Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. گاها این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. ما سعی داریم بسته خبری ویژه ای را جمع آوری نماییم و مخاطبان را در جریان اتفاقات مهم اقتصادی در طول هفته ای که گذشت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی

بر اساس تصمیم اخد شده، جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ( به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ناشی از تحریم های ظالمانه و پاندمی ویروس کرونا ) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ای همچنین به مناسبت هفته وحدت مورد بخشش قرار خواهد گرفت.

بر این اساس از تاریخ ۱۷ مهرماه تا ششم آبان ماه سال جاری به مدت ۲۰ روز این بخشودگی اعمال خواهد شد و آنطور که بیمه مرکزی تاکید کرده است شامل افرادی می‌شود که بیمه نامه یک ساله خریداری کنند.

آخرین تحلیل‌ها درباره ارزهای دیجیتال/ سرمایه گذاری رمز ارز چقدر سود دارد؟

رضا قربانی؛ کارشناس فناوری های نوین مالی و ارزهای دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی میتوان ارز دیجیتال خرید یا نه؟ پاسخ داد: توصیه بنده به کسانی که میخواهند وارد این عرصه بشوند این است که با آگاهی کامل و دانش ورود کرده زیرا این بازار بسیار پرریسک بوده و احتمال ریزش نیز وجود دارد پس مردم نباید صرفا با فکر اینکه روند قیمت ها خوشبینانه است ورود کنند زیرا ممکن است به یکباره ریزش  یا صعود کند.

قربانی عنوان کرد: با توجه به تجربه بنده در این زمینه بازار رمزارز به ویژه بیت کوین روند امیدوارکننده ای دارد ولی متاسفانه در کشور ما نگاه به ارزهای دیجیتال مشابه همان چیزی است که ۲۰ سال پیش به شرکت های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی داشتند است.

وی اظهار کرد: طی ۱۵ سال آینده، رمزارزها و دارایی های دیجیتال بخش مهمی از اقتصاد خواهند بود پس با نگاه بنیادی اتفاقی در دنیای فناوری در حال رخ دادن است که تاثیرش را در جهان مالی و اقتصاد میبینیم و هرکسی که قصد دارد در این اقتصاد سهیم باشد بهتر است آن بخش از سرمایه خود را که نیاز ندارد و با پذیرش ریسک صفر شدن سرمایه، ورود کنند.

عرضه گسترده تخم مرغ با نرخ مصوب

حمید رضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از  عرضه گسترده تخم مرغ با نرخ مصوب خبر داد و گفت: بنابر دستور رئیس جمهور مبنی بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دغدغه ای که در خصوص تخم مرغ برای مردم پیش آمد، همچنین بنا بر تاکید وزیر جهاد با نگاه حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب هر شانه ۴۳ هزار تومان در میادین آغاز می شود.

افزایش حقوق و عیدی ۱۴۰۱ ابلاغ شد

در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ که روز دوشنبه ابلاغ شد، آمده است:‌«تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش حقوق را به طور علی‌الحساب ۱۰ درصد لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

عیدی پایان سال ۱۴۰۱ در بودجه پیشنهادی معادل ۱۶,۵۰۰,۰۰ ریال به طور علی‌الحساب پیش‌بینی می‌شود، مبلغ قطعی به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

عرضه سه محصول لبنی با تخفیف ۱۰ درصدی از هفته آینده

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای از عرضه سه قلم محصول پرمصرف لبنی با تخفیف ۱۰ درصدی جهت رفاه حال هموطنان از هفته آینده خبر داد.

گفتنی است این تصمیم در راستای حفظ لبنیات در سبد خانوار اخذ شده که  سه قلم فرآورده شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی  ۱. درصد چربی به قیمت ۷۴۰۰ تومان و ماست دبه‌ای ۲.۵  کیلویی ۱.۵ درصد چربی به قیمت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و پنیر لیوانی UF ۴۰۰ گرمی نسبتا چرب به قیمت ۲۰ هزار تومان  توزیع می شود.

خانه‌های خالی از چه زمانی مشمول مالیات می‌شوند؟

علی آذری؛ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با قانون " مالیات بر خانه های خالی" گفت: اصلی ترین ایرادی که به این طرح وارد بود و در کمیسیون اصل ۹۰ مورد نقد و بررسی قرار گرفت؛ نحوه شناسایی  افراد و مالکان است. حوزه های مختلفی در این رابطه با هم در ارتباط هستند ولی اصلی ترین لازمه آن، سر و سامان دادن به حوزه مربوط به شناسایی است به تعبیری باید مشخص شود که ما چگونه و با استفاده از چه ساز و کاری می توانیم خانه های خانه را شناسایی کنیم؟

وی افزود: با توجه به فضای موجود در کشور و نگاه مردم به مسکن به عنوان کالای سرمایه ای، هیچ گاه نباید انتظار داشت که مردم سرمایه خود را به طور شفاف اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر خانه های خانه آذر ماه سال گذشته تصویب شد ولی متاسفانه به دلیل نبود سیستم مشخص برای اخذ مالیات و عدم هماهنگی بین سازمان امور مالیاتی  وزارت راه و شهرسازی همچنان به طور کامل اجرایی نشده است.

آذری در پایان گفت: البته سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است ولی مجددا تاکید میکنم که از این طریق نمیتوان نتیجه گرفت چون افرادی که تعداد خانه های زیادی دارند قطعا ثبت نام نخواهند کرد زیرا میدانند مشمول مالیات میشوند.

رئیس جدید سازمان امور مالیاتی مشخص شد

در جلسه هیئت دولت، «داود منظور» به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران، به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تعیین شد

میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن شد

سید میعاد صالحی؛ فارغ‌التحصیل دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، عضو بنیاد ملی نخبگان و مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیات وزیران، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد.

هشدار به سرمایه‌گذاران ایرانی املاک در ترکیه و امارات

احمدرضا سرحدی؛ کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با خرید مسکن توسط ایرانیان در کشورهای همسایه گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه با ظاهری شیک و فریبنده قصد جذب سرمایه های کشورهای دیگر را دارند ولی افرادی که در این کشورها سرمایه گذاری میکنند باید بدانند که بنا به سیاست های داخلی آن کشور هر لحظه احتمال از بین رفتن سرمایه شان وجود دارد.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: واقعیت این است که با کوچکترین تحول در سطح بین الملل، دولت ها سیاست های خود را تغییر میدهند و تاریخ این موضوع را اثبات میکند. این در سبزی که ترکیه به خارجی ها نشان میدهد که در قبال پاسپورت ترک، اقامت میدهند فعلا فقط به خاطر جذب سرمایه هاست و احتمال دارد که یک روزی سلب مالکیت کرده و اموال و سرمایه های خارجی را بالا بکشند.

این کارشناس مسکن تشریح کرد: وضعیت اشتغال و بد اقتصادی سبب شده تا کشورهای همسایه از این شرایط سواستفاده کرده و مردم ایران را با وعده و وعیدها و تبلیغات رنگارنگ به سمت خود بکشانند. بایستی مهندسی معکوس انجام داده و این سرمایه ها را در داخل کشور خودمان حفظ کرده و با اطمینان دادن به مردم، آینده شان را تضمین کنیم ولی در غیر این صورت با سیاست های دستوری ره به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: خرید ملک و سرمایه گذاری در کشور دیگر ریسک بزرگی دارد و کسانی که مهاجرت کرده اند با حداقل ها زندگی میکنند.

سرحدی در پایان عنوان کرد: افرادی که در خارج سرمایه گذاری میکنند باید این نگرانی را داشته باشند که احتمال دارد یک روزی دولت آن کشور اموالشان را مصادره کند یا در بهترین شرایط با دادن فرصت چند روزه یا نهایتا یک ماهه اجازه خروج سرمایه هایشان را بدهند که در چنین شرایط افراد مجبور به فروش اموال به ویژه اموال غیرمنقول خود با هر قیمتی خواهند بود.

بازگشت نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومان

علیرغم اینکه نرخ ارز در پایان هفته گذشته روند صعودی داشت و به کانال ۲۸ هزار تومان وارد شد ولی این هفته شاهد این بودیم که با عقب نشینی که داشت هفته را با ۲۷ هزار تومان به پایان میرساند.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1114799 برچسب‌ها دلار بازار مسکن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دلار بازار مسکن سرمایه گذاری هزار تومان سرمایه ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه املاک و اسکان سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد تا دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند. - اخبار سیاسی -

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها، اظهار داشت: یکی از اولین قوانین خوبی که مجلس یازدهم در راستای تعدیل نرخ اجاره بها و شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود.

علیزاده ادامه داد: در جهت اجرای قانون مجلس و در جلساتی که در کمیسیون اقتصادی برگزار شد وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد موظف به ایجاد ساختار و سامانه‌ای به نام «سامانه املاک و اسکان» برای شناسایی مسکن‌های خالی شدند اما به نظر می آید هنوز ساختار قابل اتکایی برای شناسایی این واحدها به وجود نیامده است.

وی با اشاره به عدم همکاری احتمالی برخی دستگاه‌ها برای ایجاد ساختاری ثابت، خاطرنشان کرد: به هرحال این قانون مصوب مجلس و مجری آن دولت است و قاعدتا هر دستگاهی که از انجام وظایف خود برای تکمیل سامانه سر باز بزند دچار تخطی شده و کمیسیون اقتصادی آمادگی آن را دارد که دستگاهی که همکاری نمی‌کند را دعوت و از آن مطالبه کند و درواقع از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از برخی روش‌های شناسایی مسکن‌های خالی، مطرح کرد: به جای استقرار گشت‌های هزینه‌بر برای شناسایی مسکن‌ها در هر استان بهتر است بودجه و انرژی را برای تقویت سامانه الکترونیکی گذاشت و به سمت استفاده از روش‌های نوین و جدید رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی