Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@07:17:25 GMT

خبر مهم برای کارمندان / افزایش حقوق و عیدی چقدر؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۲۲۲۰

خبر مهم برای کارمندان / افزایش حقوق و عیدی چقدر؟

شب گذشته بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد که در آن چارچوب و قواعد کلی حاکم بر تدوین بودجه تعیین می‌شود.

بر این اساس همه دستگاه ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش نخست بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به تحلیل آسیب های اقتصاد کلان کشور پرداخته است، رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۱ در بخشنامه عبارت است از رشد اقتصادی با تمرکز برای ارتقای بهره وری، ثبات اقتصادی، عدالت محوری، تغییر ساختار بودجه و تأمین مالی اقتصاد است.

در حال حاضر ضوابط مالی بودجه ۱۴۰۱ از طرف سازمان برنامه و بودجه نهایی و ابلاغ نشده است.

با این وجود در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ تهیه و تنظیم بودجه، افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی علی الحساب ۱۰ درصد تعیین شد که معمولا همه ساله این ضریب با کارمندان دولت یکسان است.

در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است:‌ تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور على الحساب ده (۱۰) در‌صد لحاظ نمایند؛ رقم قطعی ضریب به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید، افزایش حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار على الحساب ده (۱۰) درصد لحاظ شود، رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

بدیهی است ضریب حقوق اعلامی در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱، ابلاغی توسط رئیس‌جمهور، ملاک محاسبه و تنظیم نهایی هزینه پرسنلی تمامی شرکتهای دولتی خواهد بود.

در بخش دیگری از این بخشنامه عیدی پایان سال ۱۴۰۱ در بودجه پیشنهادی معادل ۱۶,۵۰۰,۰۰ ریال به طور على الحساب پیش‌بینی می‌شود، مبلغ قطعی پاداش، پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان برنامه و بودجه بر مبنای اهداف ترسیمی قرار است رشد حقوق و دستمزد مبتنی بر عدالت، کاهش فاصله‌ها و عملکرد اشخاص تدوین شود به‌نحوی که منجر به کسری بودجه مزمن و فشار تورم به اقشار محروم نشود.

سازمان برنامه و بودجه قصد دارد برای حقوق سال آینده همه کارکنان دستگاه‌های دولتی سقف تعیین کند و قرار است همه ضوابط خاص دستگاه‌ها در این زمینه ملغی شود./منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کارمندان حقوق و عیدی بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود

به گزارش تابناک، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و داوود منظور با اشاره به لزوم کاهش تکیه بر درآمد‌های ناپایدار که در نوسان و عامل کسری بودجه نیز هستند، بیان کرد: دولت افزایش درآمد پایدار را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته است و این درآمد‌ها از ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و برنامه برای رسیدن به ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۳ است.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر قانون برنامه هفتم توسعه را دریافت کنیم، چون ظرفیت ها و رویکردهای جدیدی در این برنامه در نظر گرفته شده است. در اولین جلسه مجلس در سال جدید بخش دوم بودجه تحویل داده شد و مجلس هم فورا بررسی را آغاز کرد.

منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم، اعطای اعتبارات بیشتر به بخش فرهنگ، گردشگری، ورزش و جوانان است. در بودجه امسال، شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودجه این بخش بوده‌ایم و بخش ورزش افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه داشته است. همچنین در بخش سلامت، شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودجه بوده ایم و امسال ۲۵ هزار کادر درمان و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نان، ۸۵ هزار میلیارد تومان یارانه دارو و ۶ هزار میلیارد تومان یارانه بذر و کود، ۴ هزار میلیارد تومان یارانه آبخیزداری پرداخت می‌شود و امیدواریم این اقدامات منجر به افزایش رفاه بویژه در ۵ دهک اول باشیم.

نوسانات ارز اثری بر کاهش و افزایش درآمد بودجه‌ ندارد

در ادامه خاندوزی گفت: نرخ ارزی که برای دولت در بودجه حائز اهمیت است و درآمدهای نفتی هم بر آن اساس محاسبه می‌شود، ثابت است و نوسانات ارز اثری بر کاهش و افزایش درآمد بودجه‌ای ندارد.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین تصریح کرد که در دهه ۹۰ با توجه به غیبت دولت در بخش تنظیم گری مسکن نوسانات سایر بازار ها خیلی سریع بر حوزه مسکن اثر می‌گذاشت اما در دولت سیزدهم تلاش بر تغییر این رویکرد شد و مهمترین اقدام ارائه لایحه ساماندهی اجاره بها بوده است و موجرانی که از بیش از حد مشخصی اجاره را افزایش دهند مشمول مالیات خواهند شد.

دیگر خبرها

  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود