Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، استاندار یزد در جریان دیدار با رئیس مجلس ملی سوئیس که برای بازدید از بافت تاریخی به این استان سفر کرده است، اظهار کرد: سیاست دولت در بحث حمایت از روستاها بر این است که خدمات و امکانات در روستاها به حدی باشد که مهاجرت از سمت شهر به روستا با شوق و ذوق انجام شود.

رئیس مجلس ملی سوئیس در این جلسه سئوال کرد، که آیا امکانات اجتماعی برای سالمندان در ایران و استان یزد به خوبی وجود دارد یا خیر؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد در پاسخ به سئوال رئیس مجلس ملی سوئیس گفت: در فرهنگ ایرانی و یزدی فرهنگ نگهداری از سالمندان وجود دارد و سعی داریم که تمام امکانات اجتماعی را برای سالمندان فراهم کنیم.

فاطمی در ادامه با بیان این‌که فرهنگ نگهداری از سالمندان ریشه در اعتقادات تاریخی و دینی ایرانیان دارد تصریح کرد: ما ارزش زیادی برای سالمندان قائل هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و آموزشی استان یزد، تأکید کرد: یزدیها شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و نظامی زیادی دارند که به وجود آنها افتخار می‌کند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود شبهات زیاد یزد و سوئیس، گفت: عقد خواهرخواندگی از جمله راهکارهای گسترش همکاری متقابل بین یزد و سوئیس است.

فاطمی با بیان این که یزد همیشه مهد صلح و دوستی و حرکت کردن به سمت اشتراکات بوده، خاطرنشان کرد: زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در این استان مهمترین سند ویژگی‌های فرهنگی این استان در کشور ایران است.

وی تأکید کرد: ایران سرشار از ظرفیت‌های طبیعی است و در حال حاضر درگیر تحریم‌های ظالمانه‌ای است که اگر این چالش برطرف شود می‌تواند به خوبی در عرصه های مختلف فعال شده و دستاوردهای بزرگی را کسب کند.

استاندار یزد با بیان این که ما روابط انسانی را به دیگر رابطه های ترجیح می دهیم، گفت: اگر نگاه ها بجای سیاسی، فرهنگی و انسانی باشند ملت ها زندگی بهتر و آرامش بیشتری خواهند داشت.

ایرانی‌ها حق دارند به ایرانی بودن خود ببالند

آندریاس آییبی با بیان این که ایرانی ها حق دارند به ایرانی بودن خود افتخار کنند، تصریح کرد: امنیت و اقتدار امروز ایران در منطقه افتخاری بزرگ برای ملت های آزادی خواه است که ایرانی ها به خوبی این مهم را درک کردند.

رئیس مجلس ملی سوئیس در ادامه سفر خود به استان یزد در جلسه‌ای با استاندار این استان، اظهار کرد: تصوری که از بازار ایران دارم این که جای قشنگی است و در بازارهای ایران سالمندان می‌توانند بنشینند و از وجودبازار لذت ببرند.

وی در مورد یزد گفت: قبل از سفر به یزد این شهر را شهری قدیمی و فرسوده می شناختم و در این سفر نگاه من به این استان تغییر کرده و با ظرفیت های مختلف این منطقه آشنا شدم.

آندریاس آییب  با بیان این که نگاه انسانی و فرهنگی بجای نگاه سیاسی جهانی بهتر و پویاتر را به ارمغان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: من سیاست را یک بازی می دانم.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد سوئیس رئیس مجلس ایران استان یزد خبرگزاری فارس رئیس مجلس ملی سوئیس مهران فاطمی استاندار یزد رئیس مجلس ملی سوئیس استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.
رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

هیچ کدام از احزاب پاکستانی مخالف روابط دوستانه با ایران نیستند

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و افزود: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.
رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا