Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا رئوف عمری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: بی‌تردید مسلمانان نباید به مقدسات اسلامی یکدیگر تعرض کنند و حتی خداوند متعال نیز در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) فرمود که اگر یکی از مشرکان خواست با شما همسایگی کند شما باید همسایه خوبی برای او باشید تا او کلام خدا را گوش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: در زمانی که خداوند متعال حتی دستور داده که از همسایه مشرک خود نیز حفاظت کنیم، پس باید در همه حال از آنان حمایت کرده و از سوی دیگر اگر برای مسلمانی نیز مشکلی به وجود آمد همه باید کمک‌حال او بوده و ابراز همدردی کنند.
 
امام جمعه موقت پیرانشهر گفت: همچنین پیامبر(ص) فرمود مسلمان کسی است که سایر مسلمانان از دست و زبان آنان در آزار نباشند و اگر مشکلی برای مسلمانان به وجود آمد، پیروان مذاهب اسلامی به یکدیگر کمک کنند.
 
وی اظهار داشت: در قرآن کریم حتی دستور داده شده که نباید به مقدسات کافران اهانت کرد چون در این صورت، آنان نیز مقابله به مثل کرده و به مقدسات اسلامی حمله می‌کنند و گویی ما خود به مقدسات خویش حمله می‌کنیم.
 
ماموستا عمری با اشاره به اینکه مسلمانان در اصول دین هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند تصریح کرد: آنان در برخی فروعات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند بنابراین باید بیشتر بر روی اصول و اشتراکات تمرکز کرد و به اختلافات جزئی بی‌اهمیت بود چون تفاوت‌ها مشکلی را ایجاد نمی‌کند و در صدر اسلام نیز با وجود این تفاوت‌ها، مسلمانان به خوبی و خوشی با یکدیگر زندگی می‌کردند.
 
وی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص)، پیامبر رحمت بوده است گفت: خداوند در قرآن کریم فرمود نبی مکرم اسلام (ص) اسوه حسنه بوده و ایشان با افرادی که سختگیری در دین داشتند با مهربانی رفتار می‌کرد و همین کار پیامبر(ص) باعث شده که در طول سال‌ها، بسیاری از مردم کشورهای جهان مسلمان شدند.
 
امام جمعه موقت پیرانشهر افزود: پیامبر(ص) با نرمش و مهربانی با همه رفتار کرده چون باید با کسانی که اخلاق تندی دارند و یا به مقدسات یکدیگر بی‌احترامی می‌کنند آنان را راهنمایی کرد و اگر رفتار نرم با آنان اثری نداشت آنان را ترک کرد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو

رئیس جمهور در پیامی به مردم پاکستان و به زبان اردو، از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مردم پاکستان و به زبان اردو، از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور یاد کرد.

رئیس جمهور در این پیام که در شبکه ایکس منتشر شده است، نوشت: «از طرف رهبری و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومین فلسطین و حق و عدالت دفاع کرده‌اند، سلام عرض می‌کنم. اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور فراهم کرده است.»

کد خبر 747079

دیگر خبرها

  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است