Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفظ تولید خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است از این رو باید کار تولید را حفظ کنیم و استمرار بخشیم تا محصولات تولیدی به دست مصرف‌کننده آن برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد در شورای اداری شهرستان جهرم اظهار داشت: وظیفه ما حمایت از تولید است و این کار را در دولت سیزدهم به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی با قوت و قدرت پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ویژه رئیس جمهور با طرح این پرسش که مگر می‌شود یک بنگاه تولیدی زیر قیمت تمام‌شده محصول را ارائه کند، بیان کرد: این معلوم است ورشکست می‌شود؛ صحبت‌های نمایندگان بهره‌برداران، کشاورزان و باغداران نیز همین است.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه تولیدکننده برای استمرار تولیدش باید کارش اقتصادی باشد وگرنه از بین می‌رود، ابراز کرد: البته باید هوای مصرف‌کننده را داشته باشیم اما نه از جیب تولیدکننده؛ قیمت شیر از 4600 تومان به 6400 تومان رسید؛ از نگاه بعضی قیمت لبنیات افزایش یافته یعنی سختی و فشار آن برای مصرف‌کننده است.

به گفته وی اگر این افزایش قیمت انجام نشود، دامدار ما دام مولدش را کشتار می‌کند یعنی بعد از مدتی تولید شیر متوقف می‌شود و زمانی که شیر وجود نداشته باشد یا باید با قیمت بالا محصولات وارد کنیم و یا به دلیل کم‌بودن قیمت آن به طور سرسام‌آور افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه استفاده از محصول سالم و دسترسی فراوان به محصولات توسط مصرف‌کنندگان باید حمایت شود، افزود: باید بر اساس شرایط اقتصادی فرصتی فراهم کنیم تا مصرف کنندگان بتوانند خرید کنند که این‌ها جزء وظایف ماست از این رو نیاز به طرح‌ریزی ساز و کارهای مستقل دارد.

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای اجرای طرح تحویل امانی نهاده به دامداران عشایریسهم 12 درصدی فارس در امنیت غذایی کشور/ مشکلات کشاورزی این استان پیگیری می‌شودناکامی "دولت تدبیر" در تحقق مطالبات کشاورزان کرمانشاهی/ دولت رئیسی می‌تواند به کمک کشاورزی معضل بیکاری را برطرف کند

وی با اشاره به اینکه امروز کشاورز ما برای اراضی کشاورزی سند ندارد، افزود: مالکیت هویت‌آور است؛ کشاورزی که سند ندارد و می‌خواهد تسهیلات اخذ کند باید یک کارمندی را به همراه خود ببرد تا ضمانتش را بکند؛ این نشان می‌دهد که حوزه کشاورزی ما حتی برای یک تسهیلات گرفتن گرفتار است؛ در دولت سیزدهم به طور کامل زمین‌های کشاورزی صاحب سند خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه تلاش ما بر این است که کشاورز شأن و جایگاهش در کشور ما ارتقاء یابد و روی صندلی خود بنشیند، اظهار کرد: کشاورز فقط تولیدکننده نیست، کشاورز امروز ضامن قدرت برای کشور است، یعنی یک مولفه قدرت هست، چون امنیت غذایی می‌آورد، کسی که غذا ندارد، دستش جلو دیگران دراز است و اقتدار ملی خود را از دست می‌دهد.‌

ساداتی‌نژاد به موضوع احیاء و نوسازی باغات نیز پرداخت و گفت: در این سفر تسهیلاتی در نظرگرفته شده که به هر هکتار 30 میلیون تومان وام کم بهره خواهیم داد و تلاش می‌کنیم در مورد یارانه نهال در استان فارس کارهای خوبی را صورت بدهیم. 

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه به تجاری‌سازی باغ‌ها و نخیلات اعتقاد 100 درصدی دارم، بیان کرد: در دنیا برخی کشورها با یک محصول کشور را می‌گردانند‌. 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فروش خرما برای باغداران یک مشکل شده است، افزود: این نشان می‌دهد که اقتصاد کشاورزی ما مشکل دارد؛ در دنیا امروز شعاری هست که شعار امروز ما هم هست و عنصری‌ترین فعالیت جهاد کشاورزی در چهار سالِ پیش‌رو‌ خواهد بود و آن کشاورزی قراردادی است. 

به‌گفته ساداتی‌نژاد هر بذری که امروز می‌کاریم یا هر نهالی که کشت می‌شود باید معلوم باشد که مشتری محصولاتش چه کسی است؛ آیا در داخل ایران مصرف خواهد شد یا به خارج از کشور صادر می‌شود؛ امروز هزینه تولید بالاست و نمی‌شود ما تولید کنیم و بگوییم بالاخره کاری خواهیم کرد، نمی‌شود انتظار داشت وزارت جهاد کشاورزی محصول را بخرد بعد هم یا معدوم کنیم یا به خوراک دام تبدیل شود. 

نماینده ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه شهرستان جهرم تقریبا استقلال خوبی در استان فارس دارد، اضافه کرد: این شهرستان دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل، فرودگاه و فرمانداری ویژه است و بالاخره در استان فارس جایگاهی دارد؛ با ظرفیت‌های تاریخی و علمی که مردم این منطقه دارند این برازندگی در حوزه منابع انسانی و منابع طبیعی قابل ستایش است.

انتهای پیام/424 / ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی ساداتی نژاد استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس بر ضرورت برخورد با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، در این استان تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده‌ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند، برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه نیز وجود دارد، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل‌کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

ایمانیه همچنین بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و رؤسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی  و تولید محصولات ارگانیک به‌صورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولان ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

وی در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مدنظر را برای دانش‌بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی‌رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راهگشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

وی در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، افزود: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل