Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن کمال الدینی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به رویکرد دانش محور سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور گفت: از این پس قرارداد‌های اشاعه دانش در تولید بین صاحبان مشاغل، کارفرمایان و دارندگان دانش با بهره برداران (مهندسین کشاورزی و کارشناسان) منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در این قرارداد‌ها که کمک بزرگی برای انتقال دانش و افزایش سهم دانش در تولید ایفا می‌کند، تلاش می‌شود عوامل آلوده کننده نهاده‌های تولید و افزایش دهنده آفات کنترل شود.

کمال الدینی این اقدام را کمک بزرگی به کاهش خسارت در کشاورزی دانست و از دارندگان دانش در رشته‌های مختلف کشاورزی خواست به توسعه مهندسی کشاورزی و دانش و تکنولوژی در مزارع تولیدی کمک کنند.

او تاکید کرد: قرارداد‌های سهم بری دانش در تولید، می تواند حرکت مثبتی در  مسیر نهادینه کردن دانش به عنوان یک عامل پشتیبانی و تقویت کننده تولید ایجاد کند.

او نمونه این کار‌ها را در ایجاد گلخانه‌های جدید در منطقه بافت که با کمک مهندسین کشاورزی روی نهال‌های ارگانیک و ارقام برتر کار شده است، دانست.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است