Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تداوم برگزاری جلسات مستمر ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمان، طی روز جاری ملاقات با ۱۰۱ نفر از شهروندان کرمانی انجام و به درخواست‌های حقوقی و قضایی آن‌ها رسیدگی شد. خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان و تعدادی از معاونین وی در جلسه ملاقات مردمی امروز به درخواست‌های مراجعان پاسخ داده و دستورات قضایی لازم برای حل مشکلات آن‌ها را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۸۵ مورد ملاقات مردمی در دادگستری کل استان کرمان انجام شده است.
موحد، تصریح کرد: جلسات ملاقات مردمی در دادگستری کل استان کرمان بنا به اقتضائات موجود چهارشنبه‌ها برگزار می‌شود.
وی به برگزاری ملاقات‌های مردمی ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ جلسه ملاقات مردمی در استان کرمان برگزار شده است.
موحد افزود: علاوه بر جلسات ملاقات مردمی، دیدار با متقاضیان به صورت روزانه یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان کرمان به شمار می‌رود.   بیشتر بخوانید: رسیدگی به مشکلات حقوقی ۴۵ نفر از مراجعین در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی   انتهای پیام/ برچسب ها: ملاقات مردمی بررسی وضعیت زندگی مردم دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملاقات مردمی بررسی وضعیت زندگی مردم دادگستری کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان ملاقات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار گفت: نظام قضایی اسلام علاوه بر نگاه قانونی و قضایی به موضوعات و مسائل نگاه انسانی و اخلاقی هم دارد خصوصاً پیرامون زندانبانی اسلامی که به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر کشور‌های مدعی حقوق بشر نیست و زندانیان در کشور ایران از تمامی حقوق انسانی بهره‌مند هستند. 
عتباتی با اشاره به دامنه اختیارات وکلاء گفت: وکلاء در نظام حقوقی ایران از کلیه اختیارات قانونی برای دفاع از حقوق موکل خود بهره‌مند هستند. 
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه نگاه انسانی به مقوله‌های جرم و مجرم در محاکم ایران کاملاً ساری و جاری است گفت: مجرمینی که شرایط قانونی را داشته باشند از بسیاری از ارفاقات و تخفیفات قانونی بهره مند می‌شوند و این امر در خصوص همه افراد یکسان است و اتباع دیگر کشور‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و حتی در پاره‌ای از مواقع اتباع خارجی از رافت اسلامی بیشتر برخوردار می‌شوند. 
رئیس کل دادگستری استان به امر صلح و سازش هم اشاره و بیان داشت، یکی از مسائل مهم و اولویت دار در نظام قضای اسلامی ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب پرونده است و این از آموزه‌های دین مبین اسلام است و استان آذربایجان غربی فقط در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ فقره قتل عمد را با سازش خاتمه داده است. 
ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در ایران هم که جهت پیگیری پاره‌ای امور قضایی در استان و در دفتر رئیس کل دادگستری استان حاضر شده بود با تمجید از نگاه ارزشمند نظام قضایی ایران به امور قضایی گفت: این نگاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. 
هایم با اشاره به مبانی آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی در یونیسف گفت: اتریش با این نهاد بین المللی ارتباط بسیار خوبی دارد که فرصتی است برای تعمیق و توسعه مبانی آموزشی برای جوانان ایرانی که می‌تواند بسیار موثر باشد. 
سفیر اتریش به مقوله سازش که در ایران به این اندازه در سیستم قضایی جا افتاده است هم اشاره و گفت: اتریش این نگاه انسانی به مقوله سازش را بسیار ارزشمند می‌داند و آن را نشانه درک بالای سیستم قضایی ایران از مسائل حقوقی، قضایی و انسانی می‌داند.

دیگر خبرها

  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • رسیدگی فرمانده انتظامی کرمانشاه به مشکلات شهروندان درحوزه انتظامی
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم