Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: رتبه ایران در تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در سال قبل در دنیا پنجم و امسال در رتبه چهارم بعد از هند، چین و امریکا قرار دارد که در ۱۰ سال گذشته به شکل صعودی در سطح کشور این شرایط اتفاق افتاده است.

"نفیسه حسینی یکتا" امروز ۲۲ مهرماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان گیاهی موثر در درمان کرونا در کرمان اظهار کرد: با تلاش در مسیر درست تحقیقاتی و علمی، احتمال رسیدن به داروهای موثر در طب سنتی ایرانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از طب سنتی ایرانی رویکرد مدنظر وزارت بهداشت است و این رویکرد در دانشکده های طب سنتی کشور و از جمله دانشکده پرتوان کرمان در دستور کار قرار دارد و تحقیقات متعدد و متنوعی در حوزه های مختلف در این خصوص انجام می شود.

حسینی یکتا تصریح کرد: رتبه ایران در تولید علم در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در سال قبل در دنیا پنجم و امسال در رتبه چهارم بعد از هند، چین و امریکا قرار دارد که در ۱۰ سال گذشته به شکل صعودی در سطح کشور این شرایط اتفاق افتاده است.

مدیرکل طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از محورهای مورد تاکید علاوه بر اقتصاد دانش بنیان، نگاه ویژه به توان بومی است و در تمام دانشگاه ها گروه های طب سنتی می توانند یک دریچه جهشی برای سرعت ورود دانشگاه به دانشگاه های نسل سوم و چهارم باشند.

وی اظهار کرد: در طب سنتی ممکن است حواشی مختلف بشنویم که هرچه بحث های ایجابی و موارد تحقیقاتی مبتنی بر طی مسیر علمی مانند این داروهایی که امروز رونمایی می شود، بیشتر نمود پیدا کند، موضوعات دغدغه آور و حواشی آفرین برای نظام سلامت کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان کرونا در ایران طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سالاری عصر پنج شنبه در ستاد دهه کرامت استان گفت: از ابتدای سال جاری ۴۶ هزار نفر از خراسان جنوبی در پویش زندگی با آیه‌ها شرکت کرده‌اند و از این نظر خراسان جنوبی در رتبه چهارم است.

وی در ادامه افزود: در ایام دهه کرامت سال جاری باید برنامه‌هایی با محوریت اجرای طرح مسطورا پیش بینی شود تا برنامه‌های این ده دارای محتوای قرآنی باشند.

به گفته وی بهتر است که در برنامه پنج اردیبهشت، روز شکست آمریکا در صحرای طبس هم به طرح مسطورا توجه شود.

وی خواستار نصب سوالات مرتبط با طرح مسطورا در مسیر جاده‌های استان و میقات الرضا برای استفاده زائران و مسافران از آیه‌های قرآنی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به ضرورت نمایش فیلم"اخت الرضا" در دهه کرامت گفت: کمیته زیارت امام رضا (ع) ذیل ستاد دهه کرامت تشکیل و پویش در مسیر کریمان هم در این دهه اجرا شود.

کد خبر 6082109

دیگر خبرها

  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور فراتر از برنامه ۱۴۰۴
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی