Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:34:11 GMT

موقعیت دلار آمریکا در حال تزلزل است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۴۵۰

موقعیت دلار آمریکا در حال تزلزل است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی در حال تزلزل است.

به گزارش برنا، پوتین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا، که روز پنجشنبه بخش هایی از آن در خبرگزاری ریانووستی منتشر شد،گفت که موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی در حال تزلزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین با اشتباه خواندن سیاست های آمریکا که منجر به وضعیت کنونی برای دلار شده است، اظهار کرد: در این رابطه آمریکا شاخه ای که بر روی آن نشسته است را با اره می برد (مرتکب اشتباه می شود). 

وی افزود: زیرا که آنها (مقامهای آمریکایی) امتیاز رقابتی دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را برای منافع زودگذر سیاسی و به زیان منافع اقتصادی راهبردی خود از بین می برند

رئیس جمهوری روسیه یادآوری کرد که حجم پرداخت ها و دخایر ارزی کشورها با دلار آمریکا در حال کاهش است. روسیه هم به کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی خود می پردازد و سعی دارد در پرداخت های با کشورهای دیگر از ارز ملی استفاده کند. 

پوتین این را نیز گفت که وضع اقتصاد جهانی به وضعیت اقتصاد آمریکا بستگی دارد و روسیه علاقه مند است که نوسانات شدید رخ ندهد. 

 خودداری پوتین از پاسخ  به سوالی در مورد نامزدی اش در انتخابات

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات ریاست جمهوری آینده روسیه نامزد خواهد شد گفت که ترجیح می دهد به این سوال پاسخ ندهد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: این پاسخ مرسومی و متداول من است. تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی مانده است. صحبت ها در این مورد وضعیت را بی ثبات می کند. 

 وی افزود: وضعیت باید آرام و باثبات باشد تا همه سازمان های دولتی بتوانند در آرامش و بطور سنجیده کار کنند و به آینده بنگرند.

پوتین به حق خود برای نامزدی در دوره آینده انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: هنوز هیچ تصمیمی در این مورد نگرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس سال ۲۰۲۴ برگزار می شود و بر اساس اصلاحات قانون اساسی روسیه، پوتین می تواند دو دوره دیگر در انتخابات نامزد شود. 

پوتین از سال ۲۰۰۰ رئیس جمهوری روسیه است و فقط از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ نخست وزیر روسیه بود و در آن دوره دیمیتری مدودیف معاون فعلی شورای امنیت روسیه برای دوره ای چهار ساله رئیس جمهور شد. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه تلویزیونی دلار ارز روسیه اقتصاد انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات قانون اساسی معاون شورای امنیت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهوری روسیه دلار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت همکاری‌های مسکو و باکو در این زمینه، از همه کشورها دعوت کرد تا در گسترش هرچه بیشتر کریدور حمل و نقل شمال-جنوب مشارکت داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

اهمیت کریدور شمال-جنوب برای ارمنستان، ایران، هند و روسیهبایرام اف: کریدور شمال-جنوب با مشارکت روسیه، ایران و آذربایجان به نفع همه منطقه استتاکید روسیه بر اجرای کریدور شمال-جنوب به عنوان اولویت اول حمل و نقل این کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه