Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:32:20 GMT

دهکده مقاومت بسیج استان مرکزی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۶۸۴۸

دهکده مقاومت بسیج استان مرکزی راه‌اندازی شد

گروه استان‌ها- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دهکده مقاومت بسیج استان مرکزی راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی عصر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان ورزشی استان مرکزی با اشاره به توانمندی کشور در عرصه‌های علمی و ورزشی اظهار داشت: تلاش در عرصه‌های علمی و ورزشی یکی از مهمترین توصیه‌های شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان است و این نشان از اهمیت این مسئله دارد که امروز در گام دوم انقلاب باید مورد توجه جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ورزشکاران یکی از اقشار مهم جامعه هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر و نقش آفرین داشته‌اند بنابراین شهدای ورزشکار بهترین الگوی جوانان در گام دوم انقلاب محسوب می‌شوند.

کریمی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک رسالت مهم و وظیفه دینی و انقلابی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم و امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده پیشرفت و سربلندی کشور خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه به نقش اقشار جامعه در دفاع مقدس است چرا که اقشار مختلف جامعه زمانی‌ که الگوهای خود در دفاع مقدس را به خوبی بشناسند قطعا در ادامه مسیر الگوهای خود بهتر عمل می‌کنند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسیدبازدید از باغ موزه دفاع مقدس و خودروهای موزه‌‌ای همزمان با هفته دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس همدان به روایت تصویر
وی افزود: برگزاری اجلاسیه های تخصصی توسط جریان کنگره شهدای استان مرکزی یکی از اقدامات مهم در راستای شناخت شهدای اقشاری بود که در ذیل آن تولید محتوای چشمگیری رقم خورد و مهمترین اتفاقی که در این زمینه رقم خورد پای کار آوردن جریان مردمی بود و هر کجا مردم پای کار آمدند موجب ماندگاری و تاثیرگذاری اقدامات شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: یکی از اجلاسیه‌های مهم کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه ورزشکاران بود که در راستای تجلیل و شناخت بیش از 332 شهید ورزشکار استان مرکزی که عمده آنها از شهدای شاخص محسوب می‌شوند برگزار شد به طوری که اجلاسیه شهدای ورزشکار یکی از مردمی‌ترین و تاثیرگذارترین اجلاسیه‌های کنگره شهدای استان مرکزی بود که استقبال خوبی توسط مردم استان داشت و این استقبال نشان داد اگر با ابتکار و خلاقیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت قطعا خروجی مناسب خواهیم داشت.

کریمی عنوان کرد: راه‌اندازی دهکده مقاومت بسیج استان با مجموعه جامعی از تفریحات و ابزارهای ورزشی، بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی و محرومیت‌زدایی در حوزه ورزش، تولید محتوا در قالب کتاب و سایر تولیدات چند رسانه‌ای ، نامگذاری اماکن به نام شهدای ورزشکار، احصای اطلاعات شهدای ورزشکار و صدها عنوان اقدام دیگر از جمله اقدامات مهم در ذیل اجلاسیه ورزشکاران بود که همه این رویکردها بعد از اجلاسیه با قوت دنبال می‌شوند.

وی بیان کرد: کارگروه ورزشکاران یکی از کارگروه های در ذیل ستادکنگره شهدای استان مرکزی است که با حضور مسئولان و سایر اعضا به موضوعات مختلف می‌پردازد و ورزشکاران استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های جهادی و ترویج ارزش‌های اسلامی عملکرد مطلوبی دارند و امروز جامعه ورزشی باید با روحیه اخلاق‌مداری، جهادی و انقلابی مروجان فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

کریمی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت از ابتدای امسال تشکیل شده که در طول سال برنامه‌های مختلف و متنوعی دارد و امیدواریم با مشارکت و هم افزایی بیشتر مسئولان و مردم در حوزه انتقال فرهنگ نجات‌بخش دفاع مقدس به نسل جوان موثر عمل کنیم.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهدای استان مرکزی شهدای ورزشکار دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم