Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:41:58 GMT

۱۵ بانک خواهان سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۶۰۸۰

۱۵ بانک خواهان سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در نشست کمیته ماده ۳ بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی کشور ضمن ارائه گزارش ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد بانک‌های عامل در جذب، تخصیص و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادرات از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۹، عملکرد بانک‌های عامل را نسبتاً مثبت عنوان کرد و از تخصیص منابع سال جاری توسط صندوق توسعه ملی بر اساس، ارزیابی‌های مشترک انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران و صندوق توسعه ملی در آینده نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مفاد بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۴۰۰، صندوق توسعه ملی نسبت به سپرده‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان از منابع جدید و هزار میلیارد تومان از منابع باز پرداخت شده توسط بانک‌های عامل اقدام کرده و با احتساب منابع بانک‌های عامل، مجموعاً ۶ هزار میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش صادراتی با نرخ‌های ترجیحی به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد که بر این اساس شاهد رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی در سال جاری نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

رئیس کارگروه مشوق‌های صادراتی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از صندوق توسعه ملی تاکنون ۱۵ بانک عامل درخواست سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی را ارائه کرده اند که با توجه به مهلت اعلامی از سوی صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل متقاضی می‌توانند در اسرع وقت نسبت به ارائه درخواست خود به انضمام برنامه‌های خود به صندوق توسعه ملی اقدام کرده تا پس از بررسی بر اساس شاخص‌های موجود از قبیل عملکرد سال گذشته در حوزه پرداخت تسهیلات صادراتی از محل منابع خود و منابع صندوق توسعه ملی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان توسعه تجارت ایران متضمن رعایت شاخص‌های یکسان در احراز اهلیت اعتباری، منابع را تخصیص دهند.

پیمان‌پاک گفت: صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های سپیدار و بهین‌یاب نسبت به ثبت تقاضاهای خود جهت دریافت تسهیلات ریالی اقدام کنند.

کد خبر 5327606

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا پیمان پاک سازمان توسعه تجارت صندوق توسعه ملی مشوق های صادراتی قیمت دلار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس قیمت گاز قیمت یورو لوازم خانگی گمرک ایران انحصارزدایی سازمان بنادر و دریانوردی قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا آزمون وکالت قیمت طلا صندوق توسعه ملی بانک های عامل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از مزایده اموال منقول شناسایی شده متهم پرونده کثرالشالکی شهرستان بهمئی خبر داد.

سید علی ملک حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل سپرده گذاران صندوق کثیرالشاکی بهمئی گفت: در مرحله کنونی تعداد پنج دستگاه خودروی خارجی مربوط به متهم که در نقاط مختلف کشور و در دست برخی از منسوبان وی بود، شناسایی و به استان منتقل شده تا اینکه با مزایده آن‌ها بتوانیم بخشی از اموال سپرده‌گذاران این صندوق کثیرالشاکی را به آن‌ها پرداخت کنیم.

وی اظهارکرد: این کار در نوع خود فوق العاده بوده و این اقدام برای رضایت خاطر مردم، قبل از صدور حکم و اجرای احکام صورت گرفته و همانگونه که می‌دانید پرونده همچنان در دادسرا بوده و سعی ما بر این است که بتوانیم به دور از هر گونه بروکراسی اداری تا آنجا که می‌شود، مشکل سپرده گذاران را برطرف کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه این پرونده مهم‌ترین پرونده اقتصادی در دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: پرونده به صورت ویژه و با نظارت شخص دادستان، معاون دادستان و بازپرس در دستور کار قرار دارد.

ملک حسینی با اشاره به فروش سهام صندوق تصریح کرد: اقداماتی در این زمینه در تهران انجام داده‌ایم، ملاقات‌هایی با مسئولان بورس داشته‌ایم اما به دلیل شرایط کنونی بورس، باوجود دو مرتبه مزایده خریداری برای فروش سهام نبوده است اما با این حال تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مرحله به مرحله به صورت عادلانه بخشی از سپرده‌ها را به سپرده گذاران برگردانیم.

وی با بیان اینکه چند روز آینده نیز مزایده چند ملک در بهمئی را خواهیم داشت، بیان کرد: این مزایده شامل چند زمین و واحد مسکونی خواهد بود. همچنین اگر شخصی خریدار کل سهام این صندوق باشد می‌تواند به دادسرای مرکز استان مراجعه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!