Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مرادنژادی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: آزمون  وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه با شرکت بیش از ۸۱ هزار نفر داوطلب به صورت سراسری صبح روز جمعه مورخ ۲۳ مهر ماه سال جاری از ساعت ۸/۳۰ صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان ایلام نیز همزمان با سراسر کشور با شرکت ۶۵۸ نفر داوطلب (۳۲۱ نفر خانم و ۳۳۷ نفر آقا) با یک حوزه امتحانی برای تمام داوطلبان به میزبانی دانشگاه ایلام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز وکلای استان ایلام با بیان اینکه حقوق اساسی از امسال به منابع آزمون اضافه شده است گفت: منابع آزمون حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق جزا، حقوق تجارت فقه، حقوق ثبت، حقوق اساسی، قوانین و آرا وحدت رویه با آخرین اصلاحات مرتبط با هر درس است.

وی ادامه داد: تعداد سوالات آزمون ۱۳۰ سوال و تمامی دروس به جز حقوق ثبت (با ضریب ۱) دارای ضریب ۲ هستند.

مرادنژادی افزود:‌ داوطلبان از روز سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کرده‌اند.

رئیس مرکز وکلای استان خاطرنشان کرد؛ امسال همانند سال گذشته مجری آزمون کتبی سازمان سنجش و آموزش  کشور خواهد بود.

وی افزود: آزمون همانند ادوار گذشته دو مرحله‌ای خواهد بود و داوطلبان در صورت پذیرفته شدن در آزمون کتبی، به مرحله دوم که به صورت آزمون شفاهی (مصاحبه) برای سنجش صلاحیت عمومی (علمی و شخصیتی) است راه پیدا خواهند کرد.

رئیس مرکز وکلای استان گفت: پس از بررسی صحت مدارک و احراز شرایط مورد آزمون (مصاحبه) قرار خواهند گرفت و در صورت  کسب نمره لازم و همچنین احراز صلاحیت رفتاری و اخلاقی آنان پس از تحقیقات و گزینش توسط هیات تعیین صلاحیت متناسب با نیاز حوزه‌های قضایی تابعه استان و بر اساس نمره و رتبه نهایی و اولویت‌های انتخاب شده توسط داوطلب به ایشان پروانه کارآموزی وکالت اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون وکالت مرکز وکلا مرکز وکلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.


رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.


او با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.


نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.


دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۲۷۲۰۲ داوطلب کنکور در گلستان با یکدیگر رقابت می‌کنند
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • رقابت ۳۵۵۶۱ داوطلب لرستانی در آزمون سراسری