Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه از دیدار مقامات آمریکایی و صهیونیست با همتایان اروپایی خود درباره توافق برجام خبر دادند.

یک مقام غربی که خواست نامش فاش نشود پس از این دیدار مدعی شد نخستین دور مذاکرات پس از روی کار آمدن سید ابراهیم رئیسی ممکن است در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات غربی پس از ناکامی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام، اکنون در حال تنش زایی و ایجاد ارعاب و تهدید علیه ایران هستند. گرچه آنها بر گزینه دیپلماسی تاکید دارند، اما خود بهتر می دانند زیاده خواهی هایی که دارند نیازمند داشتن گزینه ای جهت تهدید است. 

بر این اساس، مقامات آمریکایی در این دیدار تاکید کردند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران باید احیا شود؛ در حالی که رژیم صهیونیستی مدعیست اگر تهران بر سر میز مذاکرات باز نگردد، این رژیم و متحدانش ممکن است در مورد همه گزینه‌ها فکر کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در دیدار با یائیر لاپید همتای صهیونیستی خود و نیز شیخ عبدالله بن زاید وزیرخارجه امارات در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران گفت: ما و متحدانمان ممکن است به هر انتخابی برای حل مشکل ایجاد شده توسط ایران دست بزنیم. اگر مقامات ایرانی تصور نکنند که جهان در مورد فعالیت‌های هسته‌ای آن‌ها انتقاد دارند آن‌ها به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهند داد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: ما همواره به روش‌های رفتاری خود در قبال ایران فکر می‌کنیم.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا قرار است امروز به تهران سفر کند. پیش بینی می‌شود ادامه مذاکرات هسته‌ای با کشورمان از محور‌های اصلی سفر این مقام اروپایی به ایران باشد.

پیش از این نیز رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته بود واشنگتن آماده است در صورت عدم پایبندی ایران به توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ به تمامی گزینه‌های روی میز فکر کند.

با این وجود بسیاری از تحلیلگران می‌گویند به نظر نمی‌رسد آمریکا و متحدانش موضعی مشترک در قبال برنامه هسته‌ای ایران داشته باشند. گفته می‌شود راب مالی قرار است فردا به مدت شش روز به امارات، قطر و عربستان سفر کند تا با متحدان آمریکا در خلیج فارس دیدار و گفتگو کند.

وی پیش از این سفر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هر لحظه ایران فرصت دارد تا به انتخابی جدید دست بزند. من در این سفر با متحدان خود در عربستان، قطر و امارات در مورد تلاش‌ها برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکرات گفتگو خواهم کرد.

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در پایان مدعی شد: در صورت عدم رسیدن به نتیجه‌ای قطعی با ایران با متحدانمان در مورد گزینه‌های احتمالی گفتگو خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران مقامات آمریکایی یائیر لاپید آنتونی بلینکن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران