Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی مدیریت سازمان هوشمند سوخت بیان کرد: به صورت کلی تاخیری در واریز سهمیه تاکسی‌های اینترنتی و سایر کاربری‌های عمومی که سهمیه اعتباری دریافت می‌کنند در این ماه نداشتیم.

او ادامه داد: عملکرد و اطلاعات کاربری‌های مختلف در شرکت‌های ذی ربط جمع آوری می‌شود و سپس در بستر‌های امنی که با وزارت کشور برقرار شده صحت سنجی اطلاعات انجام می‌شود و بعد از آن، وزارت نفت سهمیه‌ها را فعال می کند و کاربری‌های مختلف می‌توانند از سهمیه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در رابطه با این دیرکرد‌ها بیشتر توضیح داد: این اسمش دیرکرد نیست، عملکرد ماه گذشته بعد از اینکه توسط پایگاه داده مختلفی که شرکت‌ها دارند، جمع آوری می‌شود، باید فرآیند صحت سنجی و انطباق با مصوب‌ها را بگذراند و بعد از اینکه مغایرت‌های احتمالی که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد از جمله تغییراتی که در مصوبات رخ می‌دهد و تغییراتی که در مالکیت خودرو‌ها ایجاد می‌شود و ... مورد بررسی قرار گرفت، فرآیند صحت سنجی حدود ۲۰ روز تا یک ماه به طول می‌انجامد.

او در رابطه با این بازه زمانی یک ماهه توضیح داد: طبق دستور العمل‌هایی که با وزارت کشور داریم، در ۱۰ روز اول عملکرد‌ها از شرکت‌های مختلف دریافت می شود و حدود ۱۰ روز صحت سنجی اطلاعات زمان می برد و انطباق اطلاعات را وزارت کشور انجام می‌دهد؛ و ۱۰ روز پایانی صرف ارسال اطلاعات می‌شود و ظرف ۴۸ ساعت این سهمیه‌ها پیاده سازی خواهد شد.

رضایی گفت: تمام این فرآیند‌ها در حداقل زمان انجام می‌شود. طبیعی است که پایگاه‌های داده‌ای شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند به صورت آنلاین و بدون صحت سنجی با پایگاه‌های بالا دستی و بانک‌ها ارتباط داشته باشند و این اتفاقی که تا به الان افتاده این است که در شروع طرح این فاصله زمانی به ۲ ماه افزایش پیدا می کرده است. این یک فرآیند طبیعی است و این اتفاقات باید بیفتد به دلیل اینکه این یک سرمایه ملی است.

او در آخر تصریح کرد: سامانه‌ای در وزارت کشور به نام سامانه سماس راه اندازی شده و در این سامانه رانندگان می‌توانند عملکرد خود را مشاهده کنند و اگر مغایرتی در آن زمینه مشاهده کردند، می‌توانند با پشتیبانی این سامانه و یا سامانه پاسخگویی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهمیه بنزین وزارت کشور صحت سنجی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ ماه شارژ شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد؛ همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت ماه شارژ شد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت کی واریز می‌شود؟ 
  • سهمیه بنزین اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟ 
  • سهمیه بنزین اردیبهشت ماه واریز شد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت‌ ماه شارژ شد