Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: سی‌وچهارمیم دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان مشهد با معرفی سه فیلم «بام بالا»، «شهر گربه‌ها»و «پسران دریا» به عنوان فیلم‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

سید حجت طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نمایش فیلم‌های سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در سینما هویزه مشهد، اظهار کرد: این رویداد همزمان با سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در پردیس سینمایی هویزه و با نمایش تعدادی از فیلم‌های این جشنواره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: فیلم‌های «پسران دریا»، «یدو»، «لیپار»، «داستان‌های هزار و یک روز»، «بام بالا»، «برزنگی»، «بلیت»، «شهر گربه‌ها»، «میان صخره‌ها» و پویانمایی‌ها و فیلم‌های کوتاه «آی دی»، «دوچرخه باز»، «بادهای پاییزی»، «بادهای بهاری»، «دو کبوتر ستارگان زیر باران»، «برای بار دوم»، «درختان خیابان ولی‌عصر یا امپرسیون»، «عملیات طبقه دوم»، «منم سمیرا» و «وادیار» از جمله فیلم‌هایی است که طی این پنج روز در دو نوبت  ۱۷ تا ۱۹ و ۱۹ تا ۲۱ در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درآمده است.

طباطبایی تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر اکران فیلم‌ها تلاش شده است کارگاه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی برای کودکان برگزار شود. بر این اساس مستنداتی از تمرین شرکت‌کنندگان این کارگاه‌ها در حوزه نقاشی، عکس و فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: داوری این جشنواره توسط ۲۵ نفر از کودکان و نوجوانان داوطلب برای داوری فیلم‌های جشنواره انجام شد. دقت و نشاط آن‌ها هنگام تماشای فیلم‌ها بیانگر این امر بود که فیلم‌های جشنواره توانسته در کنار سرگرم کردن آن‌ها، پیام‌های آموزشی لازم را منتقل کند. 

رئیس اداره سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس رأی داوران کوچک این رویداد سه فیلم «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سید جواد هاشمی و «پسران دریا» به کارگردانی مشترک افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی به عنوان فیلم‌های برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان ۱۶ تا ۲۱ مهر  همزمان با هشت تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ در دو بخش ایران و بین‌الملل برگزار شد. آیین اختتامیه این جشنواره در مشهد شامگاه گذشته، ۲۱ مهرماه، با حضور یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جواد روشندل، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار و با معرفی فیلم‌های برگزیده از دیدگاه داوران پایان یافت. همچنین در این مراسم از داوران کودک و نوجوان جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سی و چهارمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان مشهد خراسان رضوي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی سینما هویزه مشهد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی