Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل بانک مرکزی از مدیر منطقه ای خاورمیانه صندوق بین المللی خواستار برخورداری از کمک های فنی این نهاد با سه موضوع پول دیجیتال، قوانین بانکی با تاکید بر جنبه های استقلال سیاست‌های پولی و سیاست ارتباط جمعی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی در جلسه مجازی با مدیر منطقه‌ای خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول با اشاره به کمک‌های فنی صندوق بین‌المللی پول به کشورهای عضو به بحث پول دیجیتال پرداخت و اظهار کرد: کمک فنی صندوق در این خصوص که پدیده نوینی است می‌تواند در بحث اعمال سیاست‌های پولی و کنترل و نظارت و کاهش نقش پول نقد در اقتصاد مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار استفاده از تجربیات صندوق بین‌المللی پول در زمینه استقلال بانک‌های مرکزی شد و گفت: استفاده از تجربیات استقلال بانک‌های مرکزی می‌تواند نقش مهمی در حداکثر سازی اثرگذاری سیاست‌های بانک مرکزی در اقتصاد را ایفا کند.

بهره‌مندی از نحوه به کارگیری سیاست‌های ارتباط جمعی و مدیریت افکار عمومی سومین موضوع کمک فنی رئیس کل بانک مرکزی از مدیر منطقه‌ای خاورمیانه صندوق بود.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: نحوه تعامل بانک مرکزی با افکار عمومی در اجرایی کردن سیاست‌های پولی و بانکی حائز اهمیت است بنابراین بازتعریف و نحوه تعامل و مواجهه با افکار عمومی بر اساس تجربیات کشورهای موفق عضو صندوق بین‌المللی پول می‌تواند برای سایر اعضا مفید باشد.

وی در ادامه به آسیب اقتصادی از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تلاش برای اجرای اقدامات و سیاست‌های مورد نیاز به منظور محدود کردن اثرات پاندمی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات ابزار تأمین مالی سریع (RFI) برای واردات واکسن کرونا به دلیل فشارهای غیرمنطقی آمریکا خواستار تأمین مالی برای واردات اقلام پزشکی شد و تاکید کرد: کمک به کاهش تنگناهای پیش روی شرکت‌ها و خانوارها لازم است مورد توجه قرار گیرد.

صالح‌آبادی در این جلسه ارسال هر چه سریع‌تر پرونده ایران به هیئت مدیره صندوق برای تصویب پرداخت وام مانند روال معمول برای سایر کشورها را از مدیر خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول خواستار شد.

وی با بیان اینکه ایران از طرح تأسیس صندوق انطباق و تثبیت (RST) برای کمک مالی به کشورها با درآمد کم و کشورهای نیازمند با درآمد متوسط استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم این صندوق به منظور پوشش نیازهای کشورهای متقاضی برای مدیریت اقتصاد و مشکلات پیش آمده از بیماری کرونا کارا و مفید خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر تلاش برای ایجاد شفافیت بیشتر درباره نحوه استفاده از منابع صندوق اظهار کرد: منابع استفاده نشده از کشورهای غنی به کشورهای ضعیف و نیازمند باید اجرایی و عملیاتی شود.

در این جلسه جهاد آزور، رئیس خاورمیانه‌ای صندوق بین‌المللی پول با اشاره به سخت شدن شرایط اقتصادی به دلیل پاندمی کرونا گفت: شناخت اولویت‌های شما، چگونگی کمک صندوق بین‌المللی پول و کمک به دولت‌ها در تسریع بهبود اقتصادی تجربیات ارزنده‌ای برای کشورهای عضو است.

وی با اشاره به تکانه‌های چندگانه اقتصادی، پاندمی کرونا و تحریم از تثبیت اقتصادی ایران با وجود این چالش‌ها ابراز خرسندی کرد.

گفتنی است گروه ٢۴ صندوق بین‌المللی پول با قدمت طولانی متشکل از وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی کشورهای در حال توسعه، از جمله ایران؛ که با ۲۴ عضو تشکیل شده بود اکنون ۲۸ عضو دارد؛ مکان مناسبی برای تبادل نظر کشورهای عضو در زمینه‌های اقتصادی و تدوین سیاست‌گذاری‌های بهینه در جهت رشد و اعتلای آنان تلقی می‌شود. همچنین در قالب این گروه، فرصت همکاری و هم‌اندیشی با سایر سازمان‌های بین‌المللی فراهم شده است.

کد خبر 528777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صندوق بين المللي پول وام صندوق بین المللی پول کيف پول ديجيتال پول ديجيتال کیف پول دیجیتال استقلال سیاست های پولی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صندوق بین المللی پول خاورمیانه صندوق کل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش همکاری‌ها با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف گفت: روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای استان در راستای افزایش تعاملات و همکاری‌ها با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه، در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در سال گذشته، اظهار کرد: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، افزود: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تأثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاوردهای توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرده و گفت: بازگشایی مرز کوزه‌رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاوردهای این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشورهای اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشورهای همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

کد خبر 745286

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران