Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@12:43:37 GMT

آمریکا از عادی‌سازی روابط با سوریه حمایت نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۱۲۶۲

آمریکا از عادی‌سازی روابط با سوریه حمایت نمی‌کند

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که مادامی که پیشرفت برگشت‌ناپذیر به سمت یک راه حل سیاسی در سوریه وجود نداشته باشد، کشورش از هیچ تلاشی برای عادی‌سازی روابط با دمشق حمایت نخواهد کرد.

بلینکن که در کنفرانس خبری همراه با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «عبدالله بن زاید آل نهیان» همتای اماراتی خود صحبت می‌کرد، گفت که آنچه که ما انجام نداده‌ایم و تصمیمی هم به انجام آن نداریم، این است که از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با دمشق حمایت کرده یا حتی یک تحریم علیه سوریه را لغو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همچنین تصمیم نداریم تا زمانی که پیشرفت برگشت‌ناپذیری در راستای یک راه حل سیاسی حاصل نشود، موضع خود در مخالفت با بازسازی سوریه را تغییر دهیم.

آنتونی بلینکن مدعی شد که دولت آمریکا طی ۹ ماه گذشته تلاش‌های خود را روی گسترش دسترسی مردم سوریه به کمک‌های بشردوستانه، مبارزه با داعش و پاسخگو کردن دولت سوریه متمرکز کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتونی بلینکن روابط آمریکا و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روزنامه تلگراف، بلینکن که در آخرین روز از نشست سه روزه وزرای امورخارجه کشورهای عضو گروه هفت، این ادعاها را مطرح می‌کرد، گفت: چین اکنون با ارائه اجزای اصلی تسلیحات به روسیه، نقش بسیاری را در جنگ روسیه علیه اوکراین ایفا می‌کند.

وی سپس ادامه داد: پکن با تامین ماشین افزارها، نیمه هادی‌ها و سایر قطعات کلیدی برای تولید تسلیحات روسیه، در بروز بزرگترین تهدید علیه امنیت اروپا از زمان پایان جنگ سرد نقش بسزایی دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین افزود که واشنگتن به پکن و دیگران به روشنی گفته است که نباید به تلاش‌های جنگی روسیه کمک کنند.

وی اضافه کرد: «وقتی صحبت از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه می‌شود، در حال حاضر سهم اصلی از آن چین است».

بلینکن همچنین خطاب به پکن خاطرنشان کرد: چین نمی‌تواند هر دو طرف را داشته باشد. شما می خواهید روابط مثبت و دوستانه ای با کشورهای اروپایی داشته باشید و در عین حال، بزرگترین تهدید را برای امنیت آن ایجاد می کنید».

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می کند، بارها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزارهای کلیدی دیگر است.

طرح ادعاهای بلینکن از پکن در نشست وزرای امورخارجه گروه هفت پس از اظهارات آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان مورد توجه قرار گرفته است.

بائربوک در همین زمینه گفت: «اگر چین آشکارا به دنبال همکاری بیشتر و نزدیکتر با روسیه که جنگی غیرقانونی علیه اوکراین به راه انداخته است، باشد ما نمی‌توانیم این را بپذیریم».

کد خبر 845776 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه و آمریکا چین و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد
  • گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند
  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن