Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@03:13:41 GMT

پایان رایزنی باقری و انریکه مورا در تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۷۲۴۷

پایان رایزنی باقری و انریکه مورا در تهران

رایزنی باقری و انریکه مورا در تهران پایان یافت و مقرر شد رایزنی ها در بروکسل ادامه یابد.

به گزارش مشرق، «انریکه مورا» معاون سرویس‌ اقدام خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، با تاکید بر این که ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیکتر است.

باقری با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد و بر ضرورت مسؤولیت پذیری آنها تاکید کرد.

انریکه مورا نیز ضمن تشریح مسئولیت خود به عنوان هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، بر آمادگی خود به منظور همکاری با کشورمان و سایر طرف ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه ای که مورد پذیرش همه طرف ها باشد، تاکید کرد.  

در پایان مقرر شد رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان انریکه مورا علی باقری مذاکرات وین افغانستان اتحادیه اروپا وزارت امور خارجه آمریکا برجام انریکه مورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «لین جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که کشورش از آمریکا می خواهد فوراً حملات سایبری خود علیه چین را متوقف کند و از تهمت زدن به چین دست بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری گفت «ولت تیفون» در واقع یک گروه مجرم سایبری باج افزار است و هیچ کشور یا منطقه ای از آن حمایت نمی کند.

لین افزود که بر کسی پوشیده نیست که آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان و بزرگترین تهدید برای امنیت سایبری است.

مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس رایانه‌ای چین و گروه امنیت دیجیتال ۳۶۰ به طور مشترک در ۱۵ آوریل گزارشی را با عنوان «ولت تیفون: کارزار کلاهبرداری توطئه‌ای توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برای کنگره و مالیات دهندگان آمریکا» منتشر کردند.

کد خبر 6080114

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • حضور فوتبالیست چهارمحال و بختیاری در اردوی تیم ملی
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است