Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@22:13:14 GMT

فابریزو رومانو: مسی برنده توپ طلا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۴۴۹۲

فابریزو رومانو: مسی برنده توپ طلا می‌شود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، در روزهای گذشته و پس از اعلام لیست ۳۰ نفر نامزدهای دریافت توپ طلا در سال ۲۰۲۱ نام‌های زیادی درباره برنده جدید این جایزه مطرح شده و حتی بعضی از رسانه‌ها هم اکنون نیز برنده این عنوان مهم را معرفی کرده اند. فابریزیو رومانو، خبرنگار مشهور ایتالیایی دنیای فوتبال در توئیتی عجیب قبل از برگزاری این مراسم عنوان کرد که امسال لیونل مسی برای هفتمین بار برنده توپ طلا خواهد شد و این عنوان به کسی دیگر نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ادعا در شرایطی مطرح شده است که مسی در فصل کنونی موفقیت چندانی نداشته و تنها توانست با تیم ملی آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شود.

بیشتر رسانه‌های اروپایی این عنوان را حق روبرت لواندوفسکی لهستانی می‌دانند و او را برنده نهایی این جایزه قلمداد کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114882 برچسب‌ها لیونل مسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه احتمالات توپ طلا: برنده را حدس بزن

به گزارش "ورزش سه"، به روزهای پایانی فصل 24-2023 نزدیک می‌شویم. بهترین تیم‌ها و بهترین بازیکنان دنیا در چندین ماه متوالی برای کسب جام و رسیدن به افتخار با یکدیگر رقابت کردند. ستاره‌های بزرگ بار دیگر نشانه‌هایی از قدرت بی‌انتهایشان را برای رسیدن به ارزشمندترین جایزه فردی دنیا به نمایش گذاشتند: توپ طلا.

رقابت اصلی که می‌تواند برنده این جایزه را مشخص کند هنوز در راه است. نتیجه نهایی لیگ‌ها، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان یورو و قهرمان کوپا آمه‌ریکا که پایان راهی را که در آگوست سال گذشته آغاز شد مشخص خواهد کرد.

با این حال در این مقطع از سال ۲۰۲۴ می‌توان نتایج مهمی را از مشاهده اتفاقاتی که رخ داده و با توجه به تاریخچه این جایزه مشخص کرد. بسیاری از بازیکنان در ابتدای فصل به عنوان مدعی اصلی کسب این جایزه شناخته می‌شدند اما شرایط به صورتی پیش رفت که نتایج به دست آمده آنها را از این رقابت کنار زد.

حذف از جمع مدعیان

ارلینگ هالند: با وجود اینکه این ستاره نروژی تعداد گل قابل توجهی به ثمر رسانده اما از دوران اوجش خصوصا در فصل گذشته فاصله زیادی دارد و زمان زیادی هم برای بازگشت باقی نمانده است. تیم باشگاهی او در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و تیم ملی کشورش هم مجوز حضور در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را به دست نیاورده است. تنها اتفاق خوبی که در این فصل می‌تواند برای او رخ دهد این است که بار دیگر بتواند جام قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد اما این افتخار برای کسب توپ طلا کافی نیست.

محمد صلاح: این بازیکن تقریبا هر فصل در جمع ۱۰ بازیکن برتر رده‌بندی توپ طلا حضور داشته است. او در این فصل عملکرد درخشانی با لیورپول در لیگ برتر داشته اما نمایشش برای بازگشت به جمع مدعیان کسب توپ طلا کافی نبوده است. ناکامی در لیگ اروپا و مصدومیتش در جام ملت‌های آفریقا باعث شد که او از این فهرست کنار گذاشته شود.

روبرت لواندوفسکی: بسیاری انتظار داشتند که این فصل بهترین فصل او در بارسا پس از فتح جایزه پی‌چی‌چی در فصل گذشته باشد. شرایط در این فصل برای به شکلی پیش رفت که جامی را به دست نیاورد و تنها امیدواری‌اش درخشش در رقابت‌های یورو با تیم ملی لهستان است.

آنتوان گریزمان: آغاز خوب او در این فصل باعث شد که بار دیگر در بین بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال قرار بگیرد. اهمیت بسیار زیادش در ترکیب اتلتیک و مادرید و تیم ملی فرانسه او را به جمع مدعیان اضافه کرد. با این حال، افت فاحش او در سال ۲۰۲۴ باعث شد که این بازیکن سقوط قابل توجهی داشته باشد و حذف اتلتیکو مادرید از لیگ قهرمانان اروپا هم شانس او را کاهش داد. او هنوز فرصت درخشش در یورو را دارد اما رقابت برای کسب توپ طلا با شکست برابر دورتموند به پایان رسید.

لائوتارو مارتینز: هیچکس نمی‌تواند فصل فوق العاده او با اینتر در سری آ ایتالیا را انکار کند. این بازیکن بهترین گلزن رقابت‌های لیگ ایتالیاست و توانایی بسیار بالایی در رهبری تیمش برای رسیدن به یک قهرمانی دیگر نشان داد. با این حال،د حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست برابر اتلتیکو در مرحله یک هشتم امید او برای قرار گرفتن در جمع مدعیان کسب توپ طلا را ناامید کرد، خصوصا با پنالتی مهمی که برابر اوبلاک از دست داد.

کوین دی بروینه: بخش اول فصل برای او تحت تاثیر مصدومیتی قرار داشت که به این بازیکن اجازه حضور در میدان به همراه تیم ملی کشورش و سیتی را نداد. در ابتدای سال ۲۰۲۴ به نظر می‌رسید که دی بروینه بار دیگر قرار است به همان ستاره سابق  تبدیل شود اما رئال مادرید امید او به قهرمانی در لیگ برتر و تلاش برای کسب جام در یورو و داشتن فرصت حضور در جمع مدعیان توپ طلا در فصلی که کمتر از 19 بازی انجام داده است را از بین برد.

جمال موسیالا: این هافبک جوان آلمانی به ستاره درخشان بایرن پرفراز و نشیب این فصل تبدیل شده است. این تیم به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده و با وجود شکست در فتح بوندسلیگا هنوز فرصت این را دارد که بتواند فصلش را با کسب عنوان قهرمانی در اروپا به خوبی به پایان برساند و شاید تیم ملی آلمان هم بتواند با استفاده از امتیاز میزبانی فاتح یورو شود. اگر این بازیکن بتواند در هر دو تورنمنت نقش مهمی را ایفا کند، می‌تواند رویای توپ طلا را در سر داشته باشد.

بوکایو ساکا: او یک فصل موفق دیگر را با تیم ملی انگلیس و آرسنال پشت سر گذاشته است. این بازیکن همچنان فرصت کسب دوگانه قهرمانی در لیگ برتر و یورو را داشت ما شکست برابر بایرن مونیخ در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باعث  شد که شرایط برای او بسیار دشوار شود.

مدعیان

رودری: این فصل برای او فوق العاده بوده است. برخلاف دی بروینه، این ستاره اسپانیایی در این فصل رهبر منچستر سیتی از تابستان گذشته بوده و به ستاره بزرگ تیم پپ گواردیولا تبدیل شده ، تا جایی که نبودش به این تیم ضربه زده است. حذف سیتی برابر رئال مادرید در لیگ قهرمانان باعث شد که شرایط برای او هم سخت شود اما اگر این بازیکن بتواند قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد و مثل همیشه درخشان ظاهر شود و بتواند با تیم ملی اسپانیا جام قهرمانی یورو را هم بالای سر ببرد، بدون شک یکی از مدعیان اصلی کسب توپ طلا خواهد بود.

تونی کروس: این ستاره آلمانی اظهاراتی را مطرح کرده که به نظر می‌رسد شاید این آخرین فصل حضورش در فوتبال باشد. رهبر خط میانی رئال مادرید در تمام طول سال کمک بزرگی به قهرمانی احتمالی این تیم در لالیگا کرد و شاید حتی یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کند. بازگشت قابل توجه او به تیم ملی آلمان برای حضور در رقابت‌های یورو هم می‌تواند شانس او برای کسب توپ طلا را افزایش دهد.

هری کین: با وجود از دست دادن بوندسلیگا، این بازیکن آلمانی همچنان ماشین گلزنی دست نیافتنی در اولین فصل حضورش در بایرن بوده است. تیم او هنوز در لیگ قهرمانان شانس دارد و او یکی از ستاره‌های بزرگ در رقابت‌های یورو خواهد بود. کسب این دوگانه آسان به نظر نمی‌رسد اما اگر او بتواند به آن دست پیدا کند مطمئنا شانس زیادی برای فتح توپ طلا خواهد داشت.

فلورین ویرتز: این بازیکن ستاره بزرگ ژابی آلونسو در بایر لورکوزن بوده است که می‌تواند سه‌گانه ارزشمندی را در این فصل به دست آورد. آنها موفق به فتح بوندسلیگا شدند اما حالا در تلاش هستند که بتوانند جام حذفی و لیگ اروپا را هم از آن خود کنند. اگر ویرتز نقش مهمی در تمامی این قهرمانی‌ها ایفا کند و بتواند با قهرمانی در یورو تعداد جام‌هایش را به چهار برساند فرصت بسیار خوبی برای توپ طلا خواهد داشت.

برناردو سیلوا: شرایط او هم مشابه رودری است. این بازیکن فصلی بسیار عادی در سیتی داشت و جدایی ایلکای گوندوگان از این تیم باعث شد که نقش مهم‌تری در ترکیب گواردیولا ایفا کند. عملکرد او در دیدار برابر رئال مادرید بسیار خوب بود و هنوز فرصت درخشش در یورو را هم دارد. پرتغال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌های اروپاست و این بازیکن یکی از ستاره‌های آنها خواهد بود.

وینیسیوس: این بازیکن فصل گذشته موفق شد در رای گیری توپ طلا در جایگاه ششم قرار بگیرد. به نظر می‌رسد که حالا زمان او فرا رسیده است. وینی ستاره رئال مادرید و رهبر تیم ملی برزیل است و می‌تواند به دوگانه تاریخی لالیگا و لیگ قهرمانان و شاید حتی سه‌گانه‌ای با قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا برسد که بدون شک توپ طلا را برایش به ارمغان خواهد آورد. نبردهای اصلی هنوز در راه هستند ما به نظر می‌رسد که دوران سلطنت وینی آغاز شده است.

امباپه: او به شکل جنون آمیز به دنبال فتح اولین توپ طلاست. او رقیبی برای قهرمانی در لیگ فرانسه ندارد و امیدوار است که بتواند به فینال لیگ قهرمانان هم صعود کند. تیم ملی فرانسه شانس بسیار زیادی برای قهرمانی در یورو دارد و امباپه ستاره بزرگ آنها برای این رقابت‌ها است. آیا امباپه اولین توپ طلایش را به عنوان بازیکن رئال مادرید به دست خواهد آورد؟

جود بلینگام: او ستاره بی چون و چرای فوتبال اروپا در نیم فصل اول فصل جاری بود. تاثیرگذاری او در رئال مادرید به حدی بود که توانست خودش را به عنوان ستاره اول این تیم در ۲۰ سالگی معرفی کند. این بازیکن حالا به آخرین تلاش برای کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارد و امیدوار است که بتواند تیم ملی انگلیس را هم به قهرمانی در رقابت‌های یورو برساند.

شرایط نامشخص

چه اتفاقی رخ خواهد داد اگر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بتوانند قهرمانی در یورو و کوپا آمه‌ریکا را به دست آورد؟ باید به این نکته توجه داشت که آنها در حال حاضر در لیگ‌هایی حضور دارند که از سطح اول فوتبال دنیا دور است اما در طول این فصل نشان دادند که هنوز اهل رقابت هستند و از سطح لیگ‌هایی که در آنها حضور دارند بسیار بالاتر بازی می‌کند. باید دید که اگر این دو بازیکن بتوانند دوران فوتبال‌شان را به افسانه‌ای‌ترین شکل ممکن به پایان برسانند، چه کسی آنها را در رقابت برای کسب توپ طلا قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • آینده نامشخص ژاوی در بارسلونا از نگاه فابریتزیو رومانو
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • همه احتمالات توپ طلا: برنده را حدس بزن
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین