Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت:‌ با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب و لزوم تأمین منابع مالی، انتظار می‌رود پروژه پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) زودتر از موعد تکمیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود بخشی با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره)، اظهار کرد: خیابان‌ها و معابر اطراف حرم مطهر تا چند سال قبل، آن‌چنان زیبنده شهر قم و حرم ملکوتی نبود که به لطف خدا و همت شهرداری معابر اطراف حرم مورد طراحی و آرام‌سازی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر شاخص بودن پروژه‌های احداث پیاده راه در اطراف حرم مطهر تاکید کرد و افزود: این پروژه‌ها با نیت بهبود عبور و مرور پیاده و حذف زوائد بصری در این محور و ایجاد فضای سبز و روشنایی و مبلمان مطلوب برای زائران در دست اقدام قرار گرفت.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قالب پروژه پیاده‌روسازی خیابان ارم در دو فاز و خیابان انقلاب در یک فاز مورد طراحی قرار گرفت و در سه سال گذشته فاز نخست خیابان ارم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

بخشی با بیان اینکه پیاده راه انقلاب در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، تاکید کرد: در سال جاری نیز پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) در منطقه هفت شهری در حدفاصل چهارراه شهدا تا خیابان شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مبلغ قرارداد این پروژه ۱۵ میلیارد تومان بوده و پروژه متشکل از جداسازی مسیر سواره‌ای برای زائران توسط خودروی برقی است که زمان پروژه نیز ده ماه و بهره‌برداری در ابتدای سال آینده پیش‌بینی‌شده است، هرچند این پروژه زودتر از موعد زمان‌بندی تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب و لزوم تأمین منابع مالی، انتظار می‌رود این پروژه زودتر از موعد تکمیل شود، اذعان کرد: در این محور، فاز نخست عمدتاً در پیاده‌روسازی و کف سازی و تأسیسات شهری ساماندهی شده چراکه پروژه‌ای همه‌جانبه است و فقط پیاده‌روسازی را در برنمی‌گیرد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: در روند اجرای پروژه پیاده‌روسازی اطراف حرم، تأسیسات نظم می‌گیرد و زوائد بصری حذف و فضای سبز توسعه می‌یابد؛ در این راستا جهت ساماندهی تأسیسات همکاری خوبی انجام شده و در جانمایی‌ها آرامش را در اطراف حرم فراهم می‌کنیم.

بخشی گفت: محوری که در میان پروژه پیاده‌روسازی برای ماشین‌های برقی و حمل‌ونقل پیش‌بینی‌شده ضمن اینکه خودروهای خدماتی و اورژانسی می‌توانند از آن تردد کنند و برای کسبه و تخلیه بار نیز امکان‌پذیر است.

کد خبر 528832

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر قم شهرداری قم قم پروژه هاي عمراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیاده روسازی پروژه پیاده شهرداری قم پیاده راه اطراف حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی از کارگاه ساخت اسکلت چوبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت بازدید کرد و در جریان روند فعالیت‌های این پروژه قرار گرفت.

ساخت ضریح مطهر حرم بانوی کرامت سال گذشته به دستور تولیت این حرم مطهر آغاز شد و اکنون ساخت مرحله اول اسکلت چوبی آن توسط استاد متین فر تکمیل و نهایی شده و باتوجه‌به تکمیل طراحی ضریح مطهر، کارهای مربوط به وصل بندی، مقرنس‌کاری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری در دست اجرا است و قلم‌زنی ضریح مطهر نیز پیشرفت مناسبی داشته است.

گفتنی است برای پروژه ساخت ضریح مطهر حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از چوب ساج کشور برمه که مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین چوب برای ساخت ضریح‌های مطهر است استفاده شده و فعالیت‌های هنری بر روی این چوب‌ها توسط هنرمندان قمی در حال اجراست.

همچنین مطالب محتوایی که قرار است در جای‌جای این ضریح مطهر نگاشته شود در این بازدید توسط آیت‌الله سعیدی مورد بررسی و تدقیق قرار گرفت و مشخص شد.

کد خبر 6079950

دیگر خبرها

  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز