Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@07:53:08 GMT

بازگشایی گذرگاه سوم مشترک مرزی ایران و ترکمنستان

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۷۶۱۱

بازگشایی گذرگاه سوم مشترک مرزی ایران و ترکمنستان

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری گفت: گذرگاه سوم مشترک مرزی ایران و ترکمنستان در مرز اینچه برون بازگشایی و از صبح امروز جریان حمل ونقل با عبور آزمایشی یک کامیون آغاز شد.

به گزارش ایمنا، جواد هدایتی اظهار کرد: مرز اینچه‌برون با روش تعویض یدک در داخل مرز ایران بازگشایی شد.

وی اظهار داشت: متعاقب نشست وبیناری ۸ شهریور سال جاری (۳۰ آگوست ۲۰۲۱) به میزبانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و با حضور نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد با آژانس حمل و نقل جاده‌ای ترکمنستان و پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده در جریان بازدیدهای میدانی از مرزهای چهارگانه مشترک با ترکمنستان به منظور بررسی آخرین اقدامات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجهیز تونل‌های ضدعفونی در پایانه‌های مرزی مذکور، صبح امروز پنجشنبه نخستین کامیون ترکمن وارد پایانه مرزی اینچه‌برون شد و یدک خود را تحویل کشنده ایرانی جهت بارگیری از عمق کشور داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری به فارس گفت: همچنین در جلسه وبیناری اخیر، طرفین با توجه به اشباع ظرفیت پایانه‌های مرزی سرخس و لطف آباد به دلیل توقف‌های طولانی برای استرداد یدک در روش تبادل تریلر و همچنین در پیش بودن فصل صادرات محصولات فسادپذیر مانند تره بار و میوه جات، پیشنهاد بازگشایی مرز اینچه برون و باجگیران را مشابه دو مرز سرخس و لطف آباد را مطرح کردند که بعد از بررسی موضوع از سوی مقامات ذیربط طرف ترکمنی نهایتأ با بازگشایی مرز اینچه برون در استان گلستان موافقت نموده و از صبح امروز پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ دروازه‌های مرز اینچه برون بازگشایی و جریان حمل ونقل با عبور آزمایشی یک کامیون آغاز شد.

کد خبر 528828

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترکمنستان مرزهای کشور ترانزیت کالا ایران و ترکمنستان صادرات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایانه های مرزی مرز اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی ترمینال سرخه حصار دغدغه ساکنان شرق پایتخت شد

باریک بودن عرض خیابان و وجود ترمینال شرق تهران موجب افزایش بار ترافیکی در این منطقه شده و رانندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است، این در حالی است که پایانه جدید که در منطقه سرخه حصار واقع شده است، آماده شده است اما همچنان پایانه شرق به سرخه حصار انتقال نیافته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از مسئولان درخواست بازگشایی ترمینال جدید را کرد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

 پایانه قدیم که در چهارراه تهرانپاس است واقعا وضع خوبی ندارد از جهت باریک شدن عرض خیابان و بار ترافیکی هر روز تا ساعت‌ها شب کلافه کننده شده قرار شد پایانه جدید را بازگشایی کنند و پایانه قدیم را پارک کنند و یا به عرض خیابان اضافه کنند تا پهن‌تر شود و بار ترافیک عادی شود. پایانه شرق که در منطقه سرخه حصار واقع شده است، ۵ سال است که آماده شده ولی افتتاح نمی‌شود. لطفا رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • برخورد وحشتناک قطار به کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه (فیلم)
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • بازگشایی ترمینال سرخه حصار دغدغه ساکنان شرق پایتخت شد
  • برخورد قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه