Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فرهنگ روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با بیان اینکه تمام کارهای راه یافته به این نمایشواره را به دقت مشاهده و مورد بررسی قرار داده است اظهار داشت: پتانسیل بسیار ستودنی در بین هنرمندان، کارگردانان و پیشکسوتان تئاتر این استان در این حوزه وجود دارد که قابل تامل است.

وی با تاکید بر اینکه باید این حرکت در سال‌های آینده نیز با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز هنرهای نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ تدوام خواهد یافت گفت: امسال برای اولین بار این نمایشواره اجرا شد که انتظار می رود برای سال‌های آینده آثار پخته‌تری از نظر ادبیات نمایشی، بازیگری و کارگردانی و سایر بخش‌ها شامل طراحی صحنه را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون نمایش‌های دینی و مذهبی وزارت فرهنگ اظهار داشت: با توجه به اینکه نگاه دولت سیزدهم و به ویژه مقام عالی وزارت به برگزاری این گونه نمایش‌ها و تقویت آن جدی است، به تبع آن ما هم در جشنواره تئاتر صاحبدلان و کانون نمایش‌های دینی و مذهبی اداره کل هنرهای نمایشی تلاش خواهیم کرد در سال آینده در بخش کارشناسی، ارایه متون و کمک به کارگردان‌ها حمایت جدی از این نمایشواره ها داشته باشیم.

فرهنگ، تلاش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ را در اجرای این مراسم ستودنی عنوان کرد و افزود: با وجود کمبود امکانات و بودجه برگزاری چنین رویدادی نشان‌ از همت و شجاعت متولیان و فعالان فرهنگی و هنری این استان و به ویژه شهرستان میاندوآب است.

وی بیان کرد: در سراسر کشور سوگواره های مختلفی در قالب تعزیه و نمایش‌های مذهبی برگزار می‌شود که عمده ترین آن شامل برگزاری پنج دوره سوگواره مذهبی عاشوراییان و ۱۴ دوره سوگ نمایشواره عاشورایی در بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیر کانون نمایش‌های دینی و مذهبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در آیین اختتامیه نخستین سوگ "نمایش‌واره آیینی عاشورایی" آذربایجان غربی در میاندوآب به این شهرستان سفر کرده است.

اولین سوگ نمایشواره آیینی عاشورایی آذربایجان‌غربی پس از یک هفته انتشار از طریق شبکه های اجتماعی و سایت‌های آپارات، تیوال و سایت اختصاصی سوگ نمایشواره آیینی عاشورایی شب گذشته با تجلیل از آثار راه‌یافته به مرحله نهایی، به کار خود پایان داد.

از ۱۹ اثر ارسال شده به دبیرخانه این سوگ نمایشواره، هیات منتخب ۱۳ اثر را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب کردند که با بارگذاری در فضاهای مختلف مجازی بیش از ۸۰ هزار نفر از آنها بازدید کرده بودند که به اذعان متولیان امر بی‌سابقه است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سوگواره هنر عاشورایی تئاتر میاندوآب عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سوگواره هنر عاشورایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سوگواره هنر عاشورایی تئاتر میاندوآب عاشورا آذربایجان غربی وزارت فرهنگ سوگ نمایش نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نطنز در این همایش گفت: در این همایش دو روزه سوارکارانی از ۲۰ استان کشور همچون اصفهان، تهران، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، همدان، کردستان، کرمانشاه، یزد استعداد وتوانایی اسب‌های پرورش یافته با نژاد ایرانی را به نمایش گذاشتند.

حسین اشرفی افزود: هدف از برگزاری این همایش، ترویج صنعت اسب‌داری و آشنایی جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها با نژاد اسب ایرانی و نحوه نگهداری و پرورش اسب‌های نژاد ایرانی است.


او با اشاره به ثبت همایش سوارکاری این شهرستان در تقویم گردشگری کشور، گفت: در چهارمین همایش کشوری سوارکاری، بیش از ۲۰۰ چابک سوار با اسب‌هایی از نژاد کرد، عرب و دره‌شور حضور داشتند و هنر و استعداد خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • نمایش آثار آیینی محوطه‌های باستانی در اردبیل
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است