Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع از وقوع تلفات انسانی در تیراندازی‌های اطراف کاخ دادگستری لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع لبنانی گزارش دادند که به دنبال تیراندازی افراد ناشناس به سمت جمعیت مردمی که در حال حرکت به سمت ساختمان دادگستری بودند ارتش همچنان به استقرار گسترده نیروهای خود در منطقه «الطیونه» در نزدیکی این ساختمان ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع گزارش دادند که در جریان این تیراندازی یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. البته ممکن است آمار کشته و زخمیان این حادثه بیشتر باشد و هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که چهار تیم پزشکی برای درمان مصدومین و انتقال آنها به بیمارستان به منطقه الطیونه رفته اند.

بر این اساس اقدامات ارتش برای دستگیری افرادی که به سمت مردم تیراندازی می‌کردند همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که یک تک تیرانداز مسئول این حوادث بوده است.

در همین حال لبنانی‌ها که پلاکاردهایی با شعارهای ضد آمریکایی در دست داشتند وارد کاخ دادگستری شده و تصمیمات غیر قانونی «طارق بیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت را محکوم می‌کنند.

آغاز تجمع اعتراض آمیز لبنانی‌ها مقابل ساختمان دادگستری/ تیراندازی افراد ناشناس به سمت مردمانتقاد شدید مفتی اهل‌سنت لبنان از سیاسی‌کاری در پرونده انفجار بیروتتجمع اعتراض آمیز حزب الله لبنان، امل و المرده مقابل ساختمان دادگستری لبنان

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از همه خواست آرامش خود را حفظ کرده و به هر دلیلی وارد فتنه نشوند.

وی همچنین به ارتباطات خود با «ژوزف عون» فرمانده ارتش در خصوص اطلاع از اقداماتی که ارتش برای برقراری ثبات در منطقه الطیونه و دستگیری عاملان جنایتی که با تلفات بشری همراه بوده ادامه می دهد. ارتباط وی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در این خصوص نیز ادامه دارد.

نخست وزیر لبنان همچنین با «بسام مولوی» وزیر کشور و «موریس سلیم» وزیر دفاع در زمینه آخرین وضعیت منطقه الطیونه در ارتباط بوده و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت مرکزی درباره این وضعیت شد.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز در تماس با نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر دفاع و فرمانده ارتش بوده و اوضاع امنیتی منطقه الطیونه را پیگیری می کند.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی به سمت تجمع کنندگان تیراندازی کرده‌اند. ارتش لبنان در بیانیه‌ای وقوع این تیراندازی را تأیید کرده و گفته است که شناسایی هویت عاملان حمله در دست بررسی است.

شبکه المیادین در این باره به نقل از تظاهرات کنندگان گفت: «در حالی که به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودیم، به یکباره با تیراندازی مواجه شدیم.» تیراندازی از بالای ساختمان‌های اطراف رخ داد. همزمان با تیراندازی‌ها، صدای انفجار نیز در نزدیکی کاخ دادگستری شنیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاخ دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت

سرهنگ یوسف اشرفی فرمانده انتظامی مهاباد گفت: بامداد امروز در پی نزاع و درگیری بین ۲ خانواده یک نفر با اسلحه‌گرم جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ نفر دیگر از خانواده مقتول به شدت زخمی و هم اکنون در مراکز درمانی تحت مداوا قرار دارند.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه هویت قاتل معلوم است، افزود: تلاش کارآگاهان پلیس برای دستگیری قاتل ادامه دارد.

سرهنگ اشرفی بیان کرد: طبق گزارش‌های اولیه علت اصلی این درگیری اختلاف شخصی بین قاتل و خانواده مقتول گزارش شده است.

وی تاکید کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس محسوب می‌شود و پلیس برابر قانون با افرادی که دست به این چنین اقدامات مجرمانه و هنجارشکنانه‌ای می‌زنند به شدت برخورد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت