Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی درباره وظایف این نهاد گفت: سازمان استاندارد چهار وظیفه اصلی دارد، از جمله این کارها، تدوین استانداردها، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اوزان و مقیاس هاست.

او درباره استاندارد لبنیات توضیح داد: همه کارخانه‌هایی که استاندار آن‌ها جدی است، موظف هستند در هر شیفت کاری خود مدیر کنترل و آزمایشگاه داشته باشد و باید بعد از هر شیفت تولید، چند نمونه آن تست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال که ما کیفیت را تست می‌کنیم باید شرکت‌ها هم این کار را انجام دهند و این موضوع هیچ مسئولیتی از تولید کننده کم نمی‌کند.

شریعتی ادامه داد: ما بازرسی‌های دوره‌ای داریم و از خود کارخانه به طور تصادفی نمونه برمی داریم و آن را تست می‌کنیم و اعتباری هم داریم که در طول سال به ما ابلاغ می‌شود، یعنی در واقع ما کالا را از بازار خریداری و آن را تست می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول عمده کیفیت لبنیات خوب است.

او افزود: در بحث استاندارد ما یک سری آیتم داریم که تامین کننده نسبی سلامت است. برخی از کارخانه‌ها که در دنیا وجود دارند، استاندارد کارخانه‌ای و سازمانی دارند که از استانداردهای ملی بالاتر است، مثلا استاندارد بنز که از استاندارد DIN آلمان بالاتر است. البته قانون به ما اجازه داده که تولیدات را درجه بندی کنیم و از لحاظ کیفیت هم اجناس را رنکینگ کنیم تا مردم بدانند که هر کالا استاندارد دارد، اما هر کدام چه درجه‌ای استاندارد دارد و ما امیدواریم بتوانیم که این برنامه را با کمک اتحادیه جلو ببریم.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به خودرو و خارج شدن پراید از استاندارد جهانی بیان کرد: ما استانداردها را در دو سال گذشته به استانداردهای ۸۵ گانه اروپا ارتقاء دادیم. در واقع ماشینی مثل پراید که استاندارد ۸۵ گانه نداشته، از تولید خارج شده و همچنین پژو ۴۰۵ نیز استاندارد ندارد و باید از چرخه تولید خارج شود.

او ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم تا اداره خودرو به اداره کل خودرو تبدیل شود تا تشکیلات بتواند قوی‌تر شود. خودرو سازها نیز باید از قطعه سازها بخواهند تا ایمنی و استاندارهای لازم را رعایت کنند و به ما کدهای قابل ردیابی بدهند تا ما هم بتوانیم روی آن نظارت داشته باشیم.

کد خبر 632079 برچسب‌ها استاندارد گروه خودروسازی سایپا لبنیات پرايد خودرو - ایرانی ايران خودرو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استاندارد گروه خودروسازی سایپا لبنیات پرايد خودرو ایرانی ايران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان

خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: پارسال ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی فلزی و غیر فلزی جدید در نقاط مختلف هرمزگان کشف شد که ۳۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی افزود: هرمزگان با شناسایی و داشتن ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای، از تنوع زمین شناسی و معدنی بسیار مطلوبی برخوردار است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته با ورود این ذخایر مکشوفه به چرخه تولید و بهره برداری از این معادن ضمن ایجاد اشتغال منجر به توسعه و جهش تولید در طی سال جاری خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد
  • تدوین استاندارد‌های ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • خبر مهم برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید ادامه می یابد
  • ۵ کشته و زخمی در ۲ حادثه رانندگی امروز استان کرمانشاه
  • ۲ کشته و ۳ زخمی در حوادث رانندگی کرمانشاه
  • کشف ۱۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی در هرمزگان