Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید یک فرد نتواند به صرف خواندن چند کتاب و دیدن چند ویدئو آموزشی در یوتوب، یک کارشناس مارکتینگ تاثیرگذار شود، اما گذراندن یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ تخصصی و در کنار آن استفاده از منابع مکمل دید شما را برای ادامه مسیر بازاریابی گسترش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مقاله من قصد دارم 10 مورد از مهم ترین کتاب های حوزه بازاریابی و بازاریابی دیجیتال را که تمام کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ، دانشجویان مدیریت کسب و کار و علاقه مندان به این حوزه باید مطالعه کنند، خدمت شما معرفی کنم.
این لیست شامل تحقیقات و مطالعات من در حوزه بازاریابی دیجیتال در2 سال اخیر بوده است پس می توانید به آن اطمینان کنید.

 

1)    مدیریت بازاریابی: فیلیپ کاتلر

کتاب شماره یک تمامی لیست های معرفی کتاب های دیجیتال مارکتینگ قطعا کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر، یکی از بزرگترین اندیشمندان  بازاریابی در جهان است. این کتاب مقدمه با شکوهی برای آشنایی و ورود شما با دنیای بازاریابی است، برای همین هم هست که از این کتاب جز 50 کتاب برتر حوزه تجارت یاد می شود.

ویرایش 15 کتاب جدیدترین نسخه آن محسوب شده و به عنوان کتاب مرجع در بسیاری از بیزینس اسکول‌های برجسته دنیا معرفی می شود. انتشارات مختلفی تا امروز این کتاب را به فارسی ترجمه کرده اند اما من خودم ترجمه انتشارات نص را ترجیح می‌دهم.

 

2)    طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک: آلن دیب

طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک یکی دیگر از کتاب های ضروری است که شما می‌بایست در مسیر یادگیری بازاریابی دیجیتال، حتما مطالعه کنید. گرچه این کتاب به طور مشخص به بازاریابی در دنیای دیجیتال نمی‌پردازد اما یک چهارچوب استاندارد نسبت به زوایای طرح بازاریابی، ایجاد می‌کند و در سه مرحله، یک سند پویا از طرح پیشرفت کسب و کار را برای شما ترسیم می‌کند. انتشارات آریانا قلم این کتاب را به خوبی ترجمه کرده است.

 

 

 

3)    دیجیتال مارکتینگ برای احمق ها : رایان دیس

سری کتاب های for dummies یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری مفاهیم اولیه و کاربردی است. در حوزه بازاریابی نیز کتاب بازاریابی دیجیتال که انتشارات آوند دانش و همچنین دامیز آن را به فارسی ترجمه کرده اند می تواند مرجع بسیار خوبی برای آموزش اصولی بازاریابی دیجیتال باشد.

 

4)    نسل چهارم بازاریابی: فیلیپ کاتلر

کتاب دیگری که مجدد توسط استاد مسلم بازاریابی، فیلیپ کاتلر، به رشته تحریر درآمده است، کتاب نسل چهارم بازاریابی است. این کتاب به موضوعاتی چون تولیدمحتوا، بازاریابی محتوایی، ارتباط و مدیریت مشتریان می پردازد.
این کتاب علاوه برتاکید بر اهمیت تغییر بازارهای کنونی و تحول بازارهای سنتی به بازاریابی دیجیتال، الزاماتی را بیان می‌کند تا چشم شما را به روندها و ترندهای پیش رو باز کند.
مطالعه این کتاب نیز که انتشارات آریانا قلم به خوبی آن را ترجمه کرده، به همه شما توصیه می‌شود.

 

5)    تحول دیجیتال: جورج وسترمن

کتاب تحول دیجیتال جورج وسترمن، یکی از بهترین کتب برای مطالعه مدیران  در عرصه کسب و کار است. این کتاب در اصل بر پایه مصاحبه با مدیران ارشد جمع آوری شده و حاوی نقشه راهی مشخص برای مدیران حوزه دیجیتال مارکتینگ است. انتشارات گوناگونی مثل نشر نص، این کتاب را ترجمه و راهی بازار کرده اند.

 

 

6)    مدیریت مالی و بازاریابی : سعید عربی زنجانی

 یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی درون شرکت ها باید تحت نظر قرار گیرد. توزیع مناسب بودجه به کانال های مختلف بازاریابی و بازگشت سرمایه می باشد. این کتاب با معرفی و تجزیه و تحلیل اهداف و راهبردها در مدیریت مالی و بازاریابی در سه بخش اهداف و ضرورت های واحد مالی را به خوبی تشریح و بررسی می کند. این کتاب نیز توسط انتشارات میدیا روانه بازار شده است.

 

 

7)    صراحت تمام عیار : کیم اسکات

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در تیم های بازاریابی معمولا وجود دارد. حضور اعضای مختلف با موقعیت های شغلی و وظایف مختلف است. ذات بازاریابی همین است. مجموعه ای از زیربخش ها و وظایف گوناگون که توسط مدیریت و برنامه ریزی واحد کنترل می‌شود.

شما چه به عنوان مدیر بازاریابی چه یک عضو تاثیرگذار در تیم باید اصول مدیریت تیم و همکاران خود را بیاموزید. این مورد که از موضوعات مهم مدیریت منابع انسانی است فارغ از بخشی که در آن فعالیت می کنید باید مورد توجه قرار گیرد.
کتاب صراحت تمام عیار یکی از بهترین کتاب هایی‌ ست که در این حوزه من مطالعه کرده ام با ترجمه ای روان از انتشارات آریاناقلم.

8)    راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه: موسسه مدیریت پروژه

مدیریت صحیح پروژه از زمان ایده پردازی، استراتژی تا اجرا، بازبینی و تحلیل موضوعی بسیار مهم است که تمام مدیران به خصوص مدیران مارکتینگ باید به خوبی از پس آن بر بیایند چرا که معمولا این تیم ها بودجه ای بالاتر از سایر بخش ها را به خود تخصیص می‌دهند.

این کتاب به عنوان یکی از مهم ترین مراجع آموزش شیوه کارآمد مدیریت پروژه به شمار می‌آید و آن را تبدیل به یکی از ضروری ترین ابزارهای مورد نیاز مدیران کرده است. این کتاب نیز توسط انتشارات آریاناقلم ترجمه شده است و ترجمه بسیار خوبی نیز دارد.

 

 

9)    بازاریابی در شبکه های اجتماعی: مایکل سولومون

به طور حتم  شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود. کتاب بازاریابی شبکه های اجتماعی با نگاهی کلان و رویکردی نوین به بازاریابی الکترونیکی پیشرفته می‌پردازد و در 3 بخش کلی: مبانی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، قلمروهای شبکه های اجتماعی، مدیریت و اندازه گیری داده‌های شبکه های اجتماعی، به شکلی کاملا علمی و ساختارمند به شما توانایی استفاده موثر از این کانال بازاریابی پرمخاطب و رقابتی را خواهد داد. این کتاب توسط نشر علم منتشر شده است.

 

 

10)      کتاب استراتژی بازاریابی: اورویل واکر

همانطور که استراتژی به صورت ذاتی کلمه سختی است اما اهمیت آن فراتر از آن‌ چیزی است که ما مدیران می‌پنداریم!

در بازار رقابتی امروز نگاه استراتژیک می‌تواند به شکل قابل توجهی کسب و کار شما را متمایز کند. کتاب استراتژی بازاریابی واکر از کلیه تحقیقات اصیل پژوهشگران، تجربیات مفید کارآفرینان، برنامه های موفق مدیران و طرح های موثر مشاوران  موسسات صنعتی و خدماتی بهره گرفته تا بتواند الگویی جامع و کاربردی از مدیریت استراتژیک بازاریابی و استراتژی های بازاریابی برای مشارکت در دنیای واقعی فراهم آورد. این کتاب توسط انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ شده است.

 

جمع بندی

شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر آشنایی با اصول بازاریابی و همچنین شناخت حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ با قواعد مالی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، تدوین استراتژی و اجرا و سنجش کمپین های مختلف به خوبی آشنا باشید و از ابزارها و کانال های بازاریابی پیش روی خود به شکل بهینه استفاده کنید.

10 کتابی که در این مقاله خدمت شما معرفی شدند قطعا نمی توانند شما را به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ تبدیل کنند اما می‌توانند در کنار گذراندن دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ یا مدیریت کسب و کار شما را از تعداد بسیار زیادی از مدیران اجرایی جدا سازد. امید است مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار بازاریابی بازاریابی دیجیتال دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین مدیریت پروژه ترجمه کرده کسب و کار کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین

خرید ریپل و سرمایه گذاری در آن، یک اقدام ساده نیست. شما باید قبل از خرید، تحلیل‌های لازم را انجام داده و اخبار ریپل را هم دنبال کنید. پس از انجام تمام این کارها، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن را انتخاب کنید تا خرید ریپل خود را در آن جا انجام دهید. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

ریپل XRP یکی از ارزهای دیجیتال معروف و معتبر در بازار ارزهای دیجیتال است که به تازگی، رکود قیمتی خوبی را شکسته است. به همین دلیل، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران برای خرید آن دست به کار شده‌اند. خرید ریپل و سرمایه گذاری در آن، یک اقدام ساده نیست. شما باید قبل از خرید، تحلیل‌های لازم را انجام داده و اخبار ریپل را هم دنبال کنید. پس از انجام تمام این کارها، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن را انتخاب کنید تا خرید ریپل خود را در آن جا انجام دهید. در ادامه به آموزش خرید ریپل در یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم.
  فرصت سرمایه گذاری روی یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال (ریپل)
اگر قصد سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال ریپل را دارید، بهتر است که کمی با ماهیت این ارز دیجیتال و ارزش آن آشنا شوید. اصلا چرا باید روی ریپل سرمایه گذاری کرد؟ آیا سرمایه گذاری روی آن، منطقی است و سود خوبی دارد؟
شبکه ریپل دارای سه محصول متفاوت به نام‌های ایکس رپید (XRapid)، ایکس ویا (XVia) و ایکس کارنت (XCurrent) است. بسیاری از شرکت‌هایی که با ریپل همکاری می‌کنند، از محصول ایکس کارنت استفاده می‌کنند. البته، این موضوع در شرایطی است که ارز دیجیتال ریپل با نام اختصاری XRP تنها روی سیستم ایکس رپید شبکه ریپل کار می‌کند. بنابراین هر زمان که خبر جدیدی درباره همکاری ریپل با یک نهادی شنیدید، بدانید که منظور آن ارز دیجیتال ریپل نیست. بلکه منظور شبکه ریپل است و این همکاری معمولا با ایکس کارنت انجام می‌شود.
آگاهی نسبت به این موضوع و شناخت کارایی دقیق ارز دیجیتال ریپل به شما کمک می‌کند تا با دیدگاه واضح‌تری وارد سرمایه گذاری روی ریپل شوید. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید اخبار ریپل را هم دنبال کنید. بسیاری از اخبار مهم، پس از انتشار شرایط فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند. در کنار دنبال کردن اخبار، تحلیل شخصی خود را روی نمودار قیمت ریپل انجام دهید. تحلیل‌ها به شما کمک می‌کنند تا پیش‌بینی دقیق‌تری از آینده ریپل به دست آورید. البته که بازار ارزهای دیجیتال هیچ قطعیتی ندارد و همیشه باید با روحیه ریسک پذیری وارد سرمایه گذاری در آن شوید.
  چرا صرافی بیت پین برای خرید ریپل گزینه مناسبی است؟
خرید ریپل از صرافی بیت پین، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید است. صرافی بیت پین دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که آن را به یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران تبدیل می‌کند. اما این ویژگی‌ها چیست؟
  رابط کاربری ساده
صرافی بیت پین با ساده‌ترین رابط کاربری طراحی شده است. شما بلافاصله پس از ورود به صرافی بیت پین، خودتان متوجه می‌شوید که دقیقا باید از کجا شروع کنید. رابط کاربری ساده یک ویژگی مثبت برای بیت پین است. چرا که حتی معامله گران مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
  پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
تیم پشتیبانی صرافی بیت پین، بسیار حرفه‌ای هستند و به صورت 24 ساعته، حتی در روزهای تعطیل هم پاسخگویی دارند. اگر در مرحله از خرید ریپل در صرافی بیت پین، با مشکل یا خطایی رو به رو شده‌اید، سریعا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
  قیمت مناسب
ریپل در صرافی بیت پین با بهترین قیمت به فروش می‌رسد. در واقع، قیمت خرید ریپل کمتر از دیگر صرافی‌ها و قیمت فروش ریپل، بیشتر از دیگر صرافی‌ها است.
  امنیت بالا
در صرافی بیت پین، امنیت در بالاترین حالت ممکن برقرار است. اگر قصد سرمایه گذاری طولانی مدت روی ریپل را دارید، می‌توانید ریپل‌های خود را در کیف پول صرافی بیت پین، در حالت سرد نگهداری کنید. این قابلیت، دقیقا مشابه با نگهداری دارایی در کیف پول‌های سخت افزاری است و امنیت بسیار بالایی دارد. در هنگام خرید و فروش نیز امنیت بسیار بالا است و هیچ خطری، دارایی شما را تهدید نمی‌کند.
  آموزش مراحل خرید ریپل در صرافی بیت پین
برای خرید ریپل در صرافی بیت پین، مراحل زیر را به دقت انجام دهید.
   - ابتدا وارد سایت صرافی بیت پین شوید.
   - از نوار بالایی صفحه، روی گزینه «ثبت نام/ ورود» کلیک کنید.
 
   - اگر تاکنون ثبت نام انجام نداده‌اید، مراحل ثبت نام را دنبال کنید و یک حساب کاربری بسازید.
   - برای این کار، تنها کافی است که ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد تایید بمانید.
   - اگر در گذشته ثبت نام انجام داده‌اید، حالا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
   - پس از ثبت نام یا ورود، نوبت به احراز هویت در صرافی بیت پین می‌رسد.
   - برای احراز هویت، از نوار بالایی صفحه، روی علامت آدمک نگه‌دارید و روی گزینه «ارتقا سطح» کلیک کنید.
 
   - ارتقا سطح همان احراز هویت است که در این صرافی به دو سطح تقسیم شده است.
   - سطح یک احراز هویت، محدودیت‌هایی دارد ولی سطح دو، بسیار کامل و حرفه‌ای است. یکی از آنها را انتخاب کنید.
   - اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت را آپلود کنید و منتظر تایید احراز هویت بمانید.
   - معمولا چند دقیقه پس از تکمیل احراز هویت، نتیجه آن به شما اعلام می‌شود. اگر احراز هویتتان رد شود، باید مجددا مراحل را انجام دهید.
   - پس از احراز هویت، باید افزایش موجودی انجام دهید.
   - از نوار بالایی صفحه، روی گزینه «کیف پول» کلیک کنید.
 
   - در صفحه بعدی، روی گزینه «واریز» کلیک کنید.
   - حالا می‌توانید از طریق کارت بانکی احراز هویت شده، مقداری تومان به کیف پول صرافی بیت پین خود واریز کنید.
   - پس از واریز، موجودی کیف پول شما افزایش می‌یابد و امکان انجام خرید بدون پرداخت کارمزد را به دست می‌آورید.
   - پس از انجام این مراحل، نوبت به خرید ریپل در صرافی بیت پین می‌رسد.
   - در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «خرید آسان» کلیک کنید.
 
   - در صفحه بعدی، خرید ریپل با تومان را انتخاب کنید.
   - مقدار مورد نظر برای خرید ریپل را به تومان وارد کنید تا معادل آن به ریپل برای شما نمایش داده شود.
 روی گزینه «ثبت سفارش خرید» کلیک کنید.
 
   - در نهایت، مشخص کنید که می‌خواهید از موجودی کیف پول صرافی بیت پین خود خرید انجام دهید. در این صورت هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود.
برای فروش ریپل و تبدیل آن به تومان نیز باید همین مراحل را طی کنید. در صفحه «خرید آسان» پنل خرید را به فروش تغییر دهید تا مراحل فروش تکمیل شود. در مراحل فروش، می‌توانید مشخص کنید که تومان به دست آمده به کیف پول صرافی شما واریز شود یا به حساب بانکی شما منتقل شود. هر یک را که بخواهید، انجام می‌شود.
  نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال
مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید ارز دیجیتال باید به آن دقت کنید، مربوط به امنیت و آشنایی با این بازار می‌شود. در مرحله اول، شما باید به بازار ارز دیجیتال آشنایی کامل داشته باشید. این بازار نوسانات زیادی دارد و هر معامله‌گری نمی‌تواند در آن موفق شود. پس، قبل از ورود به بازار، آموزش‌های لازم را ببینید و مدت‌ها زمان برای تمرین کردن بگذارید. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، انتخاب یک صرافی با امنیت بالا است. برای افزایش امنیت حساب کاربری خود نیز احراز هویت انجام دهید. تمام این موارد، به شما کمک می‌کند تا معاملات موفقیت آموزشی داشته باشید.
 

دیگر خبرها

  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی