Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در باغ‌موزه مشاهیر حافظیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  یکی از اهداف مهم سفر رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است، پروژه باغ‌موزه مشاهیر و محیط آن باید با محیط حافظیه هماهنگی داشته باشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد:  تسهیلات مورد نیاز را که حدود ۵۰ میلیارد است امروز پیگیری می‌کنیم، با توجه تسهیلات قول داده شده یک‌ساله پروژه به اتمام برسد هدف ما سرعت در انجام پروژه‌ها است، امروز باید در جلسه پیگیری کنیم تا اعتبار زودتر برای انجام کار به دست عزیزان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضرغامی عنوان کرد: مشاهیری که انتخاب می‌شوند در بخش موزه منطقه‌ای حرکت خوب تمدنی خواهد شد که در نشان دادن چهره واقعی ایران نقش بسزایی دارد.

او گفت: باغ‌موزه مشاهیر به دلیل اینکه مربوط به مشاهیر جهانی می‌شود کار خوبی است تا چهره واقعی را به گردشگران نشان دهیم.

پروژه موزه منطقه‌ای فارس با ۶۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در حال ساخت کشور محسوب می‌شود و مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل ۴ گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است.

پروژه موزه مشاهیر درواقع ۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد و از ۴ باغ و هر ضلع ۲۴ رواق دارد که درمجموع ۴۸ تندیس از مشاهیر و ادبیان  جهان در این محل نصب می‌شود.

طرح باغ‌موزه مشاهیر با الهام از معماری اسلامی مشتمل بر چهارباغ در مجاورت یک حیاط مرکزی است که توسط باغچه‌های کوچکی با چهار نارنج به شکلی رواق مانند احاطه‌شده است که در هرکدام از این باغچه‌ها چهار نارنج که مجموع آنها ۸۱ عدد است، یکی از بزرگان ادبی ایران وجهان همچون شعرای بزرگ پارسی گوی چون رودکی و مولانا تا شکسپیر و گوته معرفی می‌شود.

حیاط مرکزی باغ‌موزه با توجه به وسعت ۴۶۰۰ مترمربعی هم پیونددهنده عناصر معماری مجموعه است و هم پذیرای مراسم‌ها و تجمع‌های خاص فرهنگی خواهد بود موضوعی که نیاز آن در شهری با ابعاد فرهنگی بزرگی همچون شیراز کاملاً حس می‌شود.

سید عزت اله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز چهارشنبه از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب (ره) وارد استان فارس شد.

زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، بازدید از پروژه‌های موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، بازدید از مجموعه جهانی پاسارگاد و مجموعه جهانی تخت جمشید ازجمله برنامه‌های سفر ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان فارس است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه امروز به استان فارس سفرکرده است.

برچسب‌ها گردشگری عزت الله ضرغامی شیراز میراث فرهنگی پروندهٔ خبری فارس، مقصد هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری عزت الله ضرغامی شیراز گردشگری عزت الله ضرغامی شیراز میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی باغ موزه مشاهیر موزه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران

عطا حسن‌پور در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی لرستان در سالن جلسات این مجموعه با اشاره به اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در همه زمینه‌ها در حال توسعه و گسترش است و ما شاهد ارتباطات خوب این نهاد انقلابی با مسئولان و مدیریت استان هستیم، ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان، مرکز امیدی برای کسانی که از داشتن فرزند ناامید هستند.
وی با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژتوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش گردشگری کشاورزی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.
حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کمااینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.
وی با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.
حسن‌پور با بیان اینکه جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از زمینه‌های همکاری این اداره‌کل با جهاد دانشگاهی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت انتشارات جهاد دانشگاهی و از طرفی کتاب‌هایی از قبیل معماری‌های لرستان، پل‌های تاریخی لرستان و جاذبه‌های گردشگری لرستان آماده چاپ هستند می‌توان در این راستا از ظرفیت انتشارات این نهاد انقلابی استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران