Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار عصر امروز در نشست با جمعی از مدیران و فعالان بخش خصوصی یزد با اشاره به اینکه تاکنون فرصت‌های زیادی برای انتقال آب به استان یزد از دست دادیم اظهار کرد: این تخصیص آب در سال ۹۳ معادل ۵۰۰ میلیون متر مکعب گرفته شد ولی به دلیل عدم اقدام به موقع آن تخصیص باطل شد و بعدا به ۲۵۰ میلیون متر مکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این تخصیص هم تا پایان امسال بیشتر وقت ندارد،افزود: استان یزد، استانی است با مردمانی مومن و سختکوش که همه از گذشته تاکنون دست به دست هم داده اند تا بتوانند این تمدن عظیم را برپا کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر کسی دغدغه برای آینده استان یزد دارد دغدغه اش با انتقال آب به استان حل می شود گفت: ما الان سرمایه گذاران بسیار توانمندی داریم که به دلیل کمبود منابع آبی یا نمی توانند در استان فعالیت داشته باشند و یا اینکه مجبور هستند فعالیت خود را کاهش دهند.

جوکار با تاکید بر اینکه مسئله و مشکل اصلی استان یزد آب است تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم مسئله اصلی استان را آب دانستند و ما باید این حق استان را تامین و مشکل اصلی مردم را برطرف کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: انتقال آب بر ای استان یزد حیاتی است و هیچ راهی جز آن وجود ندارد به همین دلیل باید با جدیت در این راستا حرکت کنیم، ما مدیون این مردم و این میراث عظیمی که از گذشتگان به ما رسیده هستیم، این سرزمین مهد فرهنگ و تمدن است و برای آینده آن باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به گلایه یکی از سرمایه‌گذاران مبنی بر طولانی شدن چندساله صدور مجوز اشاره کرد و گفت: در هر پروژه و سرمایه‌گذاری که مشکلی در سطح ملی به وجود می‌آید را سرمایه‌گذاران و دستگاه‌ها به ما انتقال دهند که از طریق مجلس برای رفع آن پیگیری کنیم.

وی افزود: خداوند نعمت های بی شماری به ما داده و شکرانه این نعمت خدمت به مردم است؛ اولویت این خدمت آبرسانی به استان برای شکوفایی اقتصاد در سایه خلاقیت و ابتکار عمل مردم استان یزد و با توکل به خداگام های بزرگی برداشتند و در طول تاریخ و در زمان گذشته برخی از استانها حقوق مردم استان یزد را پایمال کردند ولی امروز شاهد آن هستیم که این مردمان با حمیات خیرین نامدار و سرمایه گذاری کارآفرینان توانستند افتخارات عظیمی را برای استان ثبت کنند.

جوکار افزود: یکی از مباحثی که در دیدار با وزیر نیرو مطرح شد، تولید برق برای مزرعه های رمز ارزها بود و دستور لازم برای آن را دریافت کردیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست کلی نظام و دولت انتقال آب دریای عمان به کویر مرکزی است و نظام از این موضوع حمایت کامل و جامعی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتقال آب دریای عمان به استان مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آن صورت می‌پذرید، عنوان کرد: لذا واحدهای معدنی و صنایع بزرگ سهام این شرکت یا کنسرسیوم را خریده تا منابع انتقال آب پایدار و از صفر تا صد این پروژه در دست بخش خصوصی باشد و دولت نقش حمایت و تسهیل‌گری را ایفا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: دولت در زمینه آزادسازی‌ها، مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی و سایر اموری که نیاز به پیگیری نهادهای دولتی دارد کاملا همراهی‌های لازم را انجام می‌دهد و به هیچ عنوان بخش خصوصی را در این عرصه تنها نمی‌گذارد.

 تردیدی در ضرورت انتقال آب به یزد نیست

مهران فاطمی استاندار یزد هم در این نشست اظهار کرد: بخش خصوصی در استان یزد همیشه برای توسعه یزد پای کار بوده و این توسعه، تعالی و پیشرفت بدون حضور آنها امکان پذیر نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: توقع و انتظار این است که با همین روند، سرعت بیشتر و همت مضاعف تری این مسیر دنبال شود تا زمینه توسعه هرچه بیشتر استان به وجود آید.

استاندار یزد گفت: نگاه بخش کارآفرینی، صنعتی و تولیدی استان یزد صرفا اقتصادی نبوده بلکه جنس کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی با رویکرد مسئولیت اجتماعی و توجه به حقوق و خدمت مردم بوده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: نگاه خدمت به مردم در بخش خصوصی ما به وفور دیده می شود و این موضوع بسیار مهم برای ما کاملا ارزشمند است.

وی افزود: هیچ کسی به این موضوع که آب مهمترین مسئله استان یزد است شکی ندارد ولی الان زمان آن است که از باید بشود عبور کنیم و به مرحله اجرا وارد شویم.

استاندار یزد گفت: عزم بر این است که در دولت سیزدهم با مشارکت جدی بخش خصوصی، انتقال آب از دریای عمان به استان یزد انجام شود و به دنبال آن هستیم که پس از دیده شدن ساز و کارهای لازم، با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی این پروژه انجام شود و این هدیه را با حضور و همراهی بخش خصوصی به مردم یزد بدهیم.

فاطمی تصریح کرد: نقش ما صرفا تسهیل گری و برداشتن موانع از سر بخش خصوصی است و هیچ گونه دخالت دیگری در امر اجرای پروژه انجام نمی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی ها، مجوزهای زیست محیطی، پیگیری تسهیلات و هرآنچه که لازم است را دولت انجام می دهد تا بخش خصوصی بدون هیچ مشکلی و در سریعترین زمان ممکن این پروژه را اجرایی کند.

استاندار یزد افزود: می تواند یک کنسرسیوم قوی توسط بخش خصوصی تشکیل شود و در یک زمان بندی کاملا مشخص اقدام به اجرای این طرح مهم برای استان یزد کند.

وی گفت: مشارکت بخش خصوصی شهرستانها هم در این پروژه لحاظ شود گفت: موضوع بسیار مهم در ارتباط با این پروژه اقناع سرمایه گذار برای ورود به این عرصه است و آب منطقه ای موظف است در مدت یک هفته به افرادی که اعلام آمادگی می کنند را در نشستی با حضور مشاور پروژه توضیحات لازم در رابطه با آن را ارائه کنند و یک هفته آینده همین جلسه برای جمع بندی کار برگزار شود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: مهران فاطمی استاندار یزد محمدصالح جوکار نماینده یزد استان یزد خبرگزاری فارس انتقال آب از دریای عمان دریای عمان استاندار یزد استان یزد انتقال آب بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امروز (۲۷ فروردین) در بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان، جنوب و نوار غربی اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: با تقویت سامانه بارشی این شرایط سه شنبه (۲۸ فروردین) در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب یزد، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب یزد و شرق خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی، سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: بیشینه بارش سه شنبه در هرمزگان شرق و جنوب فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، شرق فارس، جنوب و غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان افزود: پنج شنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق جنوب شرق، شرق، جنوب ارتفاعات البرز مرکزی و جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق و نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی افزود: امروز خلیج فارس و از سه شنبه تا پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ فروردین) کمی ابری، به‌تدریج ابری، با احتمال رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۲۹ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها صاف تا قسمتی  ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۱۴ و حداکثر دمای  ۲۴  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد
  • ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد