Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@10:38:20 GMT

سفر وزیر خارجه طالبان به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۵۰۷۲

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت، هیات طالبان به رهبری وزیر امور خارجه افغانستان امروز (پنجشنبه) در ترکیه با مولود چاووش اوغلو مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه پس از خروج کشورهای غربی به دنبال تسلط طالبان، سفارتخانه خودش را در افغانستان حفظ کرد و از دیگر کشورها خواست تا تعاملات را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان ترکیه اعلام کرد تنها در صورتی با طالبان همکاری کامل خواهد داشت که آنها یک دولت فراگیرتر تشکیل دهند.

عبدالقادر بلخی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در پیامی توییتری گفت که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه و دیگر مقامات در خصوص کمک‌ها، آوارگان، انتقال هوایی و تجارت در آنکارا به رایزنی می‌پردازند.

منابع دیپلماتیک ترکیه، این مذاکرات هماهنگ‌شده با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه را تایید کردند اما جزئیات بیشتری ندادند. ترکیه برای کمک به عملیاتی کردن فرودگاه کابل و گشایش دوباره آن به روی سفرهای خارجی با قطر همکاری داشت.

روز دوشنبه وزیر خارجه طالبان از جهان خواست تا روابط حسنه برقرار شود، اما خودش از ارائه تعهد در زمینه مسائل انسانی که جزو نگرانی‌های مهم جامعه بین‌المللی است، خودداری کرد. این سفر همچنین یک روز پس از آن انجام می‌شود که چاووش اوغلو به خبرنگاران گفت که او و وزرایی از دیگر کشورها قصد دارند برای مذاکره با طالبان راهی کابل شوند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان خوبی برای مهاجرین

سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان از میزبانی مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران به نیکی یاد کرد و گفت:ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که در برابر مهاجرین از صبر و حوصله کار بگیرند تا زمینه عودت عزت‌مندانه آنها به افغانستان مساعد شود.

وی گفت یک باردیگر از میزبانی نیک جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان گفت از ایران می‌خواهیم که به اساس مشترکات دینی و فرهنگی با مهاجرین افغانستانی برخورد نمایند. 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • تداوم کمک های بشردوستانه نروژ به افغانستان
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد
  • ترکیه: افغانستان برای کسب جایگاه بین‌المللی خود تلاش کند