مانع محکمی در برابر نفوذ رسانه‌های معاند است

در صورتی که تزریق واکسن دانش‌آموزی به بالای 70 درصد برسد مدارس استان یزد طبق پروتکل‌های صفر شش، رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و شرایط خاص در اسرع وقت آموزش حضوری در مدارس به طور کامل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن خود را دریافت درصد دانش آموزان تزریق واکسن استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی - توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود.

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کار ویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و گفت: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می‌شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است.

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتماً به بحث اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باشد.

کد خبر 6081832 علی قدمی

دیگر خبرها

  • واکسینه شدن نیمی از زائران قمی حج تمتع
  • تاکنون نیمی از زائران قمی حج تمتع واکسینه شدنه اند
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان
  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود