Web Analytics Made Easy - Statcounter

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سران گروه ۲۰ از روز گذشته به این سو درباره افغانستان و وضعیت بحرانی بشری در کشور رایزنی کردند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین یک طرح چهار بخشی را در این مورد پیشنهاد کرد و گفت: از جامعه جهانی خواست که روی کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از بحران انسانی و بهبود وضعیت زندگی افغان‌ها تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام چینی اعلام کرد: که کشورش ۳۱ میلیون دلار را برای تهیه غذا، مواد زمستانی، دارو و واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: که افغانستان باید مسیر توسعه حرکت کند. جامعه جهانی نیز باید افغانستان را در این راستا کمک کند تا افغانستان ساختار سیاسی فراگیر و سیاست داخلی و خارجی‌اش را بسازد. سازمان‌های جهانی همچنان باید کمک به افغانستان را ادامه بدهند و در قسمت مبارزه با فقر و نیز ساختن زیربنا‌ها کشور را کمک کنند.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: که تروریسم برای این کشور غیر قابل تحمل است. وی خواستار اقدامات مشخص برای اطمینان از دور ماندن افغانستان از تروریسم شد و جبهه‌ای متحد برای جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم پیشنهاد کرد.

او اشاره کرد: جامعه جهانی باید به یک اجماع برای کار مشترک با افغانستان برسد و سازمان ملل متحد نقش مرکزی در راستای ارایه کمک‌های بشردوستانه و حفظ صلح و ثبات در افغانستان، دارد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد

در اولین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا، تاجیکستان و افغانستان برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود. در وقت اضافه تاجیکستان توانست گل دوم را به ثمر برساند و ۲ بر یک پیروز شود.

به این ترتیب، تاجیکستان با صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت.

در ادامه این رقابت‌ها امروز چهارشنبه تیم ملی فوتسال ایران به مصاف قرقیزستان رفته و پیروزی در این دیدار باعث می‌شود ایران هم جواز حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را به دست بیاورد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و علاوه بر این تیم ۴ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

دیگر خبرها

  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • تاجیکستان با حذف افغانستان مسافر جام جهانی شد
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند