Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد درآمد پایدار را امری لازم عنوان کرد و بر ضرورت اجرای این امر تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو علی سلاجقه به همراه اصغر دانشیان - معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس - و هیات همراه روز گذشته در بازدید از صندوق ملی محیط زیست و دیدار و گفتگو با اعضای هیئت مدیره، ایجاد درآمد پایدار را امری ضروری عنوان کرد و بر ضرورت اجرای این موضوع تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه به موضوع مالیات‌های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: همه نسبت به ارتقای محیط زیست و احیای آن موظف هستیم و هر کس به هر اندازه‌ای که از این بستر استفاده می‌کند باید مشارکت در ارتقای آن داشته باشند. از این رو شرکت‌ها و سازمان‌ها موظف به پرداخت مالیات هستند تا محیط زیستی سالم به آیندگان تحویل دهیم.

سلاجقه کنوانسیون‌ها و مشارکت صندوق در این امر را مهم دانست و گفت: حمایت از این کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌تواند حضور و مشارکت صندوق را در عرصه بین‌المللی فراهم کند.

وی ضمن تاکید مجدد بر آموزش و تعامل با بستر فرهنگسازی گفت: صندوق همواره باید در این امر با برنامه‌ریزی‌های خوب نقش سازنده‌ای در ارتقای فرهنگ و آموزش محیط زیست داشته باشد و در تمام مقاطع آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و سمن‌ها و سایر نهاد‌های دلسوز محیط زیست همکاری شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر بحث تجهیز مراکز پایش آب و خاک و هوا در سطح کشور گفت: این بخش هم برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که می‌توانیم اطلاعات و داده‌های آماری خوبی داشته باشیم و می‌تواند نقش بسزایی در تهیه و تدوین برنامه‌های مختلف ایفا کند.

وی با تاکید بر انسجام بین سازمان حفاظت محیط زیست با سایر ارگان‌ها اظهارکرد: این انسجام و همکاری با سایر ارگان‌ها به عنوان یک اصل در سازمان مطرح است و می‌تواند نقش مهمی در جامعه بشری داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این نشست مسعود شهسواری - رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست - به ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق و هدف ازتشکیل آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این صندوق هیچ ردیف بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، خاطر نشان کرد: این صندوق یک موسسه عمومی غیردولتی است که منابع مورد نیاز خود را از طریق کمک‌های بخش‌های دولتی و غیر دولتی داخلی و خارجی تامین می‌کند، از این رو این کمک‌ها کاملا در چارچوب اساسنامه و قانون است.

شهسواری با اشاره به این که صندوق محیط زیست به‌صورت بالقوه علاوه بر پتانسیل برنامه‌های مشارکتی با موسسات اعتباری، شرکت‌های بیمه، دانشگاه‌ها، صندوق‌های محیط زیستی و شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های متعددی را برای تاسیس موسسات اعتباری و بیمه و شرکت دارد، گفت: تحقق این امر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال تحقق است.

رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست به اهمیت استفاده از طرح‌هایی که دارای توجیه اقتصادی، فنی و محیط زیستی هستند، اشاره و اظهارکرد: سعی داریم با استفاده از توان علمی و شرکت در پروژه‌های درآمدزای زیست‌محیطی و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان حضوری فعال داشته باشیم و شاهد درآمدزایی نیز در این حوزه باشیم.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات و دستاورد‌های صندوق ملی محیط زیست در چند سال اخیر پرداخت و گفت: صندوق ملی محیط زیست از هیچ کمکی برای بهبود عملکرد سازمان دریغ نکرده است.

در ادامه این جلسه امیرارسلان مهاجری طهرانی - مدیرعامل و عضو هیات مدیره صندوق محیط زیست - به ارائه گزارشی تفصیلی از عملکرد و اقدامات صندوق پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلاجقه سازمان محیط زیست صندوق ملی محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست صندوق ملی محیط زیست محیط زیستی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شرکت عمران آب و خدمات کیش اعلام کرد: با هدف تقویت فرهنگ محیط زیست و حفظ نظافت و آراستگی شهری بیش از ۷ هزار کیسه خودرویی مخصوص پسماند در ورودی اصلی بندرگاه بین رانندگان خودرو‌های ورودی توزیع می‌شود.

توزیع مطالب آموزشی با محور اهمیت مدیریت بهینه پسماند و نقش بازیافت در حفظ محیط زیست و راهنمای استفاده صحیح از مخازن پسماند موجود در شهر برای زباله‌های شهری و یا پسماند‌های قابل بازیافت، موارد آموزشی با عنوان کیف‌های خرید پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی، کاهش رطوبت پسماند‌ها با تخلیه مایعات در سینک و آبگیری، دور نریختن پسماند‌ها در طبیعت و اولویت انتخاب محصولات قابل بازیافت از دیگر برنام‌های نوروزی شرکت عمران آب و خدمات کیش برای گردشگران است.

اجرای طرح تا پایان نوروز در نقاط مختلف جزیره کیش ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان کرمان 
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟