Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تیراندازی امروز در بیروت، حزب‌الله و جنبش امل بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، حزب الله و جنبش امل در بیانیه‌ای اعلام کردند :حمله گروه‌های مسلح و سازمان یافته به تظاهرات در « الطیونه» با هدف کشاندن کشور به یک فتنه خبیث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده، دقیقا در ده و چهل و پنج‌دقیقه شرکت‌کنندگان در تجمع مسالمت‌آمیز در برابر کاخ دادگستری از سوی تک‌تیراندازان مورد هدف قرار گرفتند .

این دو جنبش اعلام کردند: تک‌تیراندازان از روی پشت‌بام، شرکت‌کنندگان در این تجمع را هدف گرفتند و پس از آن صدای تیراندازی شنیده شد که به دنبال آن تیراندازی شدید چندین نفر زخمی و شهید شدند.

این دو جنبش تاکید کردند: این حمله با هدف کشاندن کشور به یک نزاع عمدی انجام می‌شود که مسئولیت این فتنه برعهده طرف‌هایی است که در پشت خون شهدا و قربانیان انفجار بیروت پنهان شده اند تا به اهداف سیاسی مخرب خود برسند.

کشته و زخمی شدن چند تن به دنبال تیراندازی در اطراف کاخ دادگستری لبنان/ درخواست میقاتی برای تشکیل جلسه اضطراریآغاز تجمع اعتراض آمیز لبنانی‌ها مقابل ساختمان دادگستری/ تیراندازی افراد ناشناس به سمت مردمانتقاد شدید مفتی اهل‌سنت لبنان از سیاسی‌کاری در پرونده انفجار بیروت

جنبش امل و حزب الله از ارتش لبنان خواستند تا مسئولیت خود را به عهده بگیرد و به سرعت برای جلوگیری از این اقدام جنایتکاران مداخله کند. آنها همچنین همه حامیان و طرفداران را به آرامش و عدم کشیده شدن به فتنه خبیث فراخواندند.

منابع لبنانی گزارش دادند که به دنبال تیراندازی افراد ناشناس به سمت جمعیت مردمی که در حال حرکت به سمت ساختمان دادگستری بودند ارتش همچنان به استقرار گسترده نیروهای خود در منطقه «الطیونه» در نزدیکی این ساختمان ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش منابع در جریان این تیراندازی یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. البته ممکن است آمار کشته و زخمیان این حادثه بیشتر باشد و هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی به سمت تجمع کنندگان تیراندازی کرده‌اند. ارتش لبنان در بیانیه‌ای وقوع این تیراندازی را تأیید کرده و گفته است که شناسایی هویت عاملان حمله در دست بررسی است.

شبکه المیادین در این باره به نقل از تظاهرات کنندگان گفت: «در حالی که به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودیم، به یکباره با تیراندازی مواجه شدیم.» تیراندازی از بالای ساختمان‌های اطراف رخ داد. همزمان با تیراندازی‌ها، صدای انفجار نیز در نزدیکی کاخ دادگستری شنیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای جانبداری آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که بار دیگر آمریکا در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و یک بار دیگر بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تاسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مصادره حقوق ملت فلسطین حمایت کرد.

 جنبش فتح نیز به نوبه خود اقدام آمریکا در استفاده از حق وتو علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه جنبش فتح آمده است که آمریکا همیشه با حمایت همه جانبه از اشغالگری استعماری که تجاوزات وحشیانه آن علیه مردم غزه و کرانه باختری ادامه دارد در برابر حقوق ملت فلسطین و اراده آن‌ها برای دستیابی به آزادی و استقلال ایستادگی کرده است به طوری که مواضع آمریکا حمایت از نسل کشی اشغالگران است که هم اکنون ملت فلسطین با آن مواجه شده است.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • واکنش جنبش حماس به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • امیر موسوی: تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدیو) لحظه انهدام سامانه گنبد آهنین با پهپاد انفجاری حزب‌الله