Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:21:11 GMT

فرماندار: بیش از ۶۰ درصد مدارس قرچک فرسوده‌است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۲۹۷

فرماندار: بیش از ۶۰ درصد مدارس قرچک فرسوده‌است

بهمن خطیبی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات آموزشی و تربیتی که با حضور سرپرست آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و ساخت مدارس یک اولویت مهم شهرستان قرچک است چرا که فرسودگی بیش از ۶۰ درصدی فضای آموزشی یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود.
وی افزود: قرچک جزو شهرستان‌های پرجمعیت و محروم استان محسوب می‌شود و به ویژه در حوزه فضاهای آموزشی و پرورشی با کمبودهای عدیده روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان قرچک با ۹۰ کیلومتر مربع وسعت و با احتساب تعداد اتباع کشور افغانستان، ۳۵۰ هزار جمعیت ساکن و بدیهی است که با این جمعیت، تراکم دانش آموزی نیز بالا رود.

خطیبی ادامه داد: قرچک در سال ۹۱ از شهرستان ورامین منتزع می‌شود و زیرساخت‌های کم آن، چه به لحاظ تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی ناقص‌تر می‌شود.
وی اضافه کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان، حجم زیادی از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری مهاجر به استان تهران، وارد قرچک شده و سکونت می‌گزینند و همه ساله بر تعداد دانش‌آموزان این منطقه افزوده می‌شود بنابراین لازم است برای مدیریت همه‌جانبه این جمعیت، دستگاه‌های ملی و استانی به قرچک توجه کنند.
تعطیلی مدارس صدمات زیادی به مسائل تربیتی جامعه زده است
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: تعطیلی مدارس ناشی از کرونا، صدمات زیادی به حوزه مسائل تربیتی جامعه وارد کرده و امید است با بازگشایی مجدد، بخشی از این مشکلات برطرف شود.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: دوری دانش آموزان و خانواده‌ها از محیط مدارس باعث بروز آسیب‌هایی به ویژ در حوزه تربیتی شده که لازم است از امروز برای بازگشایی مجدد مدارس و جبران این کمبودها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: معلمان سراسر کشور در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش کردند تا با استفاده از فضای مجازی، اجازه تعطیلی آموزش و مسائل پرورشی را ندهند ولی تا زمانی که فرد در محیط مدرسه حضور نداشته باشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
اسماعیلی اظهار داشت: کرونا تهدید بزرگی بود که معلمان با تلاش خود، آن را به فرصتی برای استفاده از فناوری‌های نوین تبدل کردند.
وی افزود: پیش از شیوع کرونا، آموزش و پرورش قرچک در حوزه مسائل تربیتی، یکی از مناطق پیشرو در استان تهران بود و برگزاری جلسات مشاوره‌ای، نماز جماعت و حضور مستمر معلمان و دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی نمونه‌ای از این پویایی است.
وی اظهار امیدواری کرد با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در قرچک، مسائل و مشکلات این حوزه از شهرستان برطرف شود.
قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها بهمن خطیبی قرچک مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهمن خطیبی قرچک مدرسه سازی بهمن خطیبی قرچک مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • مدارس این شهر فردا تعطیل شد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد