Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-19 در بخش‌هایی از ارتش آمریکا افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا،نرخ‌های نامشخص در خدمات فردی و افزایش مرگ و میر در بین نیرو‌های ذخیره نظامی آمریکا نشان می‌دهد که چگونه اختلاف سیاسی در مورد واکسیناسیون رخ داده است.
به گزارش «ایندیپندنت»، به طور کلی میزان واکسیناسیون نیرو‌های ارتش آمریکا از ماه آگوست افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام‎های وزارت دفاع آمریکا، بر اساس دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به 2.1 میلیون نیروی نظامی این کشور اطلاع دادند که واکسیناسیون، اجباری شده، معافیت‌ها نادر بوده و کسانی که از تزریق واکسن کرونا امتناع کنند، مجازات خواهند شد.
جدی گرفتن این هشدار توسط بخش‌های نیرو‌های نظامی آمریکا متفاوت بوده است.
به عنوان مثال، 90 درصد نیروی دریایی فعال به طور کامل واکسینه شده‎اند این در حالی است که تنها 72 درصد از تفنگداران دریایی آمریکا واکسینه شده‎اند.
داده‌ها نشان می‌دهند که هر 2 سرویس تا روز 28 نوامبر برای انجام واکسیناسیون فرصت دارند.
در نیروی هوایی ارتش آمریکا، بیش از 60 هزار پرسنل تنها 3 هفته فرصت دارند تا بلندپروازانه‌ترین مهلت وزارت دفاع را رعایت کنند.
مرگ و میر ناشی از کووید-19 در بخش‌هایی از نیرو‌های ارتش آمریکا افزایش یافته است و این در حالی است که برخی سرویس‌ها برای واکسیناسیون نیرو‌های خود تلاش می‌کنند.
در ماه سپتامبر، تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند از کل مرگ و میر‌های نظامیان آمریکایی در سال 2020 بیشتر بوده است.
سخنگوی پنتاگون، می‎گوید هیچ یک از افرادی که جان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست داده بودند به طور کامل واکسینه نشده بودند.
مقام‎های نظامی آمریکا می‎گویند امیدوارند با نزدیک شدن به تاریخ تعیین شده، تعداد نظامیان واکسینه شده به سرعت افزایش یافته و بیشتر نیرو‌ها دستورات در این زمینه را انجام دهند.
نیروهای گارد و ذخیره ارتش آمریکا تقریباً 552 هزار نیرو را شامل می‌شود، که تقریباً یک چهارم کل ارتش آمریکاست و تقریباً 40 درصد از مرگ‎های کرونایی ارتش این کشور را تشکیل می‌دهند.

شناسایی آنتی بادی خنثی کننده سویه های مختلف کرونا
متخصصان سوئیسی در بررسی های خود به نوعی آنتی بادی دست پیدا کردند که می تواند در خنثی ساختن سویه دلتا و دیگر سویه های کروناویروس موفق عمل کند.
 این متخصصان اظهار داشتند که نوعی آنتی بادی بسیار قوی کووید 19 را کشف کرده اند که می تواند انواع سویه های کروناویروس از جمله نوع دلتا را خنثی کند.
پیشتر دکتر «جنی هریس»، مدیر اجرایی آژانس امنیت بهداشت انگلیس گفته بود که غلبه سویه دلتا در سطح جهان باعث شده که دیگر انواع سویه های کرونا منقرض شوند هر چند لازم است هنوز هوشیار بمانیم.
اکنون به نظر می رسد که بتوان سلاح جدیدی را برای مقابله با سویه های کروناویروس کشف کرد. متخصصان سوئیسی معتقدند که آنتی بادی کشف شده یکی از موثرترین آنتی بادی هایی است که تاکنون برای مقابله با کروناویروس جدید شناسایی شده است.
آنها یک آنتی بادی مونوکلونال بسیار قوی را کشف کرده اند که پروتئین سنبله کروناویروس را هدف قرار می دهد و در خنثی سازی همه سویه های نگران کننده کرونا که تا به امروز شناسایی شده از جمله سویه دلتا موثر است.
به گزارش ایسنا، به گفته محققان این آنتی بادی مانع از اتصال پروتئین سنبله به سلول های گیرنده ACE2 می شود که ویروس از آن برای ورود و آلوده کردن سلول های ریه استفاده می کند. این بدان معنی است که آنتی بادی، روند تکثیر ویروس را متوقف می کند و سیستم ایمنی بیمار را قادر می سازد که ویروس را از بدن خارج کند.

محدودیت های کرونایی فرانسه تا سال آینده میلادی تمدید خواهد شد
دولت فرانسه از تمدید محدودیت ها و زمان لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در این کشور تا پایان 31 جولای سال آینده میلادی خبر داد. 
به گزارش رویترز، دولت فرانسه از تمدید محدودیت ها و زمان لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در این کشور تا پایان 31 جولای سال آینده میلادی خبر داد.
بر اساس این گزارش، «گابریل آتال» سخنگوی کاخ الیزه با اعلام این خبر گفت که منظور از تمدید شرایط اضطراری ناشی از کرونا، توانایی دولت برای حفظ امکان تمدید یا گسترش محدودیت های کرونایی مانند لزوم در دست داشتن کارت واکسن از سوی شهروندان برای حضور در اماکن عمومی است.
لازم به ذکر است بر اساس مصوبه پارلمان فرانسه، زمان محدودیت های فعلی کرونایی در فرانسه، 15 نوامبر یعنی یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید.
آتال در خصوص چرایی این تصمیم دولت فرانسه گفت: خطری غیر قابل اغماض در خصوص احتمال بازگشت مجدد اپیدمی وجود دارد. ما باید تا تابستان سال آینده مراقب باشیم.
لازم به ذکر است با وجود فروکش کردن شرایط وخیم کرونا در بسیاری از بخش های اروپا، این بیماری همچنان روزانه در کشورهای مختلف قاره سبز و بسیاری دیگر از نقاط جهان قربانی های قابل توجهی می گیرد.

روسیه ادعا‌های مبنی بر سرقت طرح واکسن کرونا را رد کرد
به گزارش  سی ان بی سی، روسیه اتهامات جدیدی را که ادعا می‌کنند جاسوسان روسی طرح واکسن آسترازنکا را به سرقت برده و از آن برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی استفاده کرده‌اند، قویا تکذیب کرد.
این هفته گزارشی در مطبوعات انگلیسی منتشر شد که ادعا می‌کرد سرویس‌های امنیتی انگلیس به وزرای این کشور گفته اند که مدارک محکمی در دست دارند که نشان می‌دهد روسیه طرح واکسن ساخت انگلیس را به سرقت برده و از آن برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی استفاده کرده است.
کریل دمیتریف، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با سی ان بی سی گفت: «هیچ مدرکی برا اثبات این ادعا‌ها وجود ندارد و ما درمورد این مسئله بسیار شفاف هستیم. این گزارش یک بیهوده گویی علمی کامل است، هیچ ارزشی ندارد و صراحتا می‌گویم که دروغ است».
دیمیتریف گفت: «برخی از شرکت‌های بزرگ داروسازی و سیاستمداران، روسیه را دوست ندارند و از موفقیت واکسن روسی اسپوتنیک وی می‌ترسند. ما به این حملات عادت کرده ایم.» او ادامه داد: «ما اخیراً سیگنال‌های بسیار مثبتی از سوی سازمان بهداشت جهانی دریافت کرده ایم. آن‌ها واقعاً از آنچه ما انجام می‌دهیم قدردانی می‌کنند. واکسن جدید اسپوتنیک لایت روسی می‌تواند برای سایر واکسن‌ها مانند آسترازنکا، مدرنا و برای بسیاری از واکسن‌های دیگر نقش تقویت کننده و مکمل را ایفا کند.»
این اولین بار نیست که روسیه متهم به سرقت و هک اطلاعات مربوط به واکسن کرونا می‌شود. مسکو بار‌ها این اتهامات را رد کرده و این گزارش اخیر مطبوعات انگلیسی را نیز «جعلی و دروغ آشکار» خوانده است.

نتایج ضد و نقیض تست کرونا باعث سردرگمی مردم انگلیس شد
تاکنون ده‌ها نفر در انگلیس گزارش‌داده‌اند که نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر آن‌ها با کیت‌های خانگی تست کرونا هم‌خوانی ندارد. دولت انگلیس رفع محدودیت‌های کرونایی در این کشور را عمدتا به نتایج کیت‌های خانگی گره زده است. طبق برنامه دولت، نتایج حاصل از این کیت‌ها که به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد نخستین گام برای شناسایی فرد مبتلا به کرونا محسوب می‌شود. اگر نتیجه مثبت شد گام بعد انجام آزمایش پی‌سی‌آر که از دقت بالاتری برخوردار است.
اما مواردی گزارش شده که نتیجه آزمایش کیت‌های خانگی منفی و نتیجه آزمایش پی‌سی‌آر مثبت شده است.  آژانس امنیت بهداشت انگلیس هم اعلام کرد که در برخی مناطق نتیجه آزمایش کیت خانگی کرونا مثبت و آزمایش پی‌سی‌آر منفی گزارش شده است. 
کارشناسان در انگلیس خواستار تحقیقات فوری در این زمینه شده‌اند. «الن مک‌نالی» استاد علوم پزشکی دانشگاه بیرمنگهام می‌گوید: دولت باید خیلی سریع و شفاف اعلام کند که مردم به کدام آزمایش اعتماد کنند. وی توصیه کرد که افراد دچار بیماری‌های ریوی از خانه خارج نشوند. همچنین اگر کسی دارای علائم کرونا است و حتی نتیجه آزمایش کیت خانگی او منفی شد، باید مبنا بر ابتلا به کرونا بگذارد.
« کیت ییتس» از دانشگاه بث هم گفته است: توصیه من این است که دولت هرچه سریع‌تر به این مساله رسیدگی کند. افرادی هم که دارای علائم کرونا هستند باید در صورت امکان خود را قرنطینه کنند.
برخی گمانه‌زنی ها حاکیست که این مساله می‌تواند ناشی از شیوع سویه جدیدی از کرونا باشد که توسط آزمایش‌های فعلی قابل شناسایی نیست. اما مک‌نالی می‌گوید که در آزمایش پی‌سی‌آر بخش‌های مختلف ژنوم ویروس بررسی می‌شوند و بعید است که سویه جدید شناسایی نشود. او این مساله را به احتمال اشتباه در انجام آزمایش و مراحل آزمایشگاهی نسبت داد. آژانس امنیت بهداشت انگلیس هم اعلام کرد که هنوز مدرکی در زمینه سویه جدید کرونا وجود دارد و کیت‌های فعلی قادر به شناسایی سویه‌های شناخته شده هستند.
این مساله در حالی خبر ساز شده است که گزارش 151 صفحه‌ای مجلس عوام انگلیس نشان می‌دهد که واکنش اولیه به بحران کرونا و اعتقاد به «مصونیت گله‌ای» منجر به مرگ‌ومیر بیشتر و رقم خوردن بدترین شکست نظام سلامت عمومی این کشور شد
طبق این گزارش، بحران کرونا «نقایص عمده دستگاه‌های دولتی» را نمایان کرد و نهادهای عمومی نتوانستند اطلاعات حیاتی را به اشتراک گذارند. توصیه‌های علمی نیز از فقدان شفافیت و لحاظ نشدن نظر کارشناسان بین‌المللی آسیب دید.
به رغم آنکه انگلیس یکی از نخستین کشورهایی بود که در ژانویه 2020(بهمن1399) تست تشخیص کووید-19 را ساخت، با این وجود برتری خود را از دست داد و دچار «بحران دائمی» شد. نویسندگان تحقیق مذکور، پیامدهای این وضعیت را اساسی دانسته و می افزایند: برای کشوری با تخصص جهانی در تجزیه و تحلیل داده‌ها، نبود داده‌ای برای تجزیه و تحلیل در مواجهه با بزرگترین بحران بهداشتی 100 سال اخیر یک شکست تقریباً غیرقابل تصور بود.

ابتلا به کرونا در مدارس شهر مسکو 2.5 برابر افزایش یافته است
در شرایطی که با ثبت رکورد جدید مرگ روزانه بیماران، شمار قربانیان کرونا در روسیه به بیش از 219 هزار نفر رسیده، مقامات مسکو از افزایش 2.5 برابری موارد ابتلای دانش آموزان مدارس پایتخت طی یک ماه گذشته خبر داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "آناستازیا راکووا" معاون شهردار پایتخت روسیه اعلام کرد که موارد ابتلای دانش آموزان مدارس شهر مسکو به کووید-19 طی یک ماه گذشته در مقایسه با ماه قبل، 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.
وی امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ما شاهد هستیم که طی یک ماه گذشته ابتلای دانش آموزان به کرونا دو و نیم برابر از ماه قبل افزایش یافته و تنها طی دو هفته اخیر موارد آلودگی 24 درصد رشد داشته است. در مجموع طی یک ماه گذشته بیش از 280 کودک دانش آموز در بیمارستانها بستری شده‌اند.»
معاون شهردار مسکو با اشاره به اینکه کودکان در اغلب موارد به نوع خفیف و بدون علائم بیماری کووید-19 مبتلا می‌شوند، ولی تقریباً 1.5 برابر بیشتر از افراد بزرگسال به این عفونت مبتلا می‌شوند، چون فعال‌ترین گروه اجتماعی هستند.
راکووا همچنین یادآور شد که در بیش از 10 مدرسه شهر مسکو، امکان انجام مجانی تست سریع کرونا فراهم شده است.

سالمندان پایتخت روسیه در ازای واکسیناسیون پاداش مالی دریافت می‌کنند
"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز امروز اعلام کرد که دولت روسیه مشوق‌های مالی را برای تشویق شهروندان مسن برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته و بدین ترتیب، ساکنین بالای 65 سال پایتخت، در صورت انجام واکسیناسیون کامل می‌توانند علاوه بر یک بسته هدیه، غرامت مالی 10 هزار روبلی دریافت کنند.
به گفته وی، تنها یک سوم (23 درصد) از شهروندان سالخورده این شهر تاکنون اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند. البته تمامی ساکنین خانه‌های سالمندان پایتخت واکسینه شده‌اند.
در عین حال، "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه روز گذشته اعلام کرد که تاکنون فقط 43 میلیون نفر، یعنی تقریباً یک سوم از جمعیت این کشور بطور کامل واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را انجام داده‌اند. به گفته وی، این مسئله صرفاً به عدم تمایل شهروندان مربوط بوده و کمبود واکسن در هیچیک از مناطق وجود ندارد.

رکورد مرگ روزانه مبتلایان به کرونا در روسیه باز هم شکسته شد
طبق گزارش امروز ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، طی شبانه روز گذشته 28 هزار و 717 مورد ابتلای جدید به کووید-19 در این کشور ثبت شده  تا تعداد کل مبتلایان به 7 میلیون و 861 هزار و 681 نفر افزایش یابد.
این در حالی است که شمار فوت بیماران در اثر عوارض این عفونت نیز طی 24 ساعت اخیر 984 مورد گزارش شده که این میزان، بیشترین تلفات روزانه در کل دوره اپیدمی در روسیه است. بدین ترتیب، تعداد قربانیان کرونا در این کشور به 219 هزار و 329 نفر رسیده است.
به گفته "آنا پاپووا" رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه، افزایش روند ابتلای شهروندان به کووید-19 در تمامی 85 منطقه این کشور مشاهده می‌شود. به گفته وی، ضمن اینکه شیوع کرونا در منطقه مسکو، پایتخت و شهر سن‌پترزبورگ طی یک هفته گذشته تا 33 درصد رشد داشته است.   
 
  
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین افزایش یافته آزمایش پی سی آر طی یک ماه گذشته سویه های کرونا نظامی آمریکا نتیجه آزمایش ارتش آمریکا ویروس کرونا واکسینه شده واکسن کرونا محدودیت ها کووید 19 کووید 19 طرح واکسن سال آینده آنتی بادی مرگ و میر نیرو ها شده اند 5 برابر کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)

 زوجی که یک بمب واقعی را به عنوان عنصر زینتی در باغ‌شان نگهداری می‌کردند، از اینکه «دوست قدیمی‌شان» توسط واحد خنثی‌سازی منفجر شد، ابراز تاسف کردند!

به گزارش فرادید، تخمین زده می‌شود قدمت این بمب که در باغچۀ محوطۀ بیرونی خانۀ شان و جفری ادواردز به عنوان یک شیء تزئینی نگهداری می‌شده به اواخر قرن نوزدهم بازگردد. این زوج اهل پِمبروکشایر، فکر می‌کردند این بمب یک جور ماکت غیر واقعی است. شان ادواردز می‌گوید همیشه پس از اتمام کار باغبانی، عادت داشته بیلچه‌اش را روی بمب بزند تا خاک‌های روی آن بریزد. 

روز چهارشنبه، یک افسر پلیس به این زوج اطلاع داد که بمب را دیده و باید به وزارت دفاع اطلاع دهد. یک ساعت بعد، این افسر به زن و شوهر اطلاع می‌دهد که گروه خنثی‌سازی بمب روز بعد می‌آیند. 

جفری ادواردز، ۷۷ ساله، می‌گوید: «تمام شب پلک روی هم نگذاشتیم. خبر شوکه‌کننده‌ای بود. به واحد خنثی‌سازی بمب گفتم که ما از خانه بیرون نمی‌رویم، اینجا می‌مانیم.» 

به گزارش بی‌بی‌سی، این بمب به معدن بلااستفاده‌ای در قلعه والوین منتقل و با پنج تن ماسه مدفون شد و پس از اینکه آزمایش‌ها نشان داد با مقدار بسیار کمی مواد منفجره هنوز زنده است، منفجر شد.

ادواردز که از سه سالگی در آن منطقه زندگی کرده، می‌افزاید: «آن بمب دوست قدیمی ما بود! خیلی متاسفم که این پیر بیچاره تکه‌تکه شد.» ادواردز گفت خانواده موریس که بستگانشان مالک خانه بودند و بیش از ۱۰۰ سال پیش بمب را پیدا کرده بودند، تاریخچه بمب را به او گفته‌اند. 

کشتی‌های جنگی نیروی دریایی سلطنتی عادت داشتند در خلیج سنت برایدز لنگر انداخته و از شن‌های روستای براد هاون ولز برای تمرین پرتاب بمب استفاده کنند. 

ادواردز گفت: «پاپ موریس لیمونادفروش در حالی که با اسب و گاری خودش به براد هاون سفر می‌کرد، این بمب را کشف کرد و با زحمت آن را پشت گاری خود گذاشت و هفت مایل سواری بسیار خوبی داشت تا به خانه رسید. سپس آن را به صورت عمودی در حیاط جلویی در زمین فرو کرد و همانجا باقی ماند.» 

وزارت دفاع گفت: «ما تایید می‌کنیم که روز ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، نیروهای خنثی‌ساز بمب ما به درخواست پلیس به یک مورد مظنون به مهمات پاسخ دادند. تیم ما مورد گزارش‌شده را ارزیابی کرد و مشخص کرد یک پرتابه دریایی ۶۴ پوندی است، به همین دلیل آن را برای تخریب از صحنه خارج کردند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد