Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت و نقش زیرساخت‌های صادراتی به ویژه حمل و نقل دریایی در توسعه صادرات و رونق تجارت، گفت: دولت و دستگاه های مربوطه به دنبال رفع موانع تولید هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به عزم جدی دولت و دستگاه‌های مسئول در رفع موانع صادرات گفت: سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی دارد برای حل مشکلات مربوط به صادرات و صادرکنندگان از جمله مسائل مرتبط با زیرساخت‌های صادراتی اقدامات لازم را با در نظر گرفتن اولویت آن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت بازار بزرگ اوراسیا برای ایران و ظرفیت صادرات به کشورهای این منطقه افزود: حمل و نقل دریایی می‌تواند بسیاری از مشکلات زیرساختی صادرکنندگان در صادرات به اوراسیا به ویژه بازار بزرگ روسیه را حل کند و این تفاهم‌نامه در همین راستا منعقد شده است.  

گفتنی است، بر اساس  تفاهم نامه برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر بین سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در فاز نخست، شش خط منظم از مبادی بنادر شمالی ایران به مقصد بنادر آستراخان و ماخاچ قلعه‌ی روسیه و همچنین بندر اکتائو قزاقستان از اول آبان ماه اجرایی شده و شرکت کشتیرانی خزر به نمایندگی از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمل کالاهای صادراتی به صورت منظم و ماهانه اقدام کند.

خاطرنشان می‌سازد، در راستای اقدامات انجام شده، در فاز دوم تا پایان سال جاری تعداد این خطوط به هشت خط افزایش خواهد یافت، ضمن آنکه برنامه‌ریزی جهت برقراری خطوط منظم برای کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین کشورهای آفریقایی در دست اجرا بوده و با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به تسهیل خرید کشتی‌های رورو (کامیون‌بر) اقدام خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان خلیج فارس دریای خزر سازمان توسعه تجارت وزارت امور خارجه سازمان بنادر اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به سمنان رفت

به گزارش جماران، رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار کرد: توفیقی است برای من و همکارانم که امروز در استان سمنان باشیم. سمنان استان مردمان متدین و استانی است که معروف به دین‌مداری و علم و دانش است.

وی تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌کنم از شهدای گرانقدر استان سمنان و ادای احترام می‌کنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی که برای استان سمنان، کشور و جهان اسلام نام‌آور هستند.

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسکن برداشته شد. اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال کردن کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مساله مهم تامین آب در سمنان شد. البته معتقدم در میانه راه هستیم. کارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است که در این سفر دنبال می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است. از همه مدیران استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: از این‌که نمی‌توانم به همه شهرها و بخش‌ها و روستاها سفر کنم عذرخواهی می‌کنم. به برخی از شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی که نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم عذرخواهی می‌کنم.

رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار مردمی با شهروندان سمنان امروز ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مسجد امام(ره) این شهر برنامه‌ریزی شده است و از ساعاتی قبل شهروندان در مسیر خیابان امام(ره) منتظر دیدار و استقبال از سید محرومان هستند.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان است.

رئیسی عصر امروز در سفر به شاهرود، دیدار مردمی در استادیوم این شهر دارد.

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز از ظهر دیروز چهارشنبه در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز وزیران مختلف به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور می‌یابند.

با حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ کیلوولت و تقاطع غیرهمسطح، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری برای ساخت نهضت ملی مسکن، بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم، واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسکن، افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست، از برنامه‌های دولتمردان سیزدهم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان است.

در دور دوم سفر رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در استان سمنان اکنون ۵۵۵ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور اول سفر رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

دیگر خبرها

  • رئیسی به سمنان رفت
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • نقش محوری قزاقستان در کریدور میانی