Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح توسعه کارخانه پاسارگاد فولاد نوید تولیدکننده شمش فولادی در بروجرد هزینه شد.

حمید آزادبخت در حاشیه بازدید کارخانه پاسارگاد فولاد نوید تولیدکننده شمش فولادی که امروز ۲۲ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: شرکت پاسارگاد فولاد نوید در سال ۱۳۹۰ در شهرک شماره یک بروجرد تأسیس گردید و هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید انواع شمش فولادی و مقاطع فولادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح توسعه این واحد صنعتی و افزایش ظرفیت ذوب از ۶۰ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن با حمایت بانک صنعت، معدن در حال اجرا است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد خاطرنشان کرد: با این افزایش ۴۰ هزار تنی در سال ظرفیت ویژه‌ای برای تولید محصولات فلزی در استان و کشور فراهم خواهد شد.

آزادبخت اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند و طرح توسعه این کارخانه تا نیمه اول آبان‌ماه سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه فولاد نوید بروجرد زمینه اشتغال آن به ۱۰۰ نفر می‌رسد. افزود: پاسارگاد فولاد نوید تنها تولیدکننده شمش فولادی در لرستان بوده و تاکنون موفق به اخذ دریافت ایزو کیفیت، محیط‌زیست و مدیریت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: این شرکت با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و دانش روز دنیا موفق به تولید محصولی با کیفیت از جمله تجهیزات و تکنولوژی‌های کوره‌های القایی، ریخته‌گری مداوم و پیوسته، مکانیسم‌های سرد کردن، حرکت، مکانیسم جدا کردن و انتقال، اسپکترومتر، غبارگیر صنعتی و فیلتراسیون کارآمد است.

آزادبخت ادامه داد: این شرکت برای تولید شمش فولادی از تکنولوژی کوره‌های القایی و استراتژیک و پرکاربرد استفاده کرده که در ذوب فلزات کاربرد بسیار دارد.

وی اظهار کرد: زیربنای صنایع ذوب، صنایع کوره سازی است و قسمت‌های مختلف کوره القایی مورد استفاده شرکت پاسارگاد فولاد نوید شامل بوته، تأسیسات الکتریکی، خنک‌کن، حرکت و تهویه است و پس از واحد ذوب؛ واحد ریخته‌گری مداوم و پیوسته در این کارخانه قرار دارد.

وی بیان کرد: این کارخانه در جهت افزایش کیفیت شمش‌های تولیدی به ریز بودن دانه‌ها، گرایش دانه‌ها از ستونی به محوری، همگن و هم اندازه بودن دانه‌ها، نازک بودن مرز دانه‌ها، همگنی شیمیایی و فقدان جدایش‌های مستقیم یا معکوس توجه خاص دارد.

رئیس اداره صمت بروجرد ادامه داد: از دیگر موارد قابل توجه در تولید فولاد را کاهش مک انقباضی و نایچه، همگنی در اندازه، شکل و پخش مک‌های انقباضی، کاهش مک‌های انقباضی پراکنده، کاهش و حذف مک‌های گازی و ریز مک‌ها، حذف و کاهش ترک‌های درونی و سطح و کاهش مقدار آخال و سرباره این شرکت در حال طرح توسعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بانک صنعت لرستان بروجرد كارخانه فولاد صمت رئیس اداره شمش فولادی طرح توسعه دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بروجرد
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد