Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداداد مقبلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته امسال حدود یک هزار میلیارد تومان قیر برای اجرای آسفالت و روکش جاده‌های روستایی کشور نیاز است.

وی تصریح کرد: با توجه به حل مشکلات اعتباری تامین قیر، از ادارات راهداری و حمل و نقل استان‌ها خواسته شده است تا به منظور تسریع در روند توزیع قیر، نسبت به ثبت طرح‌های اجرایی خود در سامانه‌های مورد نظر اقدام کنند تا با در نظر گرفتن اولویت مناطق سردسیر و کوهستانی، قیر مورد نیاز تامین و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقبلی یادآور شد: تلاش می‌شود با تامین قیر مورد نیاز استان‌های سردسیر حداکثر تا ۲ ماه دیگر، بخشی از طرح‌های روستایی این استان‌ها به پایان برسد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در ادامه اعتبار پیشنهادی برای اجرای طرح‌های روستایی در مناطق کمتر برخوردار را ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع این اعتبار پیشنهادی، حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سال جاری مصوب و به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ شده است تا بر اساس طرح‌های تعریف شده برای جذب اعتبارات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ساخت و نگهداری راه‌های روستایی بر مبنای ضوابط بودجه باید از محل منابع استانی تامین شود، اظهار داشت: امسال افزون بر پنج هزار میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی برای این موضوع مصوب شد که با افزوده شدن اعتبارات مناطق کمتر برخوردار، مراحل مبادله موافقت‌نامه و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای اجرای عملیات راه‌سازی در سطوح مختلف در حال پیگیری است.

مقبلی در خصوص تعداد روستاهای محروم از جاده آسفالت شده، گفت: ضریب برخورداری از راه مناسب روستایی در کشور به ۸۱.۷ درصد رسیده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر جاده دسترسی به هفت هزار و ۲۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور خاکی و نامناسب است که بر همین اساس لازم است ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی ساخته شود.

وی برآورد هزینه‌های ساخت ۳۲ هزار کیلومتر جاده روستایی در سال ۱۴۰۰ را حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

سه هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی پرداخت نشده است

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور همچنین به مطالبات پیمانکاران این سازمان در سنوات گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت نشدن این مطالبات موجب کاهش توان اجرایی پیمانکاران شده است و تعدادی از آنان نیز دیگر تمایلی برای حضور و مشارکت در اجرای طرح‌های راه‌سازی را ندارد.

مقبلی طولانی شدن روند انتخاب پیمانکار برای واگذاری طرح‌های راه روستایی به دلیل نبود متقاضی شرکت در مناقصات را از دیگر اثرات منفی پرداخت نشدن مطالبات دانست و افزود: در صورتی که فرصت اعتباری مناسبی برای تسویه مطالبات در نظر گرفته شود می‌توان جهش خوبی را برای تسریع در اجرای سه هزار کیلومتر جاده روستایی در سال جاری به وجود آورد.

ضریب برخورداری از راه روستایی در چهارمحال و بختیاری ۸۲.۶ درصد است

وی همچنین در خصوص وضعیت جاده‌های روستایی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ضریب برخورداری از راه روستایی در ۲ شهرستان بن و سامان ۱۰۰ درصد است و شهرستان‌های اردل با ۷۲.۷ درصد و کوهرنگ با ۶۳.۶ درصد کمترین ضریب برخورداری را میان شهرستان‌های استان دارند.

مقبلی با تاکید بر اولویت اجرای جاده‌های روستایی در شهرستان اردل و کوهرنگ گفت: هم‌اکنون در اردل ۳۴.۳ کیلومتر طرح در دست اجرا وجود دارد که از این مقدار، ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت و ۵.۷ کیلومتر نیز آسفالت شده است.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به اختصاص ۲۲ میلیارد تومان قیر در حوزه ساخت، ۶ میلیارد تومان در بخش روکش راه روستایی و ۲ میلیارد تومان روکش راه فرعی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که میزان قیر درخواستی از مقدار اختصاص یافته بیشتر شود، این میزان از استان‌های دیگر تامین خواهد شد.

وی اعتبارات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری از محل مناطق کمتر برخوردار برای ایجاد جاده روستایی را ۳۹ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: مراحل مبادله موافقت‌نامه به زودی از طرف شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با جمعی از مسوولان استانی از طرح‌های راه روستایی این استان بازدید کرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آسفالت چهارمحال وبختیاری قیر توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آسفالت چهارمحال وبختیاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آسفالت چهارمحال وبختیاری قیر توسعه روستایی چهارمحال و بختیاری هزار میلیارد تومان ضریب برخورداری جاده روستایی هزار کیلومتر راه روستایی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری

یزدان یگانگی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره تامین گندم مورد نیاز این استان تا پایان خردادماه گفت: هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در انبار‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: افزون بر این خرید ۱۸ هزار تن گندم از استان‌های خوزستان و کردستان نیز در دستور کار استان قرار دارد.

یگانگی اظهار کرد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز خرید گندم قابل قبول باشد.

بیشتر بخوانید

خریداری ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان فارسانی

وی در خصوص تامین شکر مورد نیاز استان اضافه کرد: در این ارتباط ۷۶۰ تن شکر سفید در انبار‌های این استان ذخیره‌سازی و همچنین حمل ۶۰۰ تن شکر نیز در دستور کار قرار دارد.

یگانگی با اشاره به وجود هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبار‌های چهارمحال و بختیاری افزود: مذاکراتی برای افزایش سهمیه برنج استان نیز در حال انجام است.

وی پیش‌بینی کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مسئولان این استان در خصوص ذخیره سازی و تامین کالا‌های اساسی مشکل و کمبودی وجود نخواهد داشت.

بهروز میرزایی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بدون هیچ کمبودی از نظر تامین کالا‌های اساسی در استان پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به تامین ۵۷۵ تن شکر مورد نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان افزود: ۴۹۰ تن شکر مورد نیاز خانوار طی یک ماه در چهارمحال و بختیاری تامین شد که از این میزان ۷۲ تن از طریق نمایشگاه بهاره در اختیار مردم قرار گرفت.

میرزایی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۵ تن شکر نیز در اختیار بخش صنف و صنعت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

وی، سهمیه برنج وارداتی چهارمحال و بختیاری را ۴۹۰ تن اعلام کرد که از این میزان ۴۰۲ تن جذب و روانه بازار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم جعفرآباد اجرایی شد
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین