Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی از دانشجویان و دانش آموزان در زمان تحصیل خود با دروس حفظی مشکل دارند و نمی‌توانند مطالب را به یاد بسپارند به همین علت شاید نمره کافی از آن درس هم کسب نکنند.

از همین رو بهترین گزینه برای محصلان این است که تکنیک‌های لازم را در جهت یادگیری مطالب درسی فرا بگیرند تا بتوانند نمره لازم را متناسب با درک و فهم خود از آن کتاب کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش خوانی را مدنظر قرار دهید

در ابتدا درسی که برای خواندن انتخاب کرده اید را حتما پیش خوانی کنید و در این خصوص از روش زیر دستور بگیرید.

نگاهی سریع و گذرا به متن بیاندازید.

نکات مهم و کلیدی را بیابید.

سوالات و تمرین‌های آخر درس را مرور کنید.

پاراگراف اول و آخر و خلاصه درس را به شیوه‌ای گذرا بخوانید.

سوال سازی را در زمان مطالعه جدی بگیرید

در ذهن خود سوالاتی راجع به موضوع درس بسازید.

عناوین و تیتر‌ها را به صورت سوال دربیاورید، برای مثال از خود بپرسید که راجع به این موضوع چه می‌دانم؟ یا معلم راجع به این موضوع چه چیز‌هایی می‌گفت؟ و سوالاتی از این قبیل.

خواندن

متن درس را به صورت کامل بخوانید. در زمان مطالعه حتما به دنبال جواب سوالاتی باشید که در ذهن خود ساخته اید.

به سوالات آخر درس جواب بدهید.

زیر نکات مهم خط بکشید.

در صورتی که مطلبی را درست نفهمیده‌اید، دوباره آن را بخوانید.

بازگویی و تعریف مطال را در دستور کار خود قرار دهید، به اینصورت که بعد از آنکه خواندن یک بخش به پایان رسید، به بازگویی مطالب آن بپردازید.

مطالب درسی را از حفظ برای خود تکرار کنید و یا خلاصه نویسی کنید.

در تکرار مطالب از روشی که متناسب با تکنیک یادگیری‌تان است، استفاده کنید و به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر از حواس پنجگانه خود استفاده کنید، مطالب بهتر در حافظه‌تان جای می‌گیرد. قدرت یادگیری سه برابر می‌شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن و این قدرت چهار برابر می‌شود با: دیدن، بیان کردن، شنیدن و نوشتن!

جدی گرفتن مرور مطالب

بعد از اینکه مطالب را به صورت کامل مطالعه و برای خود بازگو کردید، نوبت به مرور مطالب می‌رسد.

روز اول: بلافاصله بعد از مرحله تعریف و بازگویی، ۵ دقیقه سریع مطالب را مرور کنید.

۲۴ ساعت بعد: کتاب را ورق بزنید و به نکات مهم نگاهی بیاندازید، به مدت ۵ دقیقه این کار را انجام دهید.

یک هفته بعد: به مدت ۵ دقیقه مطالب درسی را مرور کنید. برای مطالبی که به نظرتان سخت‌تر است بیشتر وقت بگذارید و به همین ترتیب هر چند وقت یک بار مطالب را مرور کنید تا هنگام امتحان به مشکلی برخورد نکنید.

به یاد داشته باشید کسانی که مطلبی را ۶ دفعه به صورت مداوم مطالعه می‌کنند در مقایسه با افرادی که در ۶ نوبت و هر بار ۵ دقیقه این کار را انجام می‌دهند درصد یادگیری کمتری دارند؛ چرا که در فواصل زمانی قدرت پردازش ذهن بالاترخواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دروس حفظی پیش خوانی مرور کنید ۵ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن محوری استقلال نقش جدیدش را مرور می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، آرش رضاوند هافبک استقلال یکی از بازیکنانی است که بیشترین حضور را در ترکیب این تیم داشته و مهره‌ای ثابت در تفکرات جواد نکونام در طول فصل بوده است.

رضاوند در تمرین استقلال با انگیزه و پرتلاش ظاهر شد و در کنار دیگر بازیکنان استقلال به تمرین پرداخت، او در چند بازی اخیر در پستی جدید و با شرح وظایف متفاوت در زمین حاضر شده و در تمرینات اخیر استقلال برنامه‌های متفاوتی نسبت به نیم فصل اول را دنبال می‌کند.

با انتقال جلال‌الدین ماشاریپوف به خط هافبک و حضور او پشت مهاجمان استقلال، آرش رضاوند در کنار هافبک دفاعی این تیم با وظایف جدیدی فعالیت می‌کند و نقش محوری در ترکیب آبی‌ها دارد.

رضاوند در بازی‌های اخیر بیشتر نزدیک به دایره میانی میدان وظیفه توپ‌ربایی، قطع توپ و تحت فشار قراردادن هافبک‌های حریف را بر عهده دارد و پس از دریافت توپ انتقال به ماشاریپوف و بازیسازی سریع در دستور کار آبی‌ها قرار می‌گیرد.

آبی‌پوشان تمرین بانشاطی را پشت سر گذاشتند و آماده دیدار جمعه مقابل شمس‌آذر قزوین شدند.

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: حزب‌الله استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است
  • مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • بازیکن محوری استقلال نقش جدیدش را مرور می‌کند!
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • مرور مهم ترین اخبار روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ قم
  • بیش از 60 بازیکنی که مقهور تکنیک و قدرت دریبل‌زنی کریستیانو رونالدو شدند / فیلم
  • تکنیک کاربردی تعمیر پارگی شلوار جین (فیلم)
  • «کشف خودمختار» چیست؟