Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک بیان کرد خوشحالم که ضمن سربلندی از این میدان مهم، توانستم دل میلیون‌ها ایرانی در سراسر جهان را شاد کنم

به گزارش طرفداری و به نقل از میزان، محمدرضا گرایی، درباره کسب مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان در فاصله نزدیک به ۲ ماه پس از قهرمانی در المپیک، گفت:

پس از پایان المپیک بلافاصله در اردوی تیم ملی حاضر شدم و مصمم بودم که مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را هم ضمیمه طلای المپیک کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شرایط جسمانی خودم آگاه بودم و می‌دانستم در چه مرحله‌ای از آمادگی قرار دارم که آیا توانایی موفقیت در رقابت‌های جهانی دارم یا خیر.

وی ادامه داد:

خوشبختانه سرمربی و کادر فنی تیم‌ملی شرایط جسمی و روحی‌ام را به درستی تشخیص دادند و فرصت حضور در این رقابت‌ها را به من دادند. خوشحالم که ضمن سربلندی از این میدان مهم، توانستم دل میلیون‌ها ایرانی در سراسر جهان را شاد کنم.

گرایی در واکنش به مدال برنز برادرش گفت:

در کلکسیون افتخارات من و محمدعلی که هیچ فرقی بین افتخارات‌مان وجود ندارد، یک مدال طلا و کمربند قهرمانی از رقابت‌های قهرمانی جهان کم بود که خوشبختانه توانستم این نشان را هم به دست بیاورم. محمدعلی هم می‌توانست و این توانایی را هم داشت که روی سکوی نخست بایستد، اما یک غفلت و اشتباه کوچک در حالت خاک که شاید فقط اهل فن بدانند چه می‌گویم، باعث شد تا کشتی از دستش خارج بشود و مقابل ولاسوف شکست بخورد. به غیر از این شکست، شاهد قدرت‌نمایی محمدعلی در سایر مبارزاتش بودیم و دیدیم که با چه صلابتی بر حریفانش غلبه می‌کرد و در نهایت هم به مدال برنز رسید.

وی درخصوص مبارزاتش در مسابقات قهرمانی جهان خاطرنشان کرد:

در وزنی مبارزه می‌کنم که مدعیان زیادی دارد و از همان دور نخست تا آخرین کشتی با حریفان خوبی پنجه در پنجه شدم. حریف ژاپنی که در دور اول به سختی از سد او گذشتم، فرنگی‌کار سمج، بد بدن و قلدری بود که کشتی فرنگی را به خوبی به نمایش می‌گذاشت. کشتی‌گیر گرجستانی هم در دسته کشتی بلد‌ها قرار داشت و کارم با او کمی گره خورد. البته از اواخر مبارزه در وقت اول، روی هجوم‌ها و حملاتی که روی او داشتم، با اُفت شدید جسمانی روبرو شد و می‌خواست به کمک مربیانش مدام در کشتی وقفه بیندازد تا نفس‌گیری کند و آهنگ کشتی را هم عوض کرده و در نهایت کشتی را اصطلاحاً مُفت برنده شود که خوشبختانه تا آخرین ثانیه روی او هجوم بردم و توانستم برنده از تشک خارج شوم.

قهرمان کشتی فرنگی جهان افزود:

تا آخرین ثانیه‌های مبارزه که از او عقب بودم، باز هم می‌دانستم که برنده از تشک خارج می‌شوم و به همین دلیل تا آخرین ثانیه جنگیدم تا دستم بالا برود. در مورد حریف روسی هم فکر نمی‌کردم تا این اندازه بتواند مقابل حملات، تکنیک‌ها و فنونم مقاومت کند. وی در حالت خاک مقاومت بالایی داشت و این موضوع تعجب من را در پی داشت. در مجموع باید بگویم تمام رقبایی که با آن‌ها کشتی گرفتم، کشتی‌گیران توانمندی بودند که هر کدام به نوعی آمده بودند تا نتیجه دلخواه‌شان را بگیرند.

دارنده مدال طلای جهان و المپیک در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد:

خوشحالم که یک بار دیگر توانستم دل مردم کشورمان را شاد کنم و لبخند را بر لبان آن‌ها بنشانم. طی چند ماه اخیر خوشبختانه هم به مدال طلای المپیک رسیدم و هم اینکه قهرمان جهان شدم که این موضوع قطعاً شادمانی هر ورزشکاری را در پی دارد، اما لحظه‌ای پس از اینکه از روی سکوی قهرمانی پایین آمدم، در ذهنم به این فکر می‌کردم که این مدال‌ها حالا دیگر مربوط به گذشته هستند و نباید در باد این مدال‌ها بخوابم. درواقع با خودم به این فکر می‌کردم که بعد از کسب این مدال‌ها مسئولیتم سنگین‌تر از گذشته شده است و باید تلاشم را چند برابر کنم تا این موفقیت‌ها را تداوم ببخشم و باز هم تلاش کنم تا وقتی که در مسابقات آتی به نمایندگی از کشور عزیزم به میدان می‌روم و بتوانم باز هم دل میلیون‌ها هموطن‌مان را شاد کنم.

گرایی در پایان با تشکر از خانواده و مربیان خود گفت:

همواره مانند یک سرباز در خدمت تیم‌ملی بوده‌ام و از این به بعد هم چیزی تغییر نکرده است. سرباز این مردم هستم و در اردو‌های تیم‌ملی با جان و دل زحمت می‌کشم و عرق می‌ریزم تا باعث افتخار، غرور و سربلندی این مردم باشم. هیچ لذتی بالاتر از شاد کردن دل مردم نیست و خوشحالم که توانستم لبخند را بر چهره آن‌ها بنشانم. از سرمربی و کادرفنی تیم‌ملی و رییس فدراسیون که همواره تلاش می‌کند تا بهترین امکانات را برای رفاه ملی‌پوشان فراهم کند، از حمید سوریان که حضورش کنار تیم تاثیر به سزایی بر عملکرد ملی‌پوشان دارد، از موسایی که انصافا یکی از بهترین رییس هیات‌هایی است که استان فارس به خود دیده و همچنین از پدر، مادر، برادران و خواهرم تشکر می‌کنم که بیشترین انگیزه را به من می‌دهند و همواره پشتیبانم هستند.

اخبار داغ 

دعوای زشت سارا و نیکا با هم در لایو زنده ! + فیلم خجالت آور برترین های قرن با مرتضی یکه: استعفا کردیم ولی اشتباه از ما بود، دهداری همیشه در ذهن من بهترین می ماند پاسخ دبیر کل فدراسیون فوتبال عربستان به ادعای باشگاه پرسپولیس آشنایی با آرتور کوین یامگا، بازیکن مدنظر استقلال ؛ از سری بی ایتالیا تا لیگ پرتغال ایده جنجالی اینفانتینو: برگزاری جام جهانی 2030 در اسرائیل و امارات! بدن ناآماده سمیر نصری، یک ماه پس از خداحافظی با فوتبال / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قهرمانی جهان کشتی فرنگی شاد کنم مدال طلای تا آخرین تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک

به گزارش قدس آنلاین،‌ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده چهار طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، چهار روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق گزارش ایسنا، یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

دیگر خبرها

  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!