Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@17:42:09 GMT

هیات عالی رتبه طالبان به ترکیه رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۴۷۵۹

هیات عالی رتبه طالبان به ترکیه رفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان صبح امروز پنجشنبه(22 میزان) درتویترش نوشته:" امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه به دعوت رسمی داوود اغلو وزیرخارجه ترکیه در راس یک هیات بلند رتبه صبح امروز پنجشنبه به آن کشور رفته است. 

به گفته بلخی این هیات با جانب ترکی خود روی موضوعات مختلف از جمله بهتر شدن روابط تجارتی میان افغانستان و ترکیه، کمک‌های بشری، مهاجرت و ترانسپورت هوایی و زمینی غورخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر وزیرخارجه طالبان را ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ، ملا عبدالحق وثیق رئیس عمومی استخبارات، مولوی نورجلال جلالی معین وزارت داخله، و شیخ شهاب الدین دلاور، سهیل شاهین و حاجی محمد ابراهیم از اعضای رهبری طالبان همراهی می‌کنند.

گفتنی است که این دومین سفر خارجی سرپرست وزارت خارجه به خارج از کشور می‌باشد.

روز جمعه گذشته وزیرخارجه طالبان در راس یک هیات بلند رتبه به قطر رفته بود و با مقامات آمریکایی و برخی کشور‌های دیگر جهان روی بهتر شدن روابط و ادامه کمک‌های جهان به افغانستان صحبت کرده بود.

پربیننده ترین پیشنهاد ایران به ریاض برای بازگشایی کنسولگری‌ ها در مشهد و جده واکنش آمریکا به تنش های اخیر در روابط ایران-آذربایجان توصیه برجامی قطر به اعراب آژانس برنامه اتمی ایران را فراتر از برجام زیر نظر دارد / هر نوع حمله علیه تاسیسات هسته‌ ای باید محکوم شود الجزیره: انریکه مورا به تهران می‌ آید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان


به گزارش تابناک، همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور،۸ سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور است.

موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است