Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:19:32 GMT

برنامه‌های رسانه ملی برای پایان هفته مخاطبان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۷۱۲۴

برنامه‌های رسانه ملی برای پایان هفته مخاطبان

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا، رسانه ملی در روزهای پایانی این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است. مخاطبان روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته از شبکه‌های سیما می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. برنامه‌های سریالیست و  قرار ما از شبکه یک، بعد از اولین گناه و پرنیان صدا از شبکه پنج، مجموعه قصه رسیدن از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه یک؛ پرونده سریال‎های پلیسی در «سریالیست»

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، در قسمت امشب سریالیست که یک ساعت زودتر روی آنتن می‌رود، پدرام کریمی میزبان بازیگران سریال در کنار پروانه‌ها  است و شاهد احمدلو نیز پرونده سریال‌های پلیسی را در برنامه باز می‌کند.

محمود جعفری و وحید رحیمیان بازیگران سریال در کنار پروانه ها میهمانان اولین بخش از سریالیست هستند. سریالی که به تازگی به پایان پخش از شبکه دو رسیده و داریوش یاری کارگردان آن نیز میهمان تلفنی برنامه خواهد شد.

در بخش نوستالژی لیلا برخورداری به برنامه می‌آید و از خاطرات سریال‌ «خواب و بیدار» ساخته به یاد ماندنی مهدی فخیم زاده می‌گوید که با ایفای نقش خاص کبری در این اثر توانست خود را به عنوان بازیگری حرفه ای معرفی کند.

اجرای بخش پرونده هفته را شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان برعهده دارد و در گفتگو با کریمی به سریال‌های پلیسی می‌پردازد.

سریالیست به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه‌ها از شبکه یک پخش می شود و این هفته استثنائا ساعت ۲۲:۱۰ روی آنتن می‌رود.

شبکه یک؛ ویژه برنامه «قرار ما» بمناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع)
به گزارش روابط عمومی شبکه یک، مجید صفری تهیه کننده برنامه قرار ما از بینندگان شبکه یک دعوت کرد امشب حدود ساعت ۲۰ بیننده این ویژه برنامه را که به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) در گروه معارف شبکه یک تهیه شده، تماشا کنند.

صفری تهیه‌کننده برنامه قرارما گفت:  این برنامه که با اجرای استاد حسن سلطانی از پنجشنبه شب ساعت ۲۰ از مسجد مقدس جمکران پخش می‌شود، مهمان‌های متعددی حضوردارند.

وی افزود: حجت الاسلام رفیعی یکی از مهمان های این برنامه است که درباره سیره و زندگی حضرت امام حسن عسگری (ع) صحبت و وظایف مسلمانان در قبال ایشان را بیان می کنند.

صفری افزود: سید جواد شرافت، حاج رضا بذری و محمد رضا طهماسبی از دیگر مهمان های برنامه قرار ما هستند که با خواندن اشعار و مرثیه ارادت خود را به امام یازدهم شیعیان ابراز می کنند.

شبکه یک؛ پخش ویژه «قرار ما» بمناسبت آغاز امامت صاحب الزمان(عج)

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، مجید صفری تهیه‌کننده برنامه قرار ما گفت: ویژه برنامه قرار ما که به مناسبت آغاز امامت مهدی صاحب الزمان (عج) عصر جمعه حدود ساعت  ۱۶ و ۲۰ دقیقه از مسجد مقدس جمکران و شبکه یک سیما پخش می‌شود.

وی افزود: در این ویژه برنامه حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی درباره شناخت امام زمان(ع) و عصر ظهور صحبت می‌کند و سیدجواد شرافت، هادی جان‌فدا و حسین کشت‌کار از دیگر مهمان‌های دومین قسمت از برنامه  قرارما هستند.

ویژه برنامه قرارما کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که با مشارکت مرکز هنر و رسانه مسجد مقدس جمکران تهیه و پخش می شود.

شبکه پنج؛ «بعد از اولین گناه» از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، اپیزود بعد از اولین گناه از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی حسین فلاح پنج شنبه ۲۲ مهرماه ساعت ۲۱ از قاب شبکه پنج تماشایی می شود.

این اپیزود تولید سال ۹۱ است و هنرمندانی همچون محمد متین اوجانی،حمید قلی خانی، محمد حمزه ای، خسرو خان محمدی در این تله فیلم نقش آفرینی کرده اند.

داستان این اپیزود درباره جوانی به نام احمد است که دچار عذاب وجدان شده است، احمد در ساختمانی به عنوان برق کار مشغول به کار است‌، او برای تسویه حساب به سراغ صاحبکارش می‌رود اما او اهمیتی نمی‌دهد و او مجبور می‌شود کابل‌های ساختمان را در قبال طلبش بدزدد تا اینکه... .

شبکه پنج سیما؛ علیرضا جاویدنیا میهمان «پرنیان صدا»

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، دومین قسمت  از مجموعه تلویزیونی پرنیان صدا جمعه ۲۳ مهرماه ساعت ۲۰ با حضور استاد علی‌رضا جاویدنیا هنرمند پیشکسوت رادیو و تلویزیون تماشایی می شود. این هنرمند پیشکسوت رادیو و تلویزیون در این برنامه از نیم قرن فعالیت هنری اش در عرصه گویندگی رادیو و تلویزیون خواهد گفت.

در برنامه پیش رو پرنیان صدا بخش های متنوعی تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد. پخش قطعه‌ای ریتمیک با هنرمندی منوچهر نوذری و مقبلی، انتخاب بخشی از مجموعه طنز کوتاه سال‌های گذشته برنامه شما و رادیو و جمعه ایرانی و همچنین معرفی برنامه معروف جانی دالر  و هنرمندانی که در این مجموعه هنرنمایی کرده‌اند، نمایش داده می شود.

همچنین در دومین قسمت مجموعه پرنیان صدا دکلمه‌ای به مناسبت شروع فصل پاییز و ماه مدرسه با هنرمندی پریچهر بهروان و قطعه‌ای از ترانه معروف ماشین مشتی ممدلی با اجرای جواد بدیع‌زاده پخش خواهد شد.

برنامه پرنیان صدا به تهیه کنندگی سعید توکل کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که جمعه هر هفته ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه مهمان خانه مخاطبان می شود.

شبکه مستند؛ «قصه رسیدن»، داستان کارآفرینان

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه ۱۳ قسمتی قصه رسیدن به کارگردانی مشترک امیرحسین خلیل‌زاده و محمدرضا محب آل عبا پنج‌شنبه‌ها روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

قصه رسیدن تولید جدید شبکه مستند سیما است که از امشب پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. این مجموعه ۱۳ قسمتی به کارگردانی مشترک امیرحسین خلیل‌زاده و محمدرضا محب آل عبا تولید شده و قصه زنان و مردانی را روایت می‌کند که با سرمایه اندک موفق به تولید صنعتی شده‌ و از نقطه صفر به پیشرفت قابل توجه رسیده‌اند.

خلیل‌زاده با اشاره به سوژه قصه رسیدن گفت: در این مجموعه، افرادی را می‌بینیم که با دست خالی و بدون داشتن سرمایه، کارگاه تولیدی راه‌اندازی کرده و علیرغم چالش‌ها و موانع پیشرو به فعالیت خود ادامه داده‌اند. آنان در مواجهه با مشکلات ناامید نشده و با خلاقیت خود، امکان‌های گوناگونی را ایجاد کرده‌اند.

وی درباره پیش‌تولید اثر خود گفت: در مرحله پیش تولید، پژوهش‌های گسترده‌ای برای یافتن و گزینش سوژه‌ها انجام شد. تلاش کردیم افرادی را انتخاب کنیم که دغدغه تولید داشته باشند و با هر آنچه که در اختیار دارند فعالیت تولیدی خود را آغاز و خلاقانه عمل کرده باشند. با توجه به استقبال مخاطبان شبکه مستند از «قصه رسیدن» که پیشتر نیز از این شبکه پخش شده بود، سری دوم آن در ۱۳ قسمت تولید و آماده پخش از این شبکه شده است.

خلیل‌زاده با اشاره به هدف خود از تولید این مستند اظهار داشت: هدف از تولید و نمایش این مجموعه مستند این است که مخاطبان افرادی را ببینند که حتی در شرایط نابسامان دغدغه تولید داشته داشته و با دستی خالی مفید و مؤثر عمل کرده‌اند. با توجه به قالب تلویزیونی مجموعه و مخاطب گسترده این رسانه، تلاش کردیم تا روایت‌مان با قصه‌گویی همراه باشد و فراز و فرودهای زندگی و کار آنان در فضایی شاد و سرحال بیان شود. این موضوع کمک می‌کند تا مخاطب به سادگی با مجموعه و سوژه‌های آن ارتباط برقرار کند.

وی درباره سوژه اولین قسمت مجموعه «قصه رسیدن» گفت: این قسمت برشی از زندگی و فعالیت الیار رهبر، معماری است که با الهام از شکل‌های معماری معاصر ایران وسایل تزیینی و کاربردی تولید کرده است. این قسمت از برنامه امروز پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن رفته و بازپخش آن جمعه ساعت ۳ بامداد و ۱۳ است.

برچسب‌ها صدا و سیما حسین فلاح شبکه مستند محمدرضا طهماسبی شهادت امام حسن عسگری شبکه یک سیما تلویزیون شبکه پنج تهران مهدی فخیم زاده مجید صفری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما حسین فلاح شبکه مستند صدا و سیما حسین فلاح شبکه مستند محمدرضا طهماسبی شهادت امام حسن عسگری شبکه یک سیما تلویزیون شبکه پنج تهران مهدی فخیم زاده مجید صفری گزارش روابط عمومی شبکه روی آنتن می رود برنامه قرار ما امام حسن عسگری شبکه پنج سیما ویژه برنامه مهرماه ساعت پرنیان صدا شبکه مستند پخش می شود خلیل زاده قصه رسیدن پنج شنبه ساعت ۲۰ شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی سدره

  در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌های مردمی را می‌توانید ببینید که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با این سامانه تماس گرفته و نظرات و درخواست‌های خود را مطرح کردند. در این بازه زمانی که هنوز ماه رمضان به پایان نرسیده بود، طبیعتا برنامه‌های نوروز و ماه رمضان را مد نظر قرار دادند و دراین‌باره اظهارنظر کردند. مثلا تعداد زیادی از مخاطبان، از پخش برنامه‌هایی چون: «محفل» و «زندگی پس از زندگی» تشکر کردند. عده‌ای هم فیلم‌های سینمایی خاصی را مد نظر قرار داده و درخواست پخش آنها را داشتند. از این رو در این گزارش به بررسی کلیدواژه‌های پرتکرار پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
   
آن سوی مرگ
اشتیاق دانستن دنیای دیگری که همواره نوید آن را می‌دهند و مقصد همه ما انسان‌هاست باعث شده تا برنامه «زندگی پس از زندگی» یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های ماه رمضان محسوب شود. در پیامک‌هایی که مردم در این بازه زمانی به ۱۶۲ فرستاده‌اند، کلیدواژه «زندگی پس از زندگی» بسیار تکرار شده است و مخاطبانش از پخش این برنامه تشکر کرده‌اند. شاید همین موضوع باعث شده تا این برنامه در این سال‌ها تداوم داشته باشد و همچنان مورد توجه قرار گیرد. زندگی پس از زندگی برنامه‌ای متفاوت درباره مرگ و عالم ماورای شبکه چهار است. این برنامه روایت افرادی است که در تجربه‌ای نزدیک به مرگ از کالبد جسم خارج شده و عالم برزخ را درک کرده و بازگشتند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه، مهمان روایت‌های شگفت‌انگیز تجربه‌گران مرگ تقریبی از عالمی دیگر می‌شوند. این برنامه با استفاده از صحبت‌های تجربه‌گران به‌دنبال انتقال تجربیات مربوط به مرگ است و مخاطب را با حقایق بسیاری درباره شرایط و زندگی پس از مرگ روبه‌رو می‌کند. این برنامه در ماه رمضان از شبکه چهار پخش شد.
   
دورهمی ملی قرآنی
یکی دیگر از کلیدواژه‌هایی که مدام در پیامک‌های مخاطبان به ۱۶۲ تکرار شده است، برنامه «محفل» است که مخاطبان بسیاری از تولید و پخش این برنامه تشکر کرده‌اند و خواستار ادامه تولید آن در آینده هستند. این برنامه از همان ابتدای فصل اول به‌دلیل رویکرد جدید و متفاوتی که داشت توانست نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. از این رو تولید آن به فصل دوم رسید که بازهم توجه و رضایت مخاطبان بسیاری را در پی داشت. مخاطبان این برنامه از حضور کارشناسان و مهمانان تشکر کردند و خداقوت گفتند. محفل، برنامه‌ای قرآنی است که در ماه رمضان روی آنتن شبکه سه رفت.
   
یک سحرگاهی متفاوت
شاید برای‌تان جالب باشد بدانید برنامه دیگری که مورد توجه مخاطبان رسانه‌ملی قرار گرفته و بابت پخش آن تشکر کرده‌اند، برنامه «سدره» است که سحرگاه و افطار ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد. این برنامه به‌صورت مستقیم از کربلای معلی روی آنتن رفت و با حضور کارشناسان نام‌آشنای معارفی همچون حجج‌اسلام علی سرلک، علی سعیدیان، سیدعباس موسوی‌مطلق، محمدرضا سنگری و مهدی امین‌فروغی و مناجات‌خوانی مداحان اهل‌بیت(ع) مانند حاج‌مرتضی طاهری، حاج‌سعید قانع و حاج‌مجید شعبانی، معرفی اماکن مقدس کشور عراق از شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا پخش شد و بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. نمایش سفره‌های افطار کربلا، بخش شهدای مدافع‌حرم (نقاشی پرتره)، بخش‌های مردمی و پیامکی و کلام بزرگان از دیگر بخش‌های این برنامه است که توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد.
   
پوشش حقایق غزه
برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق ازجمله برنامه‌های پرمخاطبی است که در پیامک‌های مردمی مورد توجه قرار گرفته و عده بسیاری به‌خاطر پوشش اتفاقات غزه از دست‌اندرکارانش تشکر کردند. حضور مهمان‌ها شاخص در این برنامه و تحلیل‌هایی که در برنامه می‌شود، نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. گرچه شبکه‌های دیگر سیما هم برنامه‌هایی با چنین رویکردی دارند، اما به افق فلسطین را بیشتر دیده‌اند و مورد توجه‌شان قرار گرفته و درباره‌اش نظرات مثبتی داشتند.
   
رضایت فیلم‌بازها از تلویزیون
اما یکی از باکس‌های مورد توجه مخاطبان این رسانه، پخش فیلم‌های سینمایی است که در نوروز فیلم‌هایی چون «هناس» و «مصلحت» روی آنتن رفت که توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد. تا جایی که در پیامک‌هایی که به ۱۶۲ فرستاده‌اند، بارها از پخش این فیلم‌ها تشکر کرده‌اند. اصولا سیاستی که در دوره تحولی جدید در دستورکار مدیران صداوسیما قرار گرفته و توجه به نیاز مخاطب باعث شده تا رضایت مخاطبان بسیاری را در پی داشته باشد. ازجمله پخش فیلم‌های سینمایی که در گیشه موفقیت‌هایی را به‌دست‌آورده‌اند.
   
شرلوک هولمز دیدنی
استقبال از پخش سریال‌های خاطره‌انگیز و به‌خصوص معمایی ــ پلیسی ازجمله نکاتی است که مورد توجه مخاطبان تلویزیون به‌خصوص شبکه تماشا قرار گرفته است. شبکه تماشا هر شب ساعت ۲۱ مجموعه خاطره‌انگیز  «شرلوک هولمز» را پخش می‌کند که مخاطبان بسیاری بابت پخش این سریال تشکر کردند و البته خواستار پخش مجموعه «پوآرو» هم بودند. یکی از ویژگی‌های این مجموعه که باعث اقبال آن توسط مخاطبان شده است، دوبله بی‌نظیر شخصیت شرلوک هولمز با صدای زنده‌یاد بهرام زند است که در ادامه و قسمت‌هایی که این شب‌ها پخش می‌شود، زنده‌یاد جلال مقامی گویندگی آن را برعهده دارد.
   
شبکه‌هایی برای فیلم‌بازها و اهالی نمایش
«نمایش» شبکه‌ای برای فیلم‌بازهاست که اقدام به پخش فیلم‌های خاطره‌‌انگیز و دیدنی سال‌های گذشته می‌کند. در مقطعی هم هر هفته به یکی از پیشکسوتان بازیگری می‌پرداخت و فیلم‌های ماندگار آنها را روی آنتن می‌فرستاد. از این رو تعدادی از پیامک‌ها به پخش فیلم‌هایی از هنرمندانی چون فرامرز قریبیان و جمشید هاشم‌پور اختصاص داشت و درخواست داشتند فیلم‌های قدیمی این بازیگران پخش شود. درنهایت این‌که رادیو نمایش هم جزو علاقه‌مندی‌های برخی علاقه‌مندان بود که در پیامک‌های‌شان به آن اشاره و بابت پخش نمایش‌های جذاب و شنیدنی تشکر کرده بودند. همچنین مخاطبی اظهار کرد منتظر تولید فصل جدیدی از سریال «گاندو» است و امیدوار است به‌زودی این سریال ساخته شود.

کلید‌واژه‌های پر‌تکرار
برنامه «سدره» جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌های مردمی است که تکرار شده است.
از آنجا که برنامه «محفل» از شبکه سه و شبکه قرآن پخش می‌شد، در پیامک‌ها به آن اشاره شده است.
«زندگی پس از زندگی» جزو برنامه‌های پربیننده تلویزیون در ماه رمضان است که در پیامک‌های مردمی تکرار شده است.
ازجمله برنامه‌های مورد علاقه مخاطبان، برنامه «به افق فلسطین» است که در پیامک‌ها وجود داشته  است.

دیگر خبرها

  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • محفل قرآنی سدره
  • خبر‌های رسانه - ۳۰ فروردین
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین