Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست جمعی از تجار و فعالان اقتصادی کشور افغانستان، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه مبادلات مرزی با افغانستان گفت: در هر سطحی که تجار و فعالان اقتصادی کشور افغانستان آمادگی انجام مبادلات مرزی را داشته باشند، ما نیز مهیای همراهی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در هر چهار معبر مرزی استان شامل ماهیرود، یزدان، گلورده و دوکوهانه زیرساخت‌های لازم مهیا است و نیروی انسانی، سیستم‌های گمرکی، ارتباطی و اداری مستقر بوده و آماده ارائه خدمات هستند.

ملانوری اظهار کرد: ایران و افغانستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ذخایر معدنی، محصولات کشاورزی، ظرفیت‌های گردشگری و نیروی انسانی باانگیزه، فرصت‌های بی نظیری در اختیار دارند و استفاده از این استعداد‌ها می‌تواند به توسعه مبادلات دو کشور منجر شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: آن چه می‌تواند به استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه مبادلات مرزی دو منطقه منجر شود، اراده و توان فعالان اقتصادی و تجار است.

او ادامه داد: موانع و مشکلات موجود در حوزه تجارت و بازرگانی که در این جلسه عنوان شد، پیگیری و رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رانندگان تانکر‌های سوخت برای نوبت گیری به منطقه ویژه اقتصادی نروند

ملانوری به اقدامات انجام شده در معابر مرزی استان اشاره کرد و گفت: با اشراف به این که فعالیت گذر‌های مرزی برای همه به ویژه مرزنشینان مهم است برای رونق بازارچه‌ها تلاش کردیم، به گونه‌ای که در اتفاقات اخیر افغانستان، با حضور جدی کلیه دستگاه‌های متولی مرز ماهیرود حتی یک روز هم تعطیل نشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در همین شرایط، با توجه به مطالبه مردم کلاته نظرخان، بازگشایی بازارچه یزدان و آغاز خرده فروشی از این معبر رقم خورد و شرایط برای توسعه خدمات در این معبر فراهم است که البته در آن سوی مرز هم باید زمینه لازم فراهم گردد.

او با اشاره به مشکلات موجود در آن سوی مرز‌های استان تأکید کرد: خراسان جنوبی آمادگی لازم برای همکاری با کشور افغانستان در زمینه رفع این مسائل از جمله اصلاح محور‌های مواصلاتی را دارد.

ملانوری گفت: به جهت تسهیل شرایط، راه دسترسی یزدان به کلاته نظرخان را تسطیح کرده ایم و امکان ارائه این خدمات باز هم وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که با استفاده از فرصت پیش آمده باید مرز‌ها را فعال‌تر کنیم، بیان کرد: در هر بخشی که می‌توانید نیروی انسانی را تأمین کنید یا شرایط را برای مبادلات مرزی فراهم کنید، در هیچ کدام از این چهار معبر مشکلی نداریم.

او از حضور کارشناسان زمین شناسی و تکمیل اطلاعات شناسایی پهنه‌های معدنی در هفته آینده گفت و از ورود فعالان اقتصادی و متخصصین افغانستانی به این موضوع نیز استقبال کرد.

ملانوری با اشاره به این که ظرف یک ماه آینده جلسه بعدی این نشست را تشکیل خواهیم داد، عنوان کرد: طی این مدت دستگاه‌های اجرایی و تجار دو منطقه زمینه‌های سرمایه گذاری‌های مشترک را احصاء کنند تا در جلسه آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این نشست در زمینه توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری استان با کشور افغانستان به ویژه ولایت فراه و نیز جذب سرمایه گذاران افغان بحث و گفتگو صورت گرفت.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخایر معدنی نیروی انسانی مبادلات مرزی استاندار خراسان جنوبی کشور افغانستان فعالان اقتصادی مبادلات مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در جلسه رفع موانع و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ضمن تشریح راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: ارتباط و معرفی ظرفیت‌های استان به همسایگان، امنیت و تضمین برگشت سرمایه از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذار است و ما وظیفه داریم شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، منطقه آزاد و… ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و از طریق طرح‌های تشویقی، گام مهمی را در راستای رشد سرمایه‌گذاری در استان برداشت.

حسینی محراب به تأثیر اتاق‌های بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی هر کشوری رابطه مستقیم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی دارد، بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند و با برنامه مدون و شناسایی ظرفیت‌های استان و همسایگان در پیشبرد توسعه اقتصاد خارجی و جذب سرمایه‌گذار در استان تلاش کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر استان است، از این رو نگاه تخصصی به این مقوله یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی خوزستان به شمار می‌رود.

کد خبر 6080397

دیگر خبرها

  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • توسعه اردوگاه موقت پناهجویان افغانستانی در تورخم
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند