Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلام الواری رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گلستان در حاشیه رونمایی طرح هوشمند سازی مرزبانی  در دیدار با فرماندهی، معاونین و رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی استان ضمن تبریک هفته ناجا گفت: آمادگی رزمی مرزبانی در مناطق مرزی کاملا مشهود بوده و این نیرو جایگاه خود را در مرز‌ها کاملا تثبیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نیرو‌های مرزبانی به عنوان لایه اول امنیتی کشور، باید اشراف اطلاعاتی کاملی به مرز و کشور‌های همسایه داشته باشند.

الواری گفت: شهر‌های مرزی در همه کشور‌ها نسبت به دیگر شهر‌ها از امنیت کمتری برخوردارند، اما خوشبختانه مرز‌های جمهوری اسلامی از آرامش خوبی برخوردار است.

این مقام قضایی بیان داشت: اراده مستحکم نیرو‌های مرزبانی در دفاع از مرز و همراهی مرزنشینان با انقلاب اسلامی، مرز‌های کشور را به یکی از امن‌ترین مرز‌های جهان تبدیل کرده است.

او با بیان اینکه در دین مبین اسلام نعمت امنیت به عنوان یک اصل مهم و ضروری بر شمرده شده است، بیان داشت: معیار رشد و توسعه یک کشور بر پایه امنیت استوار است و بدون وجود امنیت هیچ حاکمیتی نمی‌تواند مسیر رشد و تعالی را طی کند.

الواری تاکید کرد: تزلزل در مناطق مرزی پیامد‌های امنیتی و اجتماعی بسیار زیادی را برای بومیان مرز در پی خواهد داشت.

این مقام قضایی بیان داشت: مرز نشینان باید احساس کنند حاکمیت تمام قد در کنار آن‌ها ایستاده و برای تامین امنیت آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

او با بیان اینکه مرزبانی استان عملکرد بسیار خوبی در مرز‌های استان دارد، گفت: ارزیابی‌های به موقع و موثر از وضعیت مرز‌های استان بازخورد‌های خوبی از سوی بومیان منطقه داشته است.

رئیس سازمان قضایی استان تاکید کرد: تجزیه و تحلیل دقیق مرز‌ها و رصد فعالیت‌های همسایگان در نقاط مرزی استان تهدیدات امنیتی منطقه را به صفر رسانده است.

به گفته وی ثبات و امنیت مرز‌ها در استان پیش از هر چیزی باعث رضایتمندی بومیان مناطق مرزی شد است.

او با تاکید بر لزوم رعایت قانون به کارگیری سلاح توسط مرزبانان گفت: مرزبانان در مواجهه با خطر باید دقت لازم را در بکارگیری از سلاح سازمانی داشته باشند.

الواری افزود: قانون مراتب استفاده از سلاح را به صورت دقیق مشخص کرده که عدم رعایت آن می‌تواند برای مرزبانان مشکلاتی را ایجاد کند.

این مقام قضایی تاکید کرد: سازمان قضایی با استفاده از کارشناسان مجرب نظامی به صورت دقیق به این پرونده‌ها رسیدگی خواهد کرد.

هوشمند سازی مرز اشراف اطلاعاتی مرزبانی را افزایش می‌دهد


سرهنگ ستاد بهنام ابراهیمی فرمانده مرزبانی استان گلستان در این مراسم هوشمند سازی مرز را تحولی بزرگ در مرزبانی دانست و گفت: با اجرای این پروژه یازده پاسگاه نقطه صفر مرزی اینچه برون به دوربین مدار بسته تجهیز و اطلاعات این دوربین‌ها در اتاق مانیتورینگ ستاد فرماندهی مرزبانی کشور و استان قابل رصد است.

او افزود: هوشمند سازی مرز با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی و نظامی قدرت مرزبانان را در مقابله با هرگونه تهدید تقویت می‌کند.

ابراهیمی تاکید کرد: همچنین اشراف اطلاعاتی مرزبانی استان در انجام ماموریت‌ها و مبارزه با هرگونه نا امنی و بی نظمی در مرز‌های استان افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه به برگزاری کلاس‌های آموزش حقوقی سازمان قضایی نیاز داریم، گفت: برگزاری این کلاس‌ها در کاهش وقوع جرائم کارکنان مرزبانی استان بسیار موثر است.

فرمانده مرزبانی استان تاکید کرد: آگاه بخشی نسبت به آثار منفی جرائم و مجازات ها، کارکنان را هوشیار کرده و از وقوع جرم پیشگیری می‌کند.

استان گلستان ۳۴۸ کیلومتر مرز خاکی و ۹۰ کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان قضایی هوشمندسازی هوشمند سازی مرز مرزبانی استان سازمان قضایی مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق - مخابرات - سیستم از دانشگاه استنفورد آمریکا درباره این طرح توضیح داد: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختار‌های نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختار‌ها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

این محقق در ادامه بیان کرد: روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمام اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره کل داده‌ها را پردازش می‌کند. علاوه بر این موارد، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختار‌های نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم و کاربرد‌های این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختار‌های ابری تلفن همراه و هم ساختار‌های سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند شامل می‌شود.

خلج تصریح کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختار‌های سنتی به ساختار‌های نوین که براساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساختار‌ها و روش‌های پیاده‌سازی و تخصیص منابع در این ساختار‌ها متفاوتند و نیاز به ابزار‌های جدیدی برای تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی دارند.
محققان در حوزه‌های مختلف برق به دنبال بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی هستند و بنیاد ملی علم ایران هم از طرح‌های تحقیقاتی با این موضوعات حمایت می‌کند.

«مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» عنوان طرح پژوهشی بابک حسین خلج است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد