Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@20:26:31 GMT

مهرداد ذوالنور درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۵۸۹۹

مهرداد ذوالنور درگذشت

مهرداد ذوالنور ـ هنرمند گرافیست ـ شامگاه چهارشنبه (۲۱ مهرماه) به صورت ناگهانی درگذشت.

سیف‌الله صمدیان ـ عکاس و مستندساز باسابقه کشورمان ـ در گفت‌وگویی با ایسنا خبر درگذشت مهرداد ذوالنور را تایید کرد.

ذوالنور از اعضای اولیه انجمن صنفی طراحان گرافیک بود و در اکثر بینال ها، رویدادها و بزرگداشت‌های انجمن نقش موثر و سازنده‌ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوابق کاری دیگر او، می‌توان به مدیریت گالری‌های خانه هنرمندان ایران در دوره مدیریت قبلی و نیز همکاری مستمر با مجله تصویر و ۱۸ دوره گذشته جشن تصویرسال اشاره کرد.

این هنرمند علاوه بر فعالیت در حوزه گرافیک در زمینه عکاسی هم فعالیت داشت و عکس‌هایش از افغانستان در نشریات «لوموند»، «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «ال‌پائیس» چاپ شده است.

علت درگذشت این هنرمند مسمومیت دارویی عنوان شده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد

«مسعود نجابتی» برای فعالیت‌های مؤثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «وفتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی به‌ عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل حوزه هنری برگزار شد.

فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مؤمنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد و در نهایت مسعود نجابتی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست» و افشین علاء برای نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی، ۴ نامزد دیگر این جایزه بودند.

«تندیس انتظار» اثر علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود که تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

دیگر خبرها

  • گل دوم استقلال به شمس‌آذر + فیلم
  • گل دوم مهرداد محمدی به شمس آذر از روی نقطه پنالتی (استقلال 2-0 شمس آذر)
  • گل اول استقلال به شمس‌آذر + فیلم
  • (ویدئو) گل اول استقلال به شمس آذر توسط مهرداد محمدی
  • گل مهرداد محمدی به شمس آذر (استقلال 1-0 شمس آذر)
  • کارنامه یک هنرمند
  • ذوالنور: موشک‌ها‌‌ی ایران ‌در ۱۲ دقیقه به اسرائیل ‌رسیدند‌
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد
  • ذوالنور: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند