Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@12:19:25 GMT

تعارض منافع کشور را اذیت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۰۵۴۴

تعارض منافع کشور را اذیت می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و تولید مجلس و متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس امشب ۲۱ مهرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بررسی گام‌های مجلس برای حذف انحصار‌ها در بازار کار پرداختند.

زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش  و رونق تولید مجلس با اشاره به اینکه خیلی از مردم وام و تسهیلات گرفتند و یا املاکشان را در رهن بانک گذاشتند، اما هیچ سند مطلوبی به آن‌ها نمی‌دهند گفت: نهایتا ممکن است یک پیامکی به آن‌ها بیاید که مثلاً مبلغی را پرداخت نکرده اید، هیچ قراردادی از بانک در دست مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل و تجاری باید تمام اطلاعات مشتری را به صورت شفاف بارگذاری کنند و این مسئله حداقل یک سال زمان می‌خواهد افزود: در دولت‌های قبل دیده شد که ماده ۷ اصل ۴۴ به بدترین نحو اجرا شد امیدمان این است که وزیر اقتصاد با طرح موافق بودند و این مسئله می‌تواند راهگشا باشد، ما به عنوان کمیسیون جهش تولید تا انتهای مجلس این قول را به مردم می‌دهیم که نظارت انجام دهیم، مرتب هر یک ماه یا هر دو ماه گزارشات را می‌گیریم قطعاً بدانید که ممکن است بانک‌ها به هزار و یک دلیل از زیر این قضیه شانه خالی کنند.

سخنگوی کمیسیون جهش تولید مجلس با اشاره به اینکه ماده ۷ قانون دولت را مکلف می کند تا مجوزها را تسهیل کند ادامه داد: دولت‌ها اقداماتی را انجام دادند اما اتفاقی نیفتاد، همه مجوز ها ثبت محور هستند یعنی وارد سامانه ای می شوند و درخواست خود را برای راه اندازی کسب و کار ثبت می کنند.

زنگنه با اشاره به اینکه محدودیت هایی در بازار وجود دارد گفت: چند بار دیوان عدالت را رد کردیم و دوستان غذا و دارو اصرار می ورزند که در یک شهر می خواهیم ۵ داروخانه بزنیم آنها می گویند که در یک شهر ظرفیت مثلاً فقط ۳ داروخانه است ،منافع عده‌ای در اینجا وجود دارد که مانع این کار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مثلاً وقتی ۳ داروخانه ده داروخانه می‌شود منافع کسانی که ۳ داروخانه داشتند کمتر می شود و ما این موضوع را در قانون حذف کردیم ، در ۲۰ سال گذشته چند کارگزاری ایجاد کردیم این همه شعار داده می‌شود که باید از بازار سرمایه حمایت شود.

زنگنه ادامه داد: در دولت سیزدهم امیدواریم شاهد این مسائل در بازار سرمایه نباشیم، کسانی که هیئت مدیره هستند و قرار است مجوز دهند خودشان جزء خیلی از کارگزاری‌ها هستند و این تعارض منافع کشور را اذیت می‌کند، مردم گاهی حاضرند با فقر بسازند اما با بی عدالتی مشکل دارند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجلس در جلسه علنی امروز، با تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی با نام اختصاری «سپند» موافقت کرد. نحوه تامین نیروی انسانی، امکانات و بهره مندی از امتیاز و تخفیف‌های صنایع دفاعی از جمله ویژگی‌های این طرح است.

همچنین در نوبت عصر، کمیسیون‌های تخصصی مجلس مسائل روز کشور را با حضور برخی از وزرای دولت بررسی کردند.

حمیدرضا گلدوزی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس